Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

aktualizováno 
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve Frankfurtu ukazuje novou generaci kupé Continental GT. Ta používá designové prvky krásného konceptu EXP 10 Speed 6 a oproti předchozí generaci se výrazně proměnila.

Zbrusu nová generace Bentley Continental GT je opravdu nová, nahrazuje předchůdce představeného v roce 2003. Alespoň co se designu týče, jde o skutečnou změnu, ne jen další ladění tvarů. Auto upustilo od původního mohutného svalnatého vzezření a snaží se působit elegantněji. Jenže mu to kazí celá řada detailů, které jako by byly doslova namalovány dle vkusu čínského zákazníka.

Bentley Continental GT

Obří a silně chromovaná maska chladiče, která září do dáli, by se ještě dala pochopit, docela hezky ladí s novými menšími dvojitými světlomety vozu. Mohutná chromovaná lišta na boku už ale není kdovíjakým vrcholem elegance a to nejkontroverznější se v podání nového Continentalu GT odehrává vzadu. V principu tu auto přebírá tvar světel z konceptu EXP 10 Speed 6 (prohlédněte si ho zde), ovšem designéři se rozhodli světla zarámovat do mohutné chromované obroučky.

Ty jsou samy o sobě vcelku rušivým prvkem, navíc jsou rozdělené tak, že jedna jejich část je vždy součástí víka kufru. Výsledkem je podivná změť linek a spár na zadní části auta, přičemž rámeček u vystavených vozů příliš nelícuje. Vše korunuje orámování prolisu na registrační značku, samozřejmě také v chromu.

Bentley Continental GT
Bentley Continental GT

Vypadá to, jako by se u Bentley v zadní části vykašlali na jakoukoli kvalitu dílenského zpracování, přednost dostal vizuální efekt. Efekt, který ovšem zaujme spíše asijské publikum. Continental GT se tím v podstatě definitivně zbavuje image auta pro fotbalisty, troufáme si tvrdit, že u nich už nebude tak populární jako první generace i druhé provedení.

V interiéru naopak Bentley předvádí, co je jeho jasnou doménou – špičkové zpracování, prvotřídní materiály a oku lahodící detaily. Vystavená auta mají dvě zcela odlišná provedení interiéru – jedno klasičtější tmavé, druhé trochu divoké červené provedení. Ukazuje to možnosti individualizace interiéru – ty jsou opravdu obrovské a každý zákazník si bude moci vnitřek auta doslova ušít sobě na míru.

Fotogalerie

Pod kapotou má novinka tradiční dvanáctiválec uspořádaný do W, který přišel už s první generací. Jde samozřejmě o technickou evoluci tohoto agregátu, nově má výkon 467 kW a točivý moment 900 Nm. Na stovku tak novinka zrychlí za pouhé 3,7 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Samozřejmostí je pohon všech kol, který nově rozděluje výkon aktivně mezi jednotlivé nápravy. Oproti předchůdci auto zhublo o 85 kilogramů.

Další motorizace přijdou později, očekávat můžeme základní osmiválec a nově přibude také hybridní verze, která by měla dostat techniku od koncernového příbuzného Porsche.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Macík vyměnil Frantu za Karla. Iveco s čumákem bude liazka jistit ze zálohy

Martin Macík mladší. představuje svůj nový dakarský speciál

Martin Macík, mladý sympaťák za volantem závodního dakarského speciálu, testuje svůj nový stroj. Liazku jménem Franta...

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Najdete na iDNES.cz