Diskuse k článku

Avia je zpátky. Nový model se jmenuje Initia, je samozřejmě modrá

Avia Motors představila nový nákladní vůz Avia Euro 6. Vyrábět jej začala ve svém závodu v Přelouči na Pardubicku, kam přestěhovala výrobní linku z pražských Letňan. „Obchodní název nového vozu je Initia, vyrábět se bude v několika modifikacích,“ řekl novinářům generální ředitel společnosti Ivan Fišák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i35c76h59a49l 95N98a39j32m72a25n 7619613536100

Jen pro zajímavost - modernizace té samé kabiny v podání jiného výrobce:

http://www.cvnews.in/wp-content/uploads/2017/01/14572192_1369304713082262_1421070819437001497_n-722x437.jpg

0/0
6.9.2017 21:48

P44e71t40r 71M21i32c21h51a54l 2660254831862

Je vidět, že chtějí v Avii držet tradici. Vzhledem k nabídce motorů to opět bude nejrychlejší auto našich silnic. :-)

0/0
6.9.2017 16:03

M43i52c19h13a19l 96N14a25j91m40a94n 7139153546840

Vykon 160 - 210 koni se Vam zda malo. Konkurence nabizi u podobnych aut vykon i 120 koni....

0/0
6.9.2017 16:30

P53e38t40r 88M33i45c88h22a10l 2470784701382

Máme dvanáctitunu, má 240 koní a když to vidí kopec, lekne se.

0/0
6.9.2017 16:44

M51i89c26h96a85l 95N29a34j68m98a68n 7309583966390

Tak je mozna problem jinde. Treba v tom clanku mezi pedalem a volantem.

Dospele kamiony maji ten pomer vykon a vaha jeste horsi.

+1/0
6.9.2017 16:49

P26e54t28r 81M91i31c28h19a76l 2130834481632

Jezdím přes 30 let, ale netuším, jak může řidič ovlivnit, že motor nemá výkon. ;-D

0/0
6.9.2017 20:48

M80i80c61h29a79l 16N39a95j20m70a44n 7169843646940

Tak stěžovat si, že auto které má 240 koní (a 12 tun), když vidí kopec tak už umírá..... Jasně je to měrný výkon 20 koní na tunu (není to osobák), ale většina souprav má měrný výkon podstatně menší (12 - 15 koní na tunu) a ty kopce celekem dávají......

....tak mne jen napadlo ,jestli ten mezičlánek umí používat tu páku v blízkosti pravé ruky (nebo je jen třeba líný).

0/0
6.9.2017 21:20

V41o11k71o77u26n 16V30l77a29d69i93m34i66r 8502618269148

Nic ve zlem pane Najmane, ale dost casto je dulezitejsi tocny moment a jeho prubeh na otackach, nez pocet tech koni.

0/0
6.9.2017 21:58

M43i10c53h61a68l 72N19a87j61m33a41n 7899333506890

Ano, a také je důležitý průběh točivého momentu a taká je důležité při jakých otáčkách je ten moment k dispozici atd....Já jen reaguji na hlášku: 240 koní je na 12 tun strašně málo......

+1/0
6.9.2017 22:00

P59e50t91r 69M82i15c29h93a86l 2550934781282

Porovnával jsem porovnatelné. A tady v článku je jenom výkon a váha auta. Jinak větší a silnější motor, typicky v tom tahači kamionu, má podstatně větší kroutící moment, lepší křivku jeho průběhu, líp odstupňovanou převodovku. Proto jede do kopce líp než rozvozový valník.

0/0
7.9.2017 7:30

M88a34r61t20i26n 81V46y21s54k17o78c77i40l 3862928655390

Hasicska Tatra (815 TerrrNo.1) má 325 kW, to je 436 koní. Pri vaze 11 800 kg. Rozhodne se ale nejedna o standard. Ostatne ani koncepci TerrNo.1 4x4 nepripomina 12tunu.

Takove ATEGO 1226 AF má 252 koní na 9 400 kg. To uz je srovnatelne.

Eurocargo se dělá od 160 (Tector 5) po 320 koni (Tector 7).

0/0
6.9.2017 18:27

P28e77t76r 33M51i61c30h66a39l 2580494301352

Nesmíš si plést pohotovostní a celkovou hmotnost. Ta druhá je totiž rovných 18 tun. I tak to má ale měrný výkon 18 kW na tunu, kdežto ta Avia jenom 13 a trochu.

0/0
6.9.2017 20:56

M72i44c21h98a70l 79N85a29j45m26a71n 7219283626980

Tak i to srovnání výkonů (rozvážkový náklaďák vs. prvozásahový hasičský vůz) je trochu mimo. To lze rovnou srovnávat s dakarským speciálem Tatra Phoenix s výkonem 1000 koní a psát, že má měrný výkon na tunu 82 kw.

0/0
6.9.2017 21:26

P14e52t86r 50M26i62c14h42a57l 2600594751222

Já jsem s tou cisternou nezačal.

0/0
7.9.2017 3:33

M88a89r19t11i10n 54V45y98s90k21o50c75i92l 3272108255770

A nepíšu tam snad, že to je nejen nestandard, ale navic i jina kategorie? :-)

0/0
7.9.2017 8:47

P29e98t73r 79M50i76c53h17a72l 2740224671982

To kritizoval předřečník. Já jsem tě jen upozornil na záměnu hmotností.

0/0
7.9.2017 18:48

M19a80r69t83i28n 90V80y72s29k16o21c32i20l 3342868355470

Ano, to souhlasím, to máte pravdu.

Otázka je (CAS jezdí vždy plná) jak často jezdí ta 12t plně naložená.

0/0
8.9.2017 13:37
Foto

J43i14ř67í 77D20v82o31ř14á26k 5255959420118

Přání provozovatele : Furt. Ale jinak, minimálně 60% km naložena na 80%.

0/0
9.9.2017 10:46
Foto

J45i64ř38í 17D91v59o94ř30á96k 5925139550188

Tak i to srovnání výkonů (rozvážkový náklaďák vs. prvozásahový hasičský vůz) ????????????????

Máš pocit, že hasiči mají nějak speciálně " načipované" auto ?

0/0
8.9.2017 20:35

L73u86b53o12š 42B49ř48e93z63i39n46a 2932913640731

Není důvod , aby se do tohoto tandemu Avia zapojila.

Jak to myslel p. ředitel, když řekl právě tohle?

0/0
6.9.2017 16:00

P50a26v55e26l 43K22r24o61n36i89k37a 7932325911

Super auto. V koloně je vždy první.

+4/0
6.9.2017 9:07

J35i40ř80í 33E18r49b81e65n 1323614666957

Kolik Avií z řady D jste kdy potkal "v čele kolony"?

Jste zhruba stejně vtipný, jako tvrdit o Škodě Yeti, že má vyhřívané zadní sklo kvůli tomu, aby vás při tlačení nezábly prsty... :-P

+1/0
6.9.2017 9:35
Foto

R17o52m98a64n 65K74o14z78e85l 4837776503294

Od typu 31T, tedy od roku 1993 už to v koloně první nebývalo. Naopak vždy v první v koloně bývá V3S, té do kopce i pěšky stačíte, ale na to se nějak zapomíná.

+1/0
6.9.2017 17:48

P91a31v19e17l 18L67á70n55í88k 5649375692137

Samozřjmě palec nahoru. Česká firma vlastněná čechy, vyrábějící v česku ... Tohle tady potřebujeme a né sem tahat další a další čínský montovny !!!

+11/0
5.9.2017 23:06

L17u54b19o12m26í78r 56H48r56a56c13h52o25v80i72n16a 6938872126970

Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie...

Zdroj: https://auto.idnes.cz/avia-motors-zacala-v-prelouci-vyrobu-vozu-avia-euro-6-pc6-/automoto.aspx?c=A170905_152938_automoto_fdv

0/0
6.9.2017 23:00

A41l72o97i60s 15S76l41á78m81e95č57k21a 2656112622172

To snad nebude problém. Nutno si jen ohlídat složení materiálu a přesnost-kvalitu výlisku.

Sváry a nástřik si už ohlídají v ČR.

0/0
7.9.2017 20:27

L37u39b93o71m25í92r 76H50r46a10c23h78o67v57i56n90a 6398182966390

Šlo mi o to, proč od jinud. U nás to nikdo neumí?

0/0
7.9.2017 23:30

Z23d39e30n30e31k 44S82e54i93d94l 6244855860107

Protože to je levnější

0/0
8.9.2017 8:14
Foto

J90i10ř21í 60D60v41o58ř28á92k 5575299490498

A co přesně vyrábí v česku ? Motory? Převodovku ? ( Tak třeba původní výrobce převodovky " Praga " už jeden typ Avie zabil). Nápravy ?

Nebo pouze svařují kabinu, která byla zastaralá už v době výroby série " D " ?

0/0
8.9.2017 20:40

J72a97n 27J97a35n80e41č85e91k 9560483760296

Je samozřejmě modrá a dým bude samozřejmě taky modrý ;-D

0/0
5.9.2017 22:55

J78i89ř63í 46E18r23b66e17n 1953254416207

Euro 6, pane ftipálku ;-)

0/0
6.9.2017 9:33

V25l49a20s72t89i56m31i14l 46H56n73í61k 6196312381477

Tak zase budu moct na silnici říkat - zase to brzdí nějaký aviatik!

0/−4
5.9.2017 22:16
Foto

A32d71o31l30f 96J24e32r45s61á84k 3601135189383

nebudeš, protože pokud tam budou opět motory Cummins, tak to bude lítat jak vítr....R^

+4/−1
5.9.2017 22:33

P56e58t16r 35M44i33c19h80a55l 2980734251192

210 koní na 12 tun a bude to lítat? :-D

Pán zřejmě pojedl něco vtipné kaše.

0/0
6.9.2017 16:06

M56i60c25h23a46l 90N45a19j81m92a94n 7589393876160

Kolik koni ma konkurence u 12ti tunek?

0/0
6.9.2017 16:32

V63á61c10l72a96v 21K22o50v52á37ř 1752391727174

Třebas Iveco v kategorii 6-18 tun:

Motory dodávané v novém Eurocargo jsou Tector 5, čtyřválcový vznětový motor o objemu 4,5 l a Tector 7, šestiválcový vznětový motor o objemu 6,7 l. Portfolio dodávaných motorů nyní obsahuje sedm výkonových úrovní od 160 do 320 HP s maximálním točivým momentem 1 100 Nm, které doplňuje jeden CNG motor dodávající točivý moment 750 Nm a výkon 204 HP

0/0
6.9.2017 17:26

M62i74c68h81a10l 85N54a25j75m78a20n 7239783266690

Tak 18 tun neni to same co 12 tun.... A 320 koni na 18 tun odpovida tem 210 konim na 12 tun.

0/0
6.9.2017 17:35

V10á70c81l32a46v 83K44o85v33á72ř 1802801317514

No jasně, jenže u nich je to rozpětí výkonů pro kategorii 6-18 tun. Asi si zákazník může zvolit verzi motorizace, to jsem se u nich nedočetl.

0/0
6.9.2017 20:11
Foto

S16t82e26p76a36n 80K16u49t43a63j 5187957504817

Nevim proc ale kdy vidim auto avia tak se mi vybavi igracek...

+1/0
5.9.2017 22:11

P82e13t95r 49M39a27c15h52á41č52e49k 9447804923

Držím palce!

+14/0
5.9.2017 22:04

R47u40d92o12l38f 48H49r96a14z72d45í62r60a 1145309103498

Proč to auto neudělají alespoň trochu hezké....

+1/−2
5.9.2017 22:03

M43i86c93h56a16l 66N37a49j77m12a70n 7129323386950

Tak on je to takový pokus něco udělat s kabinou, která je 20 let stará. Předpokládám, že to je dočasné řešení a v případě, že se výroba troch uskutečně rozjede, tak bude montovaná jiná kabina (nakupovaná od nějakého zahraničního výrobce). Tipoval bych ,že to bude kabina původem od Renaultu, kterou již používá Volvo a Daf.

0/0
5.9.2017 22:09

M87i14c20h93a23l 21N91a76j45m30a51n 7919293396760

A zároveň přechod na motory Paccar, které používá Tatra.

0/0
5.9.2017 22:47

M71a64r46t95i42n 77K52o53l68a37c31e98k 5169197523193

neby by mohl koncern Tatry a Avie začít vyvíjet své. Chce to čas. i u TATRY předpokládám, že nakupování kabin je dočasné a do 5 let se plně postaví na své díly

0/0
6.9.2017 15:06

M98i61c50h48a49l 22N52a63j29m90a94n 7749263386930

Tezko. Pro cca 1000 aut rocne vyvijet kabinu je ekonomicky nesmysl. Nakup kabiny je pro takovy pocet jedina cesta. To same plati pro motory, prevodovky.

+1/0
6.9.2017 16:38

J71i12ř81í 68Z92ý58k77a 9689673651140

já bych řekl, že se ten facelift docela povedl, když se podíváte na to z čeho to vycházelo ...

+2/0
6.9.2017 9:20

M14a84r70t11i91n 25K93o80l11a79c75e75k 5579797693713

Jen škoda těch odvezených lisů

0/0
6.9.2017 15:06

R78a13d83e79k 50P86l68a38ň50a37n49s84k53ý 3946575659770

A pak, že to nejde. Super, držím palce a přeji hodně úspěchů.

+15/0
5.9.2017 21:58

J48i29ř37í 68R47y89s 3244977506804

Držím palce a doufám v podporu od všech státních organizací i od prezidenta

+2/0
5.9.2017 21:35

J23i11ř40í 13Z65ý19k78a 9379813981360

já naopak doufám, že se do toho nebude montovat nikdo z (ex)politiků. Zejména Zeman, Tvrdík nebo další "experti".

Pokud to vyhraje to v nestranných výběrových řízeních, tak ať si to stát nakupuje pro své organizace. Pokud ne, ať zvítězí lepší ...

+7/0
5.9.2017 21:49

Najdete na iDNES.cz