V jednotlivých zemích se výsledky dost různí. Z největších evropských trhů se v Německu prodej zvýšil o 8,5 procenta a ve Španělsku o jedno procento. V Itálii naopak prodej o 19,7 procenta klesl, pokles ve Francii pak činil 18,6 procenta. Výrazně se zvýšil prodej na Slovensku (o 72,6 procenta) a v Rumunsku (55,5 procenta). V České republice byl prodej vyšší o 9,9 procenta.
Prodej největší evropské automobilové skupiny Volkswagen se snížil o sedm procent na 173 262 vozů. Volkswagen má na evropském trhu více než čtvrtinový podíl a jeho součástí je i česká Škoda Auto. Jí prodej za leden klesl o 8,1 procenta na 38 873 vozů.
ACEA očekává, že prodej nových osobních automobilů v EU se letos díky zlepšení situace kolem čipů zvýší o 7,9 procenta na 10,5 milionu. Bude ale téměř o 20 procent nižší než v roce 2019, tedy proti období před začátkem pandemie covidu-19.
Automobilový trh v EU by se tak měl po dvou letech poklesu v letošním roce vrátit k růstu. V roce 2020 se prodej aut v EU kvůli pandemii snížil o rekordních 23,7 procenta, vloni pokles zpomalil na 2,4 procenta.
pořadí | značka | registrovaných aut | trend oproti lednu 2021 |
---|---|---|---|
1 | Volkswagen | 75 230 | - 8,1 % |
2 | Toyota | 54 866 | + 10,6 % |
3 | Peugeot | 47 165 | - 16,8 % |
4 | Renault | 39 088 | - 15,7 % |
5 | Škoda | 38 873 | - 8,1 % |
6 | Mercedes | 37 166 | - 12,7 % |
7 | BMW | 36 625 | - 17,8 % |
8 | Kia | 35.712 | + 32,6 % |
9 | Audi | 32 681 | + 3,1 % |
10 | Dacia | 31 953 | + 16,4 % |
11 | Hyundai | 30 537 | + 24,4 % |
12 | Ford | 30 043 | - 18,6 % |
13 | Fiat | 25 871 | - 21,3 % |
14 | Opel | 25 586 | - 8,2 % |
15 | Citroën | 24 721 | - 17,9 % |