Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: V počtu aut na obyvatele je Česko před Norskem i Británií

Vlastnictví auta je u nás už dlouho považováno za zcela přirozenou a samozřejmou věc. Počet aut na 1000 obyvatel se v České republice blíží i automobilové velmoci Německu. Zdaleka to tak ale není všude – například v Turecku má auto tři a půlkrát méně lidí než v České republice a v Rumunsku je počet aut na obyvatele poloviční.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak v počtu aut jsme celkem v předu, horší je to se stářím vozového parku.

1 0
možnosti

P91e89t96r 39T53o45m11e34k

6. 10. 2019 22:22

Řídit se v USA smí od 16, v některých jižních státech dokonce už od 14 let.

Kdo v USA nemá svůj vůz, ten nežije. Auto je symbol nezávislosti, a tak každý šestnáctiletý poté, co dostane řidičský průkaz, touží po vlastním bouráku.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/americane-nedaji-bez-auta-ani-ranu.A041015_112348_automoto_fdv

0 0
možnosti

Auto ve spoustě přípdech neuvěřitelně šetří čas a síly, navíc pocitově se v něm už člověk cítí v soukromí a jakoby doma, což v MHD není.

4 0
možnosti

P29e11t54r 71M38i65c89h14a87l

5. 10. 2019 23:09

Když vidím, jaké vraky se často drží při životě, ani se tomu nedivím.

1 0
možnosti

Jen pro srovnání - Rusko 180 vozů na 1000 lidí.

1 0
možnosti

Podstatná je kvalita,a nie kvantita

1 2
možnosti

Já nechápu, že na sídlišti je téměř plné parkoviště celý den i přes den.

Znamená to, že lidé jezdí do práce autobusem, ale auto si drží aby si o víkendu nakoupili jídlo v supermarketu.

Kdyby jezdili do Kauflandu taxíkem, tak je to vyjde levněji, než si kvůli tomu pořizovat auto.:-P

2 3
možnosti

Problém je že na chatu v neděli pak ty taxíky už moc nejezí ;-D Ale spíš je to kombinace vícerofaktorů. Jasně, je menší část lidí (typicky důchodci) co auto přes týden odloží a nejezdí s ním. Někdo pak jezdí v jinou dobu, a také je jistá fluktuace - někdo odjede do práce, jiný právě naopak přijede do práce a večer se to zase prohodí.

3 0
možnosti

Počtem snad, ale kvalitou rozhodně ne.

11 0
možnosti

Ať to bude znít pro většinu zřejmě jako nehorázná drzost, přesto se vyjádřím.

Auto by dle mého názoru mělo být výsadou, nikoli samozřejmostí.

Není možné, aby jezdily po silnicích 25 let staré Octavie v havarijním stavu. Jen proto, že majitel takového auta je povětšinou člověk líný nebo pohodlný. To jsem i já, ale jsem ochoten za to zaplatit. Mýtné v Praze je řešení, ale s tím je spojena infrastruktura veřejné dopravy. Městské i příměstské. Věřím tomu, že pokud by se do souprav přidaly vagóny s personálem a vytvořila se “premium class” jako má např. LE, tak by i manažeři MHD požívali. I jim mnohdy dochází, jak obrovská ztráta času cesta autem bez řidiče je. Ti sice povětšinou jezdí v autech kvalitních, nicméně jsou v nich sami (stejně tak já) a 4 lidé = 30 metrů aut na silnici.

Samozřejmě, že je to také o přístupu jedince. Pokud je 20 ti letý student fanda aut, ať ho i rodiče pořídí. Ale takové, které bude odpovídat době a ať počítají s tím, že za něho zaplatí. Stejně tak, jako když chcete provozovat jiné hobby.

Dostat lidi do MHD je dle mého názoru správná cesta a mnohem lepší je pozitivní motivace.

Martin

1 12
možnosti

J38i24ř32í 33Z49ý89k90a

5. 10. 2019 21:01

To, že je auto staré neznamená, že je technicky nezpůsobilé provozu. Zároveň neplatí, že když je auto téměř nové, tak technicky způsobilé je.

Vše je to o důslednosti a ochotě každého majitele udržovat svůj vůz v pořádku. A od toho tu jsou povinné STK. Není potřeba řešit jakékoliv další restrikce.

8 0
možnosti

Pardon, minus omylem, nechtěl jsem hodnotit.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...