Autofotka týdne: Čechie znovuzrozená na 3D tiskárně

  • 11
Limitovanou edici benzinového modelu Spirit of the Wolf a testovací prototyp elektrického motocyklu představila na brněnském veletrhu Motosalon značka Böhmerland 21. Zda se elektrická verze motocyklu začne vyrábět, bude záležet na zájmu, říká majitel ochranné známky Böhmerland a spoluautor návrhu motorek Peter Knobloch.

Na loňském Motosalonu v Praze představil Knobloch pouze studie budoucího motocyklu. Model Spirit of the Wolf je inspirovaný historickým modelem Sport z roku 1927 a je vybavený jednoválcovým motorem 600 cm³ přeplňovaným kompresorem a chlazeným vodou. Na jeho podobě se stejně jako na podobě prototypu elektromotocyklu podílel designér Jan Hrbek.

„K projektu jsem se dostal díky jiné motorce, na které jsem pracoval. U Petera jsem tiskl prototyp své vlastní motorky a jemu se moje práce líbila,“ uvedl Hrbek, který je mimo jiné autorem designu moderních kaipanů.

Motocykl Böhmerland má nádherně protažený design a v provozu ho určitě nepřehlédnete. „Našimi klienty jsou vyzrálí motorkáři, kteří už nikam nespěchají a chtějí se svézt pro radost. Je to prostě volnočasový motocykl pro městský provoz,“ říká majitel značky.

Peter Knobloch se motocykly nezabývá na plný úvazek (rozhovor s ním čtěte zde). Jeho oborem je 3D tisk, který využili autoři i při výrobě prototypů. „Například šestipaprsková kola jsou dutá a díky tomu i lehká. Pískovou formu na jejich odlévání jsme vytiskli na 3D tiskárně, do formy se pak odléval kov. Zadní kolo váží asi čtyři kila,“ uvedl Knobloch.

Konstruktér Peter Knobloch, který vlastní ochrannou známku Čechie Böhmerland.

Zatímco benzinové modely bude Knobloch vyrábět na míru, elektrický prototyp je zatím určený hlavně k testování jízdních vlastností.

Böhmerland přišel se zajímavou vychytávkou, místo víčka nádrže je ovladač hlasitosti reproduktoru, který pouští nahrávku hlasu reálného motoru benzinové verze.

Zvuk reaguje na přidání plynu a uživatel si může nastavit jeho hlasitost, nechybí ani krásný detail jako postupné zhasínání po „chcípnutí“ motoru.

Důvodem této netradiční funkce je bezpečnost - motorka na elektrický pohon je nebezpečně tichá a například chodci ve městě by ji snadno mohli přeslechnout.

Pan Václav Slovák z Kladna sbírá motocykly Čechie - Böhmerland (22. května...
Pan Václav Slovák z Kladna sbírá motocykly Čechie - Böhmerland (22. května...
Husarský kousek Bruna Pfeifera vzbudil obrovskou senzaci, mimořádný obchodní...

Motocykly značky Čechie - Böhmerland se vyráběly v letech 1924 až 1939 v Krásné Lípě, později v Kunraticích u Šluknova. V nabídce byl i nejdelší motocykl světa, který měřil 3,2 metru a mohli se na něm přepravovat tři lidé. Majitelem firmy a konstruktérem byl Albin Hugo Liebisch. Celkem vzniklo kolem 3 tisíc motocyklů této značky, do dnešní doby je jich v provozu 100 až 200. Jak se na takové motorce jezdí, čtěte zde

,