Sobota 30. září 2023, svátek má Jeroným, Ráchel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 30. září 2023 Jeroným, Ráchel

Dravec proti frajerskému harleyi: zkusili jsme nadupané tříkolky

Oba stroje mají tři kola, oba jsou ze Severní Ameriky, ale každý přistupuje k věci trochu jinak. Zatímco Can-am Spyder sází na moderní technologie a jízdní výkony, Harley Davidson Triglide se drží klasiky a nabídne vám syrové zážitky z jízdy.
Výjimečnost se tříkolkám rozhodně nedá upřít.

Výjimečnost se tříkolkám rozhodně nedá upřít. | foto: František Chobot

Dvě kola vepředu

Can-am Spyder RT přichází ve druhé generaci. Tříkolka dostala nový motor, kterým je řadový tříválec o objemu 1 330 ccm a výkonem 115 koní. Nově je spojený s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která se stejně jako u předchozí generace ovládá tlačítky na levém řidítku. Nový motor má vyšší výkon než předchozí generace a má i podstatně lepší spotřebu, která byla kamenem úrazu cestovní tříkolky.

Can-am Spyder. Palubní deska není tak okázalá, jako na H-D, ale neméně přehledná. Ručičky jdou proti sobě.

Can-am Spyder má řazení na levém řídítku, na kterém jsou i ovladače zvedání štítu a palubního počítače.

Spyder je nabitý zajímavými technologiemi. Kromě sofistikovaného pohonného ústrojí je tu propojený brzdový systém ovládaný pedálem, který disponuje ABS a stabilizací.

Kromě brzdového asistenta je tu i systém kontroly trakce a stabilizace při smyku jednoho z kol a manipulaci na místě usnadňuje posilovač řízení. Pro pohodlí posádky je tu vyhřívání rukojetí i madel spolujezdce, kvalitní audiosystém a nechybí ani GPS navigace.

Klasika

Naopak harley jde cestou klasických řešení. Tříkolka postavená na základě luxusního cesťáku Electra Glide už je v nabídce nějaký ten pátek, ale letos se dočkala nové generace na základě nových modelů z projektu Rushmore. V rámu bije částečně kapalinou chlazený dvouválec Twin cam 103 spojený s manuální šestistupňovou převodovkou.

Harley-Davidson Triglide. Za tuhle palubku by se nemuselo stydět ani auto, všemu dominuje dotykový displej.

Harley-Davidson Triglide. Na zadní sedačku se spolujezdkyně pohrnou, mají tu i vlastní audio.

Od sedačky dopředu je před vámi klasická "glajda" se vším, co k ní patří. Nechybí mohutný štít chránící před větrem, ale ani audiosoustava a nový dotykový displej palubního počítače, který skrývá GPS navigaci, rádio, CD přehrávač a mnoho dalších funkcí. V kombinaci s interkomem H-D můžete dokonce palubní počítač ovládat hlasem.

Dva přístupy

Ale pojďme se svézt. Přesto, že oba stroje mají dvě kola a velký motor, jízda na nich je naprosto odlišná. Zatímco za řídítky harleye zažíváte tak nějak víc motorkaření, na spyderu si užijete luxus, pohodlí a jednodušší svezení.

Na harleyi se v luxusní sedačce hned cítíte jako na motorce. Velký dvouválec bublá do chromovaných koncovek a i přes hmotnost přesahující 500 kilogramů je tříkolka na rozjezdu velmi svižná.

Dva různé styly, ale oba mají něco do sebe.

Pocit z jízdy na motorce máte až do první zatáčky, kde se tříkolka nenakloní, ale projede jí kolmo. Pro jezdce je to fyzicky poměrně náročné, protože řídítka musíte držet celkem velkou silou. Ve vyšších rychlostech pak pomáhá tlumič řízení.

Triglide je konstruovaná na rychlosti okolo 100 km/h a to je cítit i při jízdě. Maximálka je sice daleko vyšší, ale po překročení stovky už začínáte cítit mírnou nervozitu. Opatrně pak musíte i na brzdy, které nemají ABS, a přední kolo se tak snadno zablokuje.

Spyder je naopak velmi komfortní a k řidiči mnohem přátelštější. Posilovač řízení pomáhá s nájezdy do zatáček a i v malých rychlostech se dá tříkolka snadno ovládat. Pohodlí ve vysoké rychlosti pomáhá elektricky nastavitelný přední štít, za který se může schovat celá posádka. Na dálnicích tak není problém jet ani daleko za rychlostním limitem.

Snadnému ovládání pomáhá i převodovka, který je rychlá a ovládá se snadno tlačítkem na řidítku. Stejné je to s brzdami, ty dodalo Brembo a fungují znamenitě.

Každý stroj přináší zcela jiný přístup. Harley sází na klasiku, naopak Can-am na moderní pojetí, ale jedno je jisté: ani na jednom stroji vás nikdo nepřehlédne a osamoceni na parkovišti rozhodně stát nebudete.

Technické údaje

Harley-Davidson Triglide
Motor: Twin-Cooled 103 – vzduchem a kapalinou chlazený dvouválec
Objem: 1 690 ccm
Výkon: 87 HP
Točivý moment: 138 Nm.
Cena: od 820 000 Kč

Can-am Spyder RT
Motor: Kapalinou chlazený řadový tříválec
Objem: 1 330 ccm
Výkon: 115 HP
Točivý moment: 130 Nm
Cena: od 635 000 Kč

Autoři:
  • Nejčtenější

Těchto pět věcí řidiči v Česku ignorují nebo je neumějí. Děláte je také?

Každý řidič má nějaký zlozvyk. Někdo špatně pracuje se spojkovým pedálem, jiný málo sleduje zpětná zrcátka, další se...

Amerika neuvěřitelně investuje, v Evropě se jen řeční, lamentuje šéf Škody

Premium Klaus Zellmer oslavil první rok v roli předsedy představenstva Škody Auto. „Škoda má šanci v budoucnosti dostat větší...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test aut, která přibzučí do Evropy. Většinu neznáte, seznamte se

Exkluzivně Již po 45. se do hotelu Tannishus v severním cípu Jutského poloostrova na pobřeží Severního moře sjeli členové odborné...

VW ilustruje úpadek evropského autoprůmyslu, vyrábí draze a neefektivně

Pýcha koncernu Volkswagen, symbol hvězdné éry německého giganta vymyšlený fanfaronským Ferdinandem Piëchem, to má...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilky chválí kompromisní Euro 7, ale obávají se vysokých nákladů

Nově dohodnutý kompromisní návrh emisní normy Euro 7 znamená podle tuzemských automobilek výrazné zlepšení proti...

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

Festival harleyů v Praze navštívil prezident Pavel. Pohlreich griloval

Poslední prázdninový víkend se v Praze nesl ve velkém stylu. All American Fest, na němž se spojily akce Prague Harley...

Otec nejdelších motorek světa se narodil před 135 lety, zemřel v zapomnění

Severočeský konstruktér a výrobce motocyklů Albin Hugo Liebisch, který se narodil 26. července 1888, byl podle...

Motorky prezidenta Pavla: bavorák a veteránská jawa, kterou teď vyrábí v Číně

Na Hradě je teď nejznámější český motorkář, ovšem v uplynulém týdnu si Petr Pavel pořídil průšvih. Na videu, které...

Čína už svět motorek dojela. První kilometry na novém naháči CFMOTO

Ještě pár let zpátky by se vám každý „motorkář“ za čínskou motorku vysmál. Poslední dobou jim ovšem nějak došly...

Jiří Paroubek se potřetí oženil, expremiér si vzal bývalou poslankyni ČSSD

Po opožděné páteční oslavě svých 71. narozenin se bývalý premiér Jiří Paroubek o víkendu oženil, tentokrát už potřetí....

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Kazma ukázal, jak snadno se dal zjistit kód vedoucí k výhře 22 milionů korun

Kazma (38) ukázal, jak relativně lehce se dal zjistit kód vedoucí k výhře jednoho milionu dolarů, v přepočtu 22 milionů...

Žiju se ženou, přiznala farářka ze StarDance Martina Viktorie Kopecká

Farářka Církve československé husitské Martina Viktorie Kopecká (37), která zaujala televizní diváky v soutěži...

Toxická laguna v Rumunsku pohlcuje vše živé. Katastrofa není daleko

V té krajině není nic lidského, a nebýt věže kostela, která ční z bahnité hmoty, ani by tu nic přítomnost člověka...