Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autoškola iDNES.cz úsporné jízdy 4: nejlepší trenér je počítač

Přinášíme další díl naší autoškoly úsporné jízdy s odborníkem. Pravidlo č. 4 zní: Moderní technika v podobě palubního počítače dává řidiči možnost neustálého přehledu o spotřebě paliva. Je škoda této pomůcky nevyužít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

El.

13. 3. 2008 15:27
starší motory

..."U starších motorů s karburátorem se vždycky při brzdění motorem dovnitř dostávalo palivo."...   To je pěkná blbost. Už u škody 100 se při brždění motorem zavíral volnoběžný ventil. Takovéhle články bych dokázal psát taky . . .

0 0
možnosti
KT

Kykina

18. 7. 2007 16:36
Počítačem spotřeby se řídím

 Mám FABII, téměř novou a palubní počítač opravdu pomáhá při  řízení spotřeby.  Z kopce jezdím přesně tak, jak bylo popsáno a vyplácí se. Prostě jezdím "na spotřebu".!

0 0
možnosti
PB

Kvak

1. 8. 2007 14:12
Re: Počítačem spotřeby se řídím

Fabie je nákupní košík tam je spotřeba tak jako tak malá. Horší je to u těžších aut s větším motorem :-P

0 0
možnosti
AS

cleanup

5. 6. 2007 22:57
:-D

To je ale blbost:-) ...treba stara Corolla je stokrat lepsi nez felda:-)))

0 0
možnosti

hemic

16. 1. 2008 13:51
Re: :-D

Aj 20rocny francuz alebo nemec je lepsi nez felda

0 0
možnosti

termix

2. 6. 2007 13:03
vstřikování bez elektroniky

Mám Astru 1,6i ještě bez elektronické řídící jednotky. Má někdo zkušenost, jestli brždění motorem je u tohohle typu taky zadara?

0 0
možnosti

Crazy Driver

8. 6. 2007 21:56
Re: vstřikování bez elektroniky

Netuším. Zkus /-te propočítat spotřebu na základě natankovaného benzinu (v litrech) a počtem ujetých km. Mám Astru II. (sice s elektronikou/ bez palub. PC), nová 2 roky a funguje to:) PS:Půjčoval jsem si od kámoše Astru 1.6 bez elektro. a spotřeba se opravdu snížila... Záleží ale na způsobu jízdy a vytáčení motoru:(

0 0
možnosti

Lada

1. 6. 2007 19:40
Automaticka prevodovka

Da se nejak usetrit pri jizde s automatickou prevodovkou a nebo je clovek zcela v moci pocitace?

0 0
možnosti

cpt.

15. 3. 2008 22:08
Re: Automaticka prevodovka

i s automatem se dá šetřit.Motor zbytečně nevytáčet, nečekat až sám přeřadí,ale dát najevo kdy chcete přeřaditTím,že uberete plyn.automat přeřadí a znovu pridáte.Na dálnici je dobré nejvišší stupen fixovat ručně,aby nedocházelo k zbytečnému odřazování při přidání plynu.

0 0
možnosti

oddTom

30. 5. 2007 12:59
plyn

Je (na rovině) lepší (z hlediska spotřeby) jet nepřetržitě s nohou na plynu a udržovat stálou rychlost třeba 70 km/h, nebo po určité chvíli plyn pustit a po snížení rychlosti o 5-10 km/h zase (po uplynutí podobně dlouhé doby) přidat?

0 0
možnosti

Pavel

1. 6. 2007 9:19
Re: plyn

Lepší je lehce lechtat plyn a jet stálou rychlostí. Mám to vyzkoušené s počítačem. Navíc ostatní řidiči musí zažívat peklo, pokud před nimi jede někdo proměnnou rychlostí.

0 0
možnosti

Elektromobilista

26. 5. 2007 21:06
Přeplňování

Mám čerstvou zkušenost s Favoritem, karburátor 46kW, 200tis. najeto, z toho asi 100tis. LPG BRC bez zásadnější údržby, po instalaci "kompresoru" - kovová hadice na teplý vzduch s uřezaným trychtýřem z PET lahve otočená nad alternátor jako obvykle zvedla výkon, snížila hluk, zlepšila startování (seřízen byl tak, že měl příliš bohatou směs), při slušné jízdě (90-100) 8.25l/100, při svižné jízdě na hranici předpisů - 50/90/130 7.9l/100km, je to sice nelogické, ale jen to dokazuje že plyn u LPG "teče proudem" čili čím déle se jede či popojíždí, tím víc žere podobně jako diesel (forman 50kW Monomotronic, 100tis. a BRC žral 9.5 a jel 154 po rovině a 170 po rozjezdu z kopce na Semperitech 175/60R13)...

0 0
možnosti

X

26. 5. 2007 1:04
Klimatizace

Ještě by se v rámci úspor benzínu dala vypnout v létě klimatizace a o nějakej ten litřík to sleze ;-DR^

0 0
možnosti

Praktik

26. 5. 2007 9:24
Re: Klimatizace

Kdysi jsem jel s firemní Mazdou 323 (benzínová 1.5 z r. 1999) 2x stejnou trasu - cca 600 km většinou po dálnici průměrnou rychlostí mezi 120 až 130 km/h. Bez zapnuté klimatizace si vzala průměrně 7,53 l na 100km a podruhé jsem měl celou cestu zapnutou klimatizaci a spotřeba klesla na 7,28 l/100 km. 8-o

0 0
možnosti
PK

Milan

25. 5. 2007 21:00
Mam 102Kw

Ahoj mam auto s vykonem 102 kw a taky vim ze jsem mohl pocitat s velkou spotrebou kdyz sem ho kupoval ale prece jen 13l je moc:-(Chtel bych jezdit alespon trochu levnejc ale nechci motor utrapit (1500ot./min by asi spatne snasel)!

0 0
možnosti

Leonardo Cupránek

25. 5. 2007 21:35
Re: Mam 102Kw

Mam 155kW z 3.2 V6, automat, gumy sire 235mm. Jezdim tak akorat, dlouhodoby prumer mam 11.8l/100km. I to se mi zda spis vic, nez min, tvejch 13l se mi zda docela dost. Co to je za auto a motor?

0 0
možnosti

Kamil

25. 5. 2007 15:24
bezpecnost?

?Rad bych se zeptal zdejsich zastancu jizdy z kopce na neutral na moznoste nenadaleho zhasnuti motoru a tim ztraty podtlaku v posilovacich (brzdy, zireni). Pokud mam zarazeno a ''brzdim motorem'' tak tato situace nemuze nikdy nastat (motor se proste toci dal). Pokud mam neutral, tak motor zhasne. nemelo by se misto rozhodovani kdy vyradit nebo kdy nevyradit premyslet o bezpecnosti? Chapy S100 bez posilovacu, ale dnesni 2t auta na 195 pneu jen tak bez posilovace nezatoci. :-/ 

0 0
možnosti

Karl

25. 5. 2007 16:21
Re: bezpecnost?

Já myslím, že auto které zdechá na neutrál na silnici nemá co dělat 8-o

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...