Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Diskuse k článku

ANALÝZA: Evropě chybí baterky pro elektromobilY. Továrny vznikají pomalu

Automobilové koncerny přicházejí na trh s jedním modelem elektromobilu za druhým. Ovšem chybí jim baterie – a schopnost s nimi zacházet. Nástup do budoucnosti bez emisí probíhá trochu klopotně, píše německý Manager Magazin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e58t25r 13H32a36r25i52p58r49a30s74a89d 19H59a64j66i57č 5601926393370

Neviděl bych to tak dramaticky. Prostě běžné problémy s turbulecí nabídky a poptávky. Něco podobného jsme zažili i s fotovoltaickými panely. Za pár let bude převis nabídky nad poptávkou a i cena půjde dolů.

Spíše mne mrzí, že Češi jako obyčejně zaspali. Baterkárna je v Polsku a já nevím kde ještě, ale u nás je jediná He3Da, která ještě nejede, a ta má svojí technologii, která se zatím, vzhledem k nízké hustotě energie, do automobilů nehodí.

0/0
18.2.2020 13:02

J22o93s91e68f 11Š40o88l34t11e23s 8674718250963

Ta ilustrační baterie z Boltu nemá kapacitu 60 kWh, ale 57 kWh. Opravte si to.

0/0
14.2.2020 21:04

V84í73t 49O57ž42a84n52a 1948918575124

zaokrouhlení hodnoty bych neřešil

0/0
14.2.2020 21:22

J14o60s41e24f 37Š81o13l13t30e13s 8184398660233

To není zaokrouhlení hodnoty, na packu je napsáno 57 kWh.

0/0
14.2.2020 21:33

M21a68r25i29á61n 32M47a44r67k87o72v85i52č 8810940363515

Krásný sen o "ekologické" doprave začíná narážet na tvrdou realitu...

+5/−4
14.2.2020 18:04

V95l76a53d38i84s72l69a97v 39B88u22r92y57š81e65k 1199892287734

tak, nepůjde to, vracíme se k naftě, nafta je přece jen nafta, sny se nám začínají hroutit

+1/−1
14.2.2020 18:10

V83l79a71d95i79s65l26a72v 36B64u94r59y31š35e75k 1669432897694

to je vždycky, když něco začímá, my bychom chtěli, aby továrny rostly rychle, ale rostou pomalu, tak to je vždycky, chceme. aby D1 Babiš opravil rychle, jak říkal, ale on ji opravuje pomalu, což neříkal a asi se s tím nedá nic dělat, babička říkala, dočkej času, jako husa klasu a když budeš trpělivej, tak se těch továren na baterky dočkáš, ty nedočkavče

+2/0
14.2.2020 17:11

V82í82t 51O58ž62a91n58a 1318738395904

"battery cells" se překládá jako "bateriové články" ne "bateriové buňky"

+5/0
14.2.2020 14:57

V30l42a90d75i62s66l26a14v 57B57u28r56y95š71e74k 1929612717314

buňka a nebo článek, prašť jak uhoď, hlavně aby jich nasekali dost, těch tvých buněk

0/0
14.2.2020 17:13
Foto

J15a97r75o10m57í89r 10H38l23u42b87e17k 7935984

Není divu, nikdo nechce do tohoto pochybného projektu investovat. Leda by je vyráběl ANOfert a platil komplet ze svého.

+1/−7
14.2.2020 13:29

J95i72ř74í 26F39o58g23e98l 2270841226352

Baterky nebo baterie?

+3/0
14.2.2020 7:54

V64í94t 62O90ž27a64n68a 1128188845314

Fogel, Vogel nebo pták?

0/0
16.2.2020 21:36

D65r89a28h71o65m86í90r 24S69t21r61o96u75h11a28l 4455418722904

Musk ukázal, že to jde a je schopný prodávat i drahá auta. Už v dané cenové hladině nasytil trh v USA, takže začal vyrábět levnější model, rozšířil výrobu baterií a expanduje do světa.

Evropští výrobci prozměnu mají problém s fyzikálními zákony. Jaké to jsou, ovšem neuvádějí. Když Must začal s výrobou limuzín, tak se smáli. Zatímco Musk vytvářel technologickou platformu, na které ladil chyby, vymýšleli, jak rozpoznat laboratorní měření v softwaru auta.

Teď jim Tesla staví přímo pod nosem fabriku, která bude krást statisíce bohatých evropských zákazníků ročně. Pak máme možnost číst v diskuzích propagandistické žvásty, jako že to prostě nejde, jak nebude stačit elektřina, že nebudou suroviny a jak to popírá zákony.

No, uvidíme. V ČR stejně ještě pár let budeme jezdit s Německými ojetinami. Jestli si tu někdo myslí, že Škoda chce vyrábět elektromobily pro český trh, tak to jste hluboce na omylu. I ta Dacie radši prodávala PB Dustery levněji v Německu, než aby je dovážela k nám.

Měli bysme honem rychle začít stavět tu jaderku. Nebo radši dvě. Anebo aspoň zastřešit D1 solárama.

+7/−3
14.2.2020 7:53

P98a58v25e44l 64O45t42i59s51k 2696511357

Pan Musk dokázal že dnešní EV jsou za určitych podmínek dobře použitelné. Prodávat drahé vozy umí vice výrobců a taky je prodávají, dokonce i dražší než je Tesla. Problém je zisk, zatím totiž nikdo nedokázal, že lze na elktroautech vydelávat, ani pan Musk. A nemotejte sem investiční náklady. Tesla stále nedokáže držet provoz ni zisk. Jenže tohle si ostatní výrobci nemohou dlouhodobe dovolit. Ono to vlastně ani dlouhodobě udržitelné není. Jinak i Tesla měla a pořad má i po tech letech solidni problémy naplnit počty vyrobených aut na kterou Maji výrobní kapacitu a to co p. Musk neustále slibuje a vlastně nikdy ty sliby nesplnil. A jestli bude mit problemy s množstvím a cenou baterii Evropa bude je Mit i Tesla. Už loni probleskla zprava že na trhu chyb baterie a nedostavalo se ani Tesle. Ale pozor my zapominame že baterie nepotrebujeme jen do aut, ty jsou teprve na.začátku, my dnes potrebujeme Li baterie do všeho možneho i nemožneho a neustále ta spotřeba roste.

+4/−6
14.2.2020 10:34

D95r87a87h52o59m48í40r 51S42t39r93o97u64h52a43l 4645258252464

Píšete nesmysly. Tesla už je skoro rok v černých číslech a vydělává. Stačí to sledovat. Akcie jsou na 900 dolarech za kus, vydává se další emise a stejně není poptávka uspokojena. To, co tady na mě zkoušíte, jsou dva roky staré informace. Zkuste si trochu zlepšit argumentační portfolio.

+1/−3
14.2.2020 11:36

J33a69n 44N92á32d16v74o82r16n30í53k 7403728985687

Ta černá čísla jsou vyloženě kosmetická (navíc za poslední pololetí šel zisk o 48% dolů) a jsou tažena jen kouzly s emisními povolenkami. Z běžného provozu je Tesla ve stále větší ztrátě, klesají jí tržby, klesá jí marže a nejde úplně dobrým směrem.

+3/−2
14.2.2020 18:13
Foto

R36i10c86h23a74r84d 91P42o49l65á29k 6308469109926

A proč by je měl kdo stavět? Co v nich bude vyrábět, když nebude mít suroviny? Dotace už trh pokřivily natolik, že u těchto nesmyslů je rentabilita téměř zaručena. A přesto se do toho nikdo nehrne. Proč? Protože fyzikální zákony neohne sebevětší dotace.

+8/−8
14.2.2020 6:06

P98a94v36e53l 14V11a35l52e93n29t52a 7731561447223

Jaké fyzikální zákony máte na mysli?

+2/0
14.2.2020 8:24

J84i62r35i 64S83l17a63v37i12k 2701489775122

Termodynamicke, ty plati pro auta i pro elektrarny.

+1/0
14.2.2020 10:41

J53a66n 86V53e45s16e37l54ý 5454453542631

Jak EV porušují termodynamické zákony?

+4/−1
14.2.2020 11:17

J34i74r44i 29S55l41a28v84i14k 2521439675212

A kde se pise, ze EV porusuji termodynamicke zakony? Pro EV plati ta druha cast: elektrarny. Ale kdyz bych mel hledat, kde vsude je pouzita termodynamika v EV, tak treba klimatizace a aerodynamika.

0/−2
14.2.2020 13:36

J44a18n 91V40e98s51e43l62ý 5574503492611

Tak znova, jaké fyzikální zákony je třeba ohýbat? Ať kvůli elektrárnám nebo kvůli autům na elektriku?

+1/0
14.2.2020 17:28

J65i29r21i 38S84l40a27v88i20k 2291819885912

Tak znova, termodynamicke, konkretne: https://cs.wikipedia.org/wiki/Druh%C3%BD_termodynamick%C3%BD_z%C3%A1kon

Zjednodusene: neni mozne ujet 100km s mensim mnozstvim dodane energie, aby bylo mene emisi. Ona i takova vetrna elektrarna se ridi fyzikalnimi zakony, ktere nejde vice ohybat. U vetrne elektrarny to je predevsim aerodynamika, coz je obor postaveny na mechanice tekutin a termodynamice. A samozrejme nelze ignorovat, ze i takova jaderna elektrarna je hlavne tepelna elektrarna a hlavne tam plati termodynamika.

+2/−2
14.2.2020 17:49

V82l25a16d58i26s48l24a52v 85B34u71r28y61š15e46k 1139302717274

tak tak, zákony neohneš, ze 100 km ujetých není možné vypustit míň spalin, proto by bylo dobrý nejezdit vůbec, to by se podle zákonů nic nevypustilo

0/0
14.2.2020 18:58

I93v78i92c75a 97B73o75j66i13č 4509310347882

Zvláštní, třeba elektormobil může ujet 100km za 12kWh, ale spalovak neujede na 18kWh uchovaných v ve dvou litrech benzínu ani 30km. :-) Na 1kWh v českém energetickém mixu se vypustí do vzduchu cca 500g, tzn i kdyby 15kWh/100km v ČR EV cca 7,5kg, kdežto spalovací auto 2,7kg na litr, tedy cca 16kg/100km, což je skoro dvojnásobek.

+1/0
14.2.2020 22:38

J20i51r16i 67S27l56a97v33i11k 2461229435852

To vubec neni zvlastni, to je totiz casta chyba ve vypoctu. Porovnavaji se 2 naprosto neporovnatelne hodnoty a jeste k tomu se zapomina na prenos resp. ztraty energie z elektrarny do baterie EV. Pak to vychazi jen o 10-20% mene emisi nez u adekvatniho motoru na benzin/naftu. U spalovaciho motoru na LPG/CNG naopak EV maji vetsi emise v kotextu CR. Samozrejme ve Francii, kde maji spoustu jadernych elektraren nebo Norsku kde maji spoustu vodnich elektraren, to je uplne jinak. Ale my nejsme Francie ani Norsko.

+1/−2
14.2.2020 23:42

I66v66i78c22a 52B16o98j20i71č 4979140317392

Nechcete tvrdit, že přenosová soustava má cca 30-40% ztráty, aby byl rozdíl "jen" o 10-20%, že? Nejsme v Ugandě, nepředpokládám, že je to tak hrozný.

+2/0
14.2.2020 23:48

J60i52r72i 57S49l45a12v47i38k 2511629395452

Chybejici parametry skutecne davaji ztratu 10-40% a to jsou ztraty jen pri nabijeni a neresi se ztraty pri vyrobe elektriny. Dominantni v tom jsou hlavne ztraty pri samotnem nabijeni. Rychlonabijeni muze byt 30%. Sahnul jste si nekdy na cerstve dobite clanky AA? Nejsou nahodou teple? A jsme zaseu termodynamiky viz entropie :)

+1/−2
15.2.2020 0:13

J12a25n 28V70e77s56e62l64ý 5864193982341

Dá se:

- snížit aerodynamický odpor vozidla

- snížit valivý odpor vozidla

- snížit hmotnost vozidla

- zvýšit účinnost motoru

Já se učím u opravdových odborníků.

0/−1
15.2.2020 21:50

J38i78r28i 89S10l78a18v63i95k 2261479805382

Definujte "da se", osobni automobily jsou uz nekolik desitek let na svem maximu a zlepseni jsou v desetinkach procent. Zanedbatelne zlepseni u me neni zlepseni. Takovy pistovy motor je na svem maximu uz od 2. svetove valky.

Pokud by to slo tak jednoduse, tak proc by to uz nekdo davno neudelal? To by preci byla neskutecna vyhoda, ne? Kouknete se na F1, jak se meni v prubehu nekolika let, co tim ziskali, atd. a kolik z toho by bylo pouzitelne pro osobni dopravu. U osobniho auta fakt neni potreba investovat miliony do aerodynamiky, aby se zvysil pritlak o 1kg.

Asi plytvate svym casem, pokud se ucite u "opravdovych odborniku", protoze tohle se uci uz v prvaku na stredni prumyslove skole.

+1/0
16.2.2020 0:29

J88a72n 97V83e29s37e37l58ý 5224693952931

Tohle je možné: https://autozine.cz/kolik-se-da-ujet-na-jeden-litr-paliva-letosni-rekord-beznych-aut-je-necelych-430-kilometru/

Už před 20 lety mělo AUDI koncept SUV se spotřebou 2l/100 km. Tenhle pán a jeho lidi jim to vymysleli: https://www.youtube.com/watch?v=RjcWx7U1sjQ

0/0
16.2.2020 1:40

J52i36r36i 74S76l94a64v62i57k 2241169325292

Tak zpatky k realite ... aby me nekdo nebral za slovo, tak jsem zminil prave F1. Jiste ze je mozne obletet zemi letadlem na slunecni pohon nebo preletet La manche na lidsky pohon. Ale nejak nevidim nikde fronty na slapaci letadla, spis fronty na letisti.

Poradne se kouknete na ten clanek, ktery jste uvedl, na fotografii je videt, ze v aute sedi jen 1 clovek, neni tam prostor pro zavazadla a cele se to odehrava na okruhu bez prevyseni.

0/0
16.2.2020 2:56

P50a83v30e80l 16O97t80i88s48k 2666881667

Nesmysly píšete vy, to za kolik se momentálně prodává akcie Tesly má pramálo společného s provozním ziskem. A zatím Tesla nedokázala uzavřít finanční rok, tek že by byla v černých číslech. A to že Tesla připravuje další emisí akcií, znamená jediné, opět potřebuje získat peníze. Obchod s akciemi totiž nefunguje jako prodej housek, tzn. že když mám málo tak upeču další. :-)

0/0
14.2.2020 20:51

I13v88i70c96a 78B65o57j92i15č 4369800377302

Zvláštní, Tesla byla schopna dodat baterie 75-100kWh pro téměř 400k aut v minulém roce, ale evropští výrobci nejsou schopni zajistit baterie ani pro 20k.. :-D Ono je těžké vymlouvat se na něco, že nejde, když je vidět, že se to dá v pohodě zvládnout. Já vím, nebyl čas na přípravu, pro všechny bylo obrovské překvapení a ze dne na den (deset let) se nešlo přizpůsobit. PR jelo na plné obrátky, stavěla se jedna továrna na baterie za druhou (na papíře), ale skutek utek.

+5/−2
14.2.2020 5:48

J48a51n 25V74e40s57e90l60ý 5104883852741

Pro tradiční automobilky byly a jsou baterie jen další součástka, kterou je třeba objednat. A strašně je překvapuje, že není dostatek výrobník kapacit.

V Tesle už nějakých 6-8 roků zpátky pochopili, že baterie budou (a teď jsou) jádro, ta nejdůležitější část, jejich byznysu a podle toho se od té doby chovají.

+6/0
14.2.2020 7:48

P90a87v88e94l 70V47a86l17e86n37t61a 7731861277363

Přesně tak, baterie je pro EV něco jako motor pro ropák. Jeho kvalita z velké části určuje kvalitu celého vozu. Respektive je ještě důležitější, protože klasický motor neovlivňuje tak zásadní věci jako dojezd nebo rychlost nabíjení a netvoří cenu vozu ze 40%.

+3/0
14.2.2020 8:27

P65a70v54e45l 56O49t53i84s59k 2386731737

Zas tak zvláštní to není, ono to je sice mnoho výrobců aut ale pořád jedny a ty samé zdroje pro dodávku baterií a surovin, tzn. když ty počty EV jednotlivých výrobců sečtete tak je to velmi slušný a v podstatě skokový nárust poptávky po baterkách, a bude hůř. Vezměte v úvahu, že automobilky potřebují během roku prodat v EU minimálně něco přes 2 mil EV, plus baterky do hybridů, a to je nárust docela velký. takže po baterkách a surovinách bude docela velký hlad, jenže bohužel díky tomu představa, že ceny baterií půjdou v dohledné době dolů je asi mimo realitu.:-)

0/0
18.2.2020 12:09

J36i41ř75í 51S88c81h20m14i74d68t 5135193640431

Tu je pořád někdo překvapený a až budou mít ty továrny, tak zas budou překvapeni, že není dostatek surovin;-Dkomici;-D a až začnou večer všichni nabíjet, tak zase budou překvapeni, že není dostatek elektřiny;-D

+20/−3
14.2.2020 0:10
Foto

M50a22r61t23i63n 11K53l40u63m93p38a43r 5506278517444

Asi tak, Německo nemá ani pořádnou páteřní síť vedení vysokého napětí a elektrická energie teče ze severu na jih z velké části přes nás. Co se asi stane, když začně čtvrtina lidí večer nabíjet automobily. A jsou i další otázky. Když hoří elektromobil po nehodě, je pod napětím a záchranné složky nemají pořádně jak ho uhasit a často skončí na celé dny ponořený do nádrže s vodou. Hasičské sbory jsou zcela nepřipravené na masivní nástup těchto automobilů.

+3/−5
14.2.2020 6:16

I13v45i42c73a 23B80o55j61i19č 4839140167322

Přechod na elektromobilitu je na desítky let. Ještě dalších 20 let se budou prodávat klasické spalovaky, nepanikařil bych. Pokud vám varná konvice, případně pračka vyhazuje pojistky, je to problém, ale ty 2kW zvládne většina domů bez problémů na nabití přes noc. Na ten standardní denní nájezd 40km nabijete za několik málo hodin, takže taky netřeba panika. Zvlášť, když je v noci nižší odběr. Ač je to teď celkem moderní, elektromobil opravdu tak často nehoří. :-D Dokonce v % méně, než spalovaky. Je potřeba přestat číst jen titulky bulváru a kouknout se i někam, kde tomu rozumí. Hasiči jsou celkem připravení, byl tu o tom i článek.

+3/−1
14.2.2020 7:30

J90i12r51k35a 91S15t13r72a96k24a 9195719815103

k čemu je mi dojezd 40km? vy asi bydlíte v Praze ne? vy budete chodit pěšky nebo na kole, tady za Prahou je potřeba ujet s autem více km... to všichni na elektromobitu koukají jenom optikou "já potřebuju dojet za roh pro bio rohlíky, tak mi to stačí..."? a kdo tam ty bio rohlíky přiveze a čím? to vás v Praze budou zásobovat rikšama?

+1/−3
14.2.2020 8:03

J21a56n 59V48e69s86e32l33ý 5104723322691

Chápete rozdíl mezi slovy "dojezd" a "denní nájezd"?

+3/−1
14.2.2020 8:28

I36v40i16c61a 53B26o48j33i41č 4139360917242

Bydlím v Brně. :) Průměrný běžný denní nájezd v ČR je opravdu kolem těch 40km do práce a zpět. Není tak třeba nabíjet každý večer na 300km, stačí jen to co jsem ujel. Dokonce tím můžu trávit méně času, než na čerpacích stanicích, pokud mám u domu zásuvku. Jezdím autem všude a řadím se spíš k tomu průměru, 50km denně, třeba nějaký ten výlet, do obchodu a jednou ročně do chorvatska. Chápu, patříte k té části populace, která ujede denně 500km bez "čůrpauzy" a tím pádem pro vás elektromobil ještě není, ale to přece není problém, spalovák vám nikdo nebere a v ČR ještě dlouho brát nebude. A to, že se má prodat pár miliónů aut do zásuvky ročně? Vliv to na konkrétní zěmě bude mít asi jako nějaká větší fabrika. Elektromobil holt není pro všechny a nějakou dobu nebud, lidi se toho bojí. Když už proti tomu bojujete, zkuste si o tom něco přečíst, né jen titulky z autofora. Můžete si to dokonce zkusit propočítat úplně sám. ;-)

+4/0
14.2.2020 8:48

P35a45v41e40l 47V27a63l50e97n54t49a 7611331647453

Člověk nemusí jet hned do chorvatska aby měl vyšší nájezd než 40 km.

Pak záleží co má za vůz, pokud nějakou plechovku s dojezdem 200t Km tak mu asi zásuvka bude stačit protože to má vážně jen na popojetí do práce a zpět.

Pokud něco lepšího tak je určitě fajn vědět že se mi za noc nabije do plna abych mohl jet v sobotu na otočku na hory a v neděli na návštěvu ke tchyni a nemusel mít obavu že dojedu. Prostě EV musí umožňovat tyhle naprosto běžné věci a taky již dnes umožňuje, stačí mít 3fázi nebo wallbox.

+3/0
14.2.2020 9:27

M44i67c77h50a62l 68S45t75r41n90a62d 3643550428764

S tou nedelni navstevou tchyne - to je skoro radost zahlasit doma - sorry, nemam nabito, nedojedeme... a jit treba na tenis... no ne?

+1/0
14.2.2020 9:40

P79a53v33e56l 55V61a86l91e68n34t15a 7151851417603

Mě tchýně až tak nevadí, ale hlavně žena k ní na ty návštěvy často odjíždí beze mě a to by mě zase mrzelo kdyby nabito nebylo a neměl bych večer klidu jen pro sebe ;-)

+1/0
14.2.2020 9:45

I21v90i92c82a 86B95o44j57i50č 4609650107652

Jen jsem se to snažil vysvětlit, že to není tak horké, někteří, když uslyší 3F 11kW, tak už jim v podvědomí kolabuje síť, hoří Temelín a vypadávají rozvaděče v celé čtvrti. :-D Proto jsem to podal tak, že se to s průměrným denním nájezdem dá zvládnout i z běžné zásuvky za pár hodin.

+2/−1
14.2.2020 12:36

L98u56k63á98š 94R65ů76ž68i18č98k18a 8892824

Průměrný nájezd mě nezajímá. Já mám denní nájezd běžně i 150km a v práci máme pouze jednu nabíječku, takže se na ni nemohu spolehnout. Auto, které tohle dlouhodobě bude dávat, je velmi nad moje finanční možnosti.

0/0
14.2.2020 12:10

I80v85i81c37a 62B39o88j98i40č 4519720617592

No vidíte to, tím pádem zatím asi patříte mezi tu menšinu s vyšším nájezdem, které se to EV asi úplně nevyplatí. Proto jsou tu s námi a ještě dlouho budou spalovací motory. Každopádně, i těch 150km přes noc z běžné zásuvky dáte.

+2/−1
14.2.2020 12:40

L89u83k18á74š 16R93ů94ž85i36č69k77a 8512164

To asi bych i dal, ale pokud tu baterku budu každý den cucat z plna do prázdna, vydrží mi méně, než kdybych měl dojezd 450 km a nabíjel každý třetí den. Jako elektromobilita by mi i smysl dávala, ale tak, jak to je, to tedy nechápu.

Všechny EV auta jsou drahé, luxusní vozy - přitom by daleko smysluplnější bylo, kdyby elektroauta byly menší vozy, s minimum výbavy (prakticky holobyt) ale cenově relativně dostupné.

Dovedl bych si představit, že si člověk nadšeně na splátky vezme auto za 250 - 300 tisíc, když do něj nebude muset lít benzín a strkat oleje, kterým bude levně jezdit kolem komína, do obchodu a do práce, bez toho, aniž by ten motor trpěl jako u spalováku. Ale nedovedu si představit, že za tenhle use case někdo bude chtít dát milion korun. No a dá-li rodina za auto 600 tisíc, tak to pak musí dojet všude, včetně dovolených.

+1/0
14.2.2020 12:48

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Najdete na iDNES.cz