Ten sice stále zůstává klasickým harleyem, ale tak trochu po svém. Motorku pohání vidlicový dvouválec, ale na rozdíl od většiny strojů značky je chlazený kapalinou.
Má sportovnější charakter a měl by přiblížit značku začínajícím a hlavně mladým motorkářům. Tomu odpovídá i styl stroje. Na první pohled vypadá velmi kompaktně a jednoduše. Černá barva je tu naprosto namístě a dokazuje, že méně je někdy více.
Motor je usazen v klasickém rámu z ocelových trubek. To je u H-D normální, daleko zajímavější je pohon zadního kola ozubeným řemenem, o který se nemusíte vůbec starat. Minimalismus je vidět i na palubní desce. Ta je velmi jednoduchá a ukazuje jen rychlost, najeté kilometry a denní kilometry. Příjemné jsou i ovladače, které mají na rozdíl od větších harleyů klasickou koncepci.
Hravý i elegantní
Po startu má motor zajímavý zvuk, chybí tu klasické bručení jako u vzduchem chlazených motorů, ale i tak má motor hluboký dunivý hlas. Je více utlumený, na tom má samozřejmě vliv kapalinové chlazení.
Teď už ale do sedla. Motorka je velmi pohodlná a vše tak nějak přirozeně padne do ruky. Celkově je ale street poměrně malý a jezdci vyšších postav budou mít trochu problémy se na motorku srovnat. Sedlo je ale příjemně široké a akorát měkké, abyste mohli absolvovat i delší cesty.
Převodovka funguje přesně a na H-D až překvapivě tiše. Rychlosti zapadají bez problémů, a to i na novém nezajetém stroji. Motor má dost síly v celém spektru otáček, ale pokud od něj chcete svižnější svezení, je třeba ho víc vytáčet. Točivý moment 59 Nm ale rozhodně není k zahození. Street navíc nepatří k nejtěžším strojům. Natankovaný street má 222 kilogramů. Za ruce vás sice tahat nebude, ale na svižné svezení výkon motoru bohatě stačí.
Příjemnému motoru sekunduje i podvozek. Rám je dostatečně tuhý a motorka se ani při ostřejší jízdě nevlní. Má rozumně široké pneumatiky, takže ani při překlápění mezi zatáčkami nepůsobí motorka těžkopádně a dobře se ovládá.
Dobře se na streetu pohybuje i ve městě, kde se dá pohodlně kličkovat mezi auty. Tlumiče navíc velmi dobře filtrují nerovnosti a nerozhází vás ani dlažební kostky nebo koleje. Dobré jsou i brzdy, nemají sice moc ostrý nástup, ale síly pro zastavení harleye mají dostatek. Díky nízkému těžišti není problém motorku ovládat i v nízkých rychlostech.
Zvládnout se dá i jízda se spolujezdcem, i když se určitě najdou lepší motorky pro jízdu ve dvou. Sedačka je ale relativně pohodlná a stupačky pro spolujezdce příjemně nízko. K dispozici samozřejmě bude i široká škála příslušenství nejen pro cestování. Zajímavá je i cena, která je stanovena na 6 400 eur (asi 175 tisíc korun) za černé provedení.
Technické údajeMotor: Čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový dvouválec |