- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak není divu, svého času jsem jako zástupce Philips jezdíval do Brna na veletrhy, kde jsou ty časy.... V elektronice už není vůbec co vystavovat a o autech se dnes dozvíte z internetu prakticky všechno....;-)
Když pronájmy stánku stojí miliony eur tak se nedivte.Letos to takhle dopadne í na hodinarskem veletrhu v Basileji.Některá patra budou zavřené. Krize v plném proudu..
To je jen mezistav, než si všechno sedne. Je nezbytně nutno:
- zavést genderově vyvážené kvóty na zastoupení pózujících osob u modelů - prostě kluků stejný počet jako holek;
- zavést povinnost vystavovatelů představovat speciálně vyvinuté modely pro diskriminované skupiny obyvatel;
- regulovat automobilový trh prostřednictvím k tomu zvlášť sestavené komise úředníků;
- vypsat dotační program návštěvnosti autosalonu.
A bude po problému.
Ženeva ? Fuf, to de je ? To musi byt istotne az tam desy dole na Palave ?
Navštěvované jsou autosalony dost, třeba zmíněnou Ženevu navštíví každoročně kolem 700 000 lidí, poloprázdno uvnitř není. Pro návštěvníky jsou stále atraktivní, je to jedinečná možnost, jak si prohlédnout řadu aut a trochu je mezi sebou porovnat, opravdu tam nejsou jen koncepty a vstupné také není drahé (16 CHF), větší problém finanční je podle mého doprava.
Z pohledu automobilek je situace jiná, zatímco dříve to byla prakticky jediná možnost porovnání aut, dneska není problém si auta prohlédnout na internetu a na vybraná se dojít podívat do nejblížších showroomů (myšlenka, že si auto koupím bez fyzické prohlídky, je podle mého vedle). Ty vynaložené stamiliony už toho nepřinesou tolik, jako dříve.
Jde-li o představování modelů, nemyslím si, že je nutné aby měly na autosalonu premiéru. Většině návštěvníků nebude vadit, že bylo dané auto představeno o něco dříve, protože se s ním beztak pravděpodobně do té doby osobně nesetkají. Naopak budou spíše vědět, na co se u něj podívat.
Doufám, že autosalony nevymřou. Možná by mohlo pomoci snížení nájemného, je ale otázkou, jak velkou část nákladů automobilek nájem tvoří a jestli by to bylo z pohledu výstaviště rentabilní (to ale předpokládám že jo, na vstupném vyberou jistě přes 100 000 000 Kč, podle mého to pro ně bude jeden z nevýnosnějších veletrhů).
Asi to zklidňují po vzoru náměstí.. ;)
Protože automobilový průmysl, jak ho známe nyní, pomalu a jistě končí. Budoucnost... autonomní sdílené vozy, kdo ví?
Doby, kdy se auta jenom obdivovalo na výstavách, jsou dávno pryč. Auto se dnes kupuje na Internetu, prohlíží u místního "dealera". O kvalitě si sháním informace na diskuzním fóru značky, v prospektech se dočtu mnoho věcí, ale nikdy ty důležité.
Praskající rozvodové řetězy nebo vylágrovaná ložiska vám v prospektu neoznámí ani ten nejupřímnější prodavač, to si musíte najít sami na netu.
To je specifikum chudého Východu. Na Západě je auto spotřební zboží, a určitě tam nikdo neřeší, jestli mu "praskají rozvodové řetězy"
Auta se stala běžnou součástí života. Představte si mezinárodní veletrh mixérů, nebo ledniček, nebo praček a to už nemluvím o botách, kalhotách, či kabátech. Málokdo chce nějaký futuristický model, auto je služebník a k tomu by mělo být i určeno.
mezinárodní veletrh spotřební elektroniky existuje :-)