Diskuze
ANALÝZA: Evropě chybí baterky pro elektromobilY. Továrny vznikají pomalu
Děkujeme za pochopení.
P28e13t90r 76H24a90r10i18p39r31a64s71a26d 94H51a10j10i72č
Neviděl bych to tak dramaticky. Prostě běžné problémy s turbulecí nabídky a poptávky. Něco podobného jsme zažili i s fotovoltaickými panely. Za pár let bude převis nabídky nad poptávkou a i cena půjde dolů.
Spíše mne mrzí, že Češi jako obyčejně zaspali. Baterkárna je v Polsku a já nevím kde ještě, ale u nás je jediná He3Da, která ještě nejede, a ta má svojí technologii, která se zatím, vzhledem k nízké hustotě energie, do automobilů nehodí.
J88o73s95e63f 16Š85o64l73t89e63s
Ta ilustrační baterie z Boltu nemá kapacitu 60 kWh, ale 57 kWh. Opravte si to.
M64a67r96i98á13n 42M28a54r39k14o83v25i82č
Krásný sen o "ekologické" doprave začíná narážet na tvrdou realitu...
V60l14a56d26i74s38l64a96v 15B21u50r11y46š39e31k
tak, nepůjde to, vracíme se k naftě, nafta je přece jen nafta, sny se nám začínají hroutit
V40l22a55d40i67s43l45a41v 75B88u70r63y45š60e56k
to je vždycky, když něco začímá, my bychom chtěli, aby továrny rostly rychle, ale rostou pomalu, tak to je vždycky, chceme. aby D1 Babiš opravil rychle, jak říkal, ale on ji opravuje pomalu, což neříkal a asi se s tím nedá nic dělat, babička říkala, dočkej času, jako husa klasu a když budeš trpělivej, tak se těch továren na baterky dočkáš, ty nedočkavče
V88í73t 80O27ž13a44n36a
"battery cells" se překládá jako "bateriové články" ne "bateriové buňky"
V50l56a71d20i59s56l56a96v 66B13u96r24y27š57e52k
buňka a nebo článek, prašť jak uhoď, hlavně aby jich nasekali dost, těch tvých buněk
J56a48r24o71m79í36r 14H74l28u45b58e60k
Není divu, nikdo nechce do tohoto pochybného projektu investovat. Leda by je vyráběl ANOfert a platil komplet ze svého.
D14r59a48h46o38m12í46r 26S41t12r41o63u10h46a81l
Musk ukázal, že to jde a je schopný prodávat i drahá auta. Už v dané cenové hladině nasytil trh v USA, takže začal vyrábět levnější model, rozšířil výrobu baterií a expanduje do světa.
Evropští výrobci prozměnu mají problém s fyzikálními zákony. Jaké to jsou, ovšem neuvádějí. Když Must začal s výrobou limuzín, tak se smáli. Zatímco Musk vytvářel technologickou platformu, na které ladil chyby, vymýšleli, jak rozpoznat laboratorní měření v softwaru auta.
Teď jim Tesla staví přímo pod nosem fabriku, která bude krást statisíce bohatých evropských zákazníků ročně. Pak máme možnost číst v diskuzích propagandistické žvásty, jako že to prostě nejde, jak nebude stačit elektřina, že nebudou suroviny a jak to popírá zákony.
No, uvidíme. V ČR stejně ještě pár let budeme jezdit s Německými ojetinami. Jestli si tu někdo myslí, že Škoda chce vyrábět elektromobily pro český trh, tak to jste hluboce na omylu. I ta Dacie radši prodávala PB Dustery levněji v Německu, než aby je dovážela k nám.
Měli bysme honem rychle začít stavět tu jaderku. Nebo radši dvě. Anebo aspoň zastřešit D1 solárama.
P52a73v11e94l 94O70t10i90s78k
Pan Musk dokázal že dnešní EV jsou za určitych podmínek dobře použitelné. Prodávat drahé vozy umí vice výrobců a taky je prodávají, dokonce i dražší než je Tesla. Problém je zisk, zatím totiž nikdo nedokázal, že lze na elktroautech vydelávat, ani pan Musk. A nemotejte sem investiční náklady. Tesla stále nedokáže držet provoz ni zisk. Jenže tohle si ostatní výrobci nemohou dlouhodobe dovolit. Ono to vlastně ani dlouhodobě udržitelné není. Jinak i Tesla měla a pořad má i po tech letech solidni problémy naplnit počty vyrobených aut na kterou Maji výrobní kapacitu a to co p. Musk neustále slibuje a vlastně nikdy ty sliby nesplnil. A jestli bude mit problemy s množstvím a cenou baterii Evropa bude je Mit i Tesla. Už loni probleskla zprava že na trhu chyb baterie a nedostavalo se ani Tesle. Ale pozor my zapominame že baterie nepotrebujeme jen do aut, ty jsou teprve na.začátku, my dnes potrebujeme Li baterie do všeho možneho i nemožneho a neustále ta spotřeba roste.
R28i42c52h68a60r24d 38P86o60l44á98k
A proč by je měl kdo stavět? Co v nich bude vyrábět, když nebude mít suroviny? Dotace už trh pokřivily natolik, že u těchto nesmyslů je rentabilita téměř zaručena. A přesto se do toho nikdo nehrne. Proč? Protože fyzikální zákony neohne sebevětší dotace.
P24a79v98e29l 57V24a20l33e19n85t42a
Jaké fyzikální zákony máte na mysli?
I84v67i11c52a 59B84o88j33i30č
Zvláštní, Tesla byla schopna dodat baterie 75-100kWh pro téměř 400k aut v minulém roce, ale evropští výrobci nejsou schopni zajistit baterie ani pro 20k.. :-D Ono je těžké vymlouvat se na něco, že nejde, když je vidět, že se to dá v pohodě zvládnout. Já vím, nebyl čas na přípravu, pro všechny bylo obrovské překvapení a ze dne na den (deset let) se nešlo přizpůsobit. PR jelo na plné obrátky, stavěla se jedna továrna na baterie za druhou (na papíře), ale skutek utek.
J13a68n 68V28e95s58e77l65ý
Pro tradiční automobilky byly a jsou baterie jen další součástka, kterou je třeba objednat. A strašně je překvapuje, že není dostatek výrobník kapacit.
V Tesle už nějakých 6-8 roků zpátky pochopili, že baterie budou (a teď jsou) jádro, ta nejdůležitější část, jejich byznysu a podle toho se od té doby chovají.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář
Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...
Biden v ekonomické válce s Čínou, na elektroauta uvalí USA clo sto procent
Spojené státy zvýší cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent, oznámila administrativa...
Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář
Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...
Zastavením na dálnici riskujete život i pokutu. Odkliďte auto i sebe
Děsivá nehoda u Ostravy, při které přišel o život řidič a dalšího čeká podle všeho vězení, názorně...
Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech
Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...
Prodej pozemku 2580 m2 , Sabinov - Prešovský kraj , Slovenská republika
Pod Švabľovkou 1034/34, 08301 Sabinov, Slovensko
2 300 000 Kč