Pátek 21. února 2020, svátek má Lenka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. února 2020 Lenka
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a25r47e16k 12F90l47e91k52a50č 1626185294798

Myslím že tohle je docela objektivní popis. (až na to srovnání s tím dvoulitrem:) ale to bylo vysvětleno)

Kdyby to auto mělo jinou cenovku, bylo by to idelání pro moji ženu na cestu do práce. Denně udejde v průměru tak 10km, jednou za čas vyrazí do města. Parkuje v garáži. Jenže za tu cenu by mohla 10 let jezdit do práce taxíkem:)

+32/−1
doporučit
24.1.2020 10:19

P80e13t84r 70H17a24r76i40p20r95a72s63a61d 23H97a51j67i47č 5831726333190

Konečně jeden slušně objektivní článek o statu quo BEV. Bez zbytečných emocí a hejtů jak na elektromobilitu tak i na spalovací motory. Autorovi gratujuji, i z hlediska stylistického, nejen věcného, a neviděl jsem tam překlep. :-)

+25/−2
doporučit
24.1.2020 12:40

P82e21t76r 85Z77a79c46h69r50d73l91a 2866311378508

Takže když to srovnám, máme tu Renault Zoe za 835 000 Kč a velikostí srovnatelné Clio za 259 000 Kč. V článku uvádějí, že při speciální ceně ČEZ bych měl u Zoe 0,50 Kč/km. U Clio při uváděné průměrné spotřebě 5,8l/100km a ceně 32Kč/l benzínu má náklady 1,856 Kč/km. Když spočítám rozdíl nákladů na pořízení 835000 - 259000 = 576 000 Kč a tento rozdíl podělím rozdílem mezi cenou za kilometr Zoe a Clio (1,856-0,5= 1,356), vrátí se mi úspora až po najetí děsivých 424 778 kilometrů. Děsivé.

+22/−3
doporučit
24.1.2020 12:10

V53l47a68d30i28s29l73a51v 49B77u49r50y84š13e78k 1449952697974

si to budu dobíjet doma, máme v práci superychlou nabíječku, ale spíš si to nabiju pomalu doma, nikam nespěchám, dám si před nabíječku stykač na noční proud a nechám to zapnutý a ono se to nabije elketrikou za 2 kačky kWh, jestli to ujede 400 km, tak to mě bohatě stačí a stejně si zpočátku ještě nechám SUIV na benzín, tak jak jsem si nechal ještě pevnou linku když se přecházelo na mobily, ono to půjde

+7/0
doporučit
24.1.2020 7:04

Š90i18m83o38n 44M40a69r69t31y79n76e40k 7853565963306

Super auto, za jednoho předpokladu, že ho dostanete zadarmo.

Pokud si ho musíte zaplatit, je to propadák. Je to auto velikosti Clia a pokud to spočítám, tak návratnost levného provozu je někde na úrovni 350 tis. km.

Já se soukromým autem jezdím za cca 1,1 kč/km (palivo) a celkové náklady odhaduji za dobu životnosti kolem 3 kč/km.

+8/−1
doporučit
24.1.2020 14:09

P77e62t54r 13T44á40b70o97r46s37k94ý 6420906151777

Pěknej článek.

+9/−2
doporučit
24.1.2020 10:34

G32e87o39r29g 65K25o12m37b59e58r97e92c 9744191916921

A budu dal srovnavat. Aut na aku sice pomalu pribyva ale pribyvaji.

Situace z praxe. Jedu po dalnici pocitac mi ukazuje ze mam nafty na 120km, cedule dalsi pumpa 56km. Parada. Jenze ouha. Najednou to po dalsim kilometru stoji. Pustim radio a tam ze na dalnici cislo to a to se stala nehoda 5ti osobnich aut a jeste do nich najel kamion. Pocitejte se zdrzenim minimalne 5 hodin. Realita byva i daleko vic hodin. Venku -11°C a pofukuje. Nevim ja v Cesku ale v Nemecku v takovych pripadech jezdi ulickou ACAD kteri sebou maji horkej caj, deky, a xy kanistru s naftou/benzinem. A ted si vemte ze sedite v elektroaute. Sice se uvadi ze topeni moc nezere ale kazdy ma urcite zkusenost ze pro nekoho nekam v zime jel a ze musel na nej jeste treba hodinu cekat. Vypnete motor a za 10 minut kosa, obzvlast kdyz se clovek nehyba. No bodet by ne, auto neni zadna odizolovana bunka a navic plech/zelezo je dobrym vodicem tepla. Teplo ven zima dovnitr.

Staci se jen rozhlednout kolem sebe co lidi jezdi na doraz. Az kdyz na ne sviti hladovy oko tak jedou k pumpe. Myslite ze se tohle zmeni? nezmeni. Budou pak ucpany dalnice elektrosrotem. A i kdyz nahodou vam stava vystaci tak az k ty pumpe dojedete tak to pred vama bude uz 100 jinejch ktery budou cekat frontu az budou moc zacit sosat ze zasuvky. Leda ze by tam tech stani bylo aspon 100 o cem silne pochybuji.

Jak jsem psal, elektroauto kolem komina a do mesta dobry. Jinak sazka do loterie.

A to je v Evrope husta zastavba. Co treba lidi v nekterych oblastech USA, Kanady, Aljasky, V Rusku, Australii, etc. kde jsou pompy stovky km od sebe a nikde anu zivacka?

+6/0
doporučit
24.1.2020 11:16

A52n64n34a 25E89r92l35e67b30a19c47h11o49v96á 7781630534571

Porovnávat spotřebu třídveřového prcka s benzinem, který žere 8,2 l na 100, je dost hloupě účelové. Dál už jsem nečetla, tohle manipulování stačilo.

+17/−9
doporučit
24.1.2020 7:07

J87a11n 66V89i81t27e50k 1138946147500

Není takové srovnání jen půl pravdy? Započítáváte uhlíkovou stopu provozu, pozitivní je, že je jinde než se vyskytuje auto, ale pořád chybí uhlíková stopa výroby vozu. A ta je u elektromobilu dost vysoká.

+7/−2
doporučit
24.1.2020 9:27

M64o61j16m52í83r 40P18o74p25p 8839967296180

1. finančně se EM nevyplatí nikdy, protože počet ujetých km, který by dokázal smazat rozdíl v kupní ceně ( myšleno levnějším provozem, včetně úspor za servis) zpravidla přesahuje životnost akumulátorů, 2. největším problémem EM ovšem není dojezd nebo aktuálně omezené možnosti dobíjení, ale primárně ekologicky i energeticky náročná výroba akumulátorů a jejich opět velmi náročná recyklace, event. likvidace. To vše komplikované faktem omezených zásob potřebných surovin vzhledem k plánovanému masivnímu rozšíření EM. Jedinou cestou je "víra" v nové technologie, které stávající problémy vyřeší... a jen "věřit", že to nějak dopadne a někdo něco vymyslí je skutečně naivním řešením.

+10/−5
doporučit
24.1.2020 13:05
Foto

P19e28t23r 62H39a79n94a 3543450857173

Dneska dobrý, v drtivé většině mi dojezd 60-80km stačí. Ale hodně zavádějící je počítání spotřeby. Dejte plnou poctivou cenu eletriky + daň jako u PHM a jste úplně někde jinde.

Bohužel v rámci úmyslně krmené hysterie tato daň s rozvojem elektroaut přesune spíše na bedra běžného spotřebitele. K tomu si připočtem celkový zákonitě očekávatelný a výrazný růst ceny el. energie, protože Německo a Rakousko a jiný ekoborci prostě svoje nedostatečný zdroje po zavření elektráren nakoupí od nás.....

+5/−1
doporučit
24.1.2020 17:49
Foto

J35á12n 69S47e83n22k94o 2873838139682

Dobre napsany clanek, diky.

Jen bych chtel pridat ze auta znacky Tesla maji navic vyreseno spousta veci co Zoe nema. Jednak jim veri vic, takze neni zadny servisni interval. Pak je sit Supercharger ktery je skvele integrovany -- nemusite tahat zadne karticky, registrovat si PlugShare po Evrope, proste prijedete nekam v Madarsku k chargeru, zasunete kabel a uz to jede. Nakonec se vam to odecte z kreditky. A nejdulezitejsi -- nemusite to planovat! Navigace vam automaticky naplanuje nabijeci mista. Takze date do navigace Chorvatsko, a rovnou vam rekne kde mate zastavit (a na jak dlouho)

+8/−5
doporučit
24.1.2020 9:42

J12o94s26e19f 88Š14o48l68t60e67s 8914568710673

Realistický článek o EV na iDnes. Já se snad zvencnu. Neuvěřitelný. Jenom jedna technická, ne všechna EV mají v 0 nějakou rezervu dojezdu. Třeba u BMW i3 znamená nula opravdu nulu a stojíte.

+4/−1
doporučit
24.1.2020 12:30

I63g20o32r 10S59v15a77t53o79s 8505238917345

V rodinnych domech sice mozna bydli 48% ceske populace... ale predevsim jsou to obyvatele malych obci (tam "domkari" prevazuji) - a ti nejsou zrovna typickymi potencialnimi zakazniky pro EV.

Velke aglomerace jsou u nas predevsim sidliste: uz vidim ty prodluzovacky natazene ze 6. patra.

+3/0
doporučit
24.1.2020 12:09

G62e29o95r22g 26K49o16m32b96e53r50e75c 9554841836271

Pokud mne během prosince nějaká funkce elektromobilu vysloveně bavila, pak je to takzvaná „připravenost k odjezdu“. Ta spočívá v možnosti si pomocí časovače, online aplikace nebo tlačítka na klíčku/ovládací kartě spustit vytápění kabiny. Během deseti minut tak máte odmrazená okna a vyhřátý interiér. Zatímco se ze sousedství ozývalo škrabání námrazy, já jen sedl do vyhřátého auta, stěrači otřel vodu z okna a vyrazil na cestu.

dalsi lez - mam diesla a za dve minuty odjizdim protoze mam rozmrazeny okna a nemusim cekat 10 minut jako autor. Oni totiz existuji auta ktera maji samostatne el.topeni nezavisle na ohrevu kapaliny motorem co ofukujou okna uz nekolik let :-P Ano interier to na 22 stupnu za 2 minuty nevytopi ale me staci el.vyhrivani sedacek. Po ujeti 100-150 metru uz hrejou. Po 2 km je vypinam protoze teplo z nich uz je az neprijemne.

Taky ale musim dodat ze auta v nizsi cenove kategorii to nemaji a nebo za tucny priplatek. Ale v porovnani s elektropleckou porad levny.

Ono je taky uzasny prijet domu treba za deste, mrazu a misto vystoupit a vlitnout do baraku tak motat nejaky kabely v desti, mraze, nepohody. On kazdej tu garaz nema. A nejaky zvasty ze 48% bydli v rodinnem dome jeste neznamena ze vsichni maj vytapenou garaz pro 2-3 auta coz je v rodinych domech dnes bezna vec. Vidim to dnes a denne, milacek rodiny stoji v garazi, manzelcino auto a auta deti venku pred barakem nebo na ulici.

Tyhle clanky jsou uz jak dogma za komunistu kdy jsme si precetli jak je socialismus idealni a jak to tomu kapitalismu natrem.

Nemam nic proti autum na baterky, jsou dobry po meste a kolem komina, tam vyuziti vidim ale jinak ne.

+4/−3
doporučit
24.1.2020 10:51

G24e78o40r12g 82K72o88m93b37e77r34e24c 9324531126261

ja dam spis na tohohle pana

Během dvou let se ukáže praktická neudržitelnost elektroaut, prohlašuje bývalý šéf Škody Auto Kulhánek

Zdroj: https://www.lidovky.cz/lide/behem-dvou-let-se-ukaze-prakticka-neudrzitelnost-elektroaut-prohlasuje-byvaly-sef-skoda-auto-kulhane.A200121_200444_lide_rkj

+5/−5
doporučit
24.1.2020 13:34

G63e50o28r71g 48K51o52m49b48e70r19e68c 9554531736311

Docetl jsem k - Pro srovnání, pokud bych všechny cesty podnikl se svým benzínovým 2,2litrem se spotřebou 8,2 l / 100 km, zaplatil bych za palivo 11 982 Kč, což v přepočtu vychází na 2 koruny 60 haléřů na kilometr.

tak to je srovnani jak noha. Co takhle srovnat na pohodli Trabanta s S-Klasse? ;-D;-D

kdyz uz chce srovnavat tak treba s Corsou, spotreba 3,5 litru

Autor je zrejme jenom jeden dalsi z rady ekoteroristu a nebo mu nekdo pekne zaplatil. Rv

+6/−8
doporučit
24.1.2020 10:11

J59a38n 11M20i21k19u60l72e34n68k44a 6919348830779

Ještě k těm elektromobilům. Když se zmíní elektromobil, tak se okamžitě začne počítat, kolik emisí vznikne při jeho výrobě. Zato smradlavý diesely asi rostou ekologicky na stromě. Navíc ropa je strategická surovina a většinu jí vlastní hodně divné země. Výroba benzínu a nafty taky není nic ekologického a ty tankery, co to sem vozí, to je úplně škoda mluvit. Zato elektřinu si vyrobíte lokálně. Nepodporujete šejky v SA ani jinou svoloč. Servis elektromobilu je výrazně levnější. Ano auta se spalovákem jsou levnější, ale spočítejte si, kolik do těch kraksen nasypete prachů v servisu.

+3/−2
doporučit
24.1.2020 17:46
Foto

P94e37t85r 35V36i23n45š 8754704393

Proc jezdite 136km/h? Abyste presne vyuzil dalnicni limit? Jaky je casovy rozdil v dojezdu, kdyz pojedete spravne podle tachometru tzn. o 6km/h mene? :-) V autech je to nizsi prave z duvodu, aby nedoslo k prekroceni povolene rychlosti ;-) Je to hroznej a zbytecnej zvyk notorickych SPECHAČŮ, co neumi pocitat :-D Klub rychliku 55,95,135 :-D

+3/−2
doporučit
24.1.2020 6:09

O90n41d73ř14e43j 50L62o55š73o85t30h 2432894165130

Z většiny celkem objektivní článek, budiž.

Pokud jde o ekologii, tak nejekologičtější je takové auto, které se nikdy nevyrobí, a pak nejneekologičtější jsou dráha auta, bez ohledu na druh pohonu. Takže Zoe za milion bude vždycky násobně horší, než Citigo za 250 tisíc. Při výrobě 4x, po započtení provozu 3x.

Když se zmiňuje technologická náročnost, tak kdyby elektroauto bylo jednodušší, tak nestojí tolik peněz. Jde jen o to, že u spalovacího auta servisujete motor průběžně a ten vydrží klidně 500 tis. km, což stojí průběžně nějaké malé peníze.

Eletroauto sice prakticky neservisujete, ale pokud to auto má ujet aspoň 500 tisíc km, tak se bude muset 1-2x vyměnit baterie za několik set tisíc a pak je otázka, jestli je lepší jednou za rok vyměnit olej za 2000 Kč, jednou za 10 let rozvody za 15 tisíc, nebo za těch 10 let ušetřit par tisíc za pravidelný servis a pak dát 250 tis. za baterii. Pokud ji tedy bude někdo vyrábět. Navíc mimo sériovou produkci budou ty baterie dost drahé a výměna samotná bude náročnější než vyměnit rozvody.

+2/0
doporučit
25.1.2020 0:06

T76o92m13á13š 59M28a64c69e74j80k81a 6301262607857

Uživatelský komfort aneb stále v tichu a v zimě bez škrabky.

To mám s bufíkem časovačem taky a když na něho zapomenu, tak mám vyhřívaná skla, TPC heater a na bufíku pomocný příhřev vody. Takže v autě je za 5 minut teplo.

+2/0
doporučit
24.1.2020 16:17

J83i67r71i 28S79l44a56v39i83k 2151879275472

V clanku je uvedeno "Průměrný elektromobil má v českém energetickém mixu poloviční (a leckdy nižší) produkci CO2 než moderní spalovací vozy." a nasledne, ze to vychazi 74gCO2/km. Emise spalovacich motoru rodinnych vozu jsou 80-120gCO2/km. Asi by to chtelo oprasit matematiku stredni skoly. 74 mi nepripada polovina z 80.

Navic ta polovina produkce CO2 podle uvedeneho odkazu https://www.electricitymap.org/ je spatne interpretovana, na strance je uvedeno, ze 50% zdroje je z nizkoemisnich zdroju, to ale neznamena, ze emise jsou polovicni. V USA, kde se uhelne elektrarny nahrazuji elektrarnami na zemni plyn, tak to je 40% uspora emisi. Kazdopadne to cislo 450-480gCO/kWh je myslim spravne, ale pak je chyba pri vypoctu spotrebovaneho CO2, kde jsou ztraty ve vedeni a pri nabijeni. Ztraty pri nabijeni se uvadi 10%, presne ztraty v trafostanicich, ve vedeni neznam, ale ikdyz vezmu jen to nabijeni, tak to misto 74 najednou vychazi 82 a to uz je vic nez 1l benzinovy motor.

+2/0
doporučit
24.1.2020 14:23

L62a43c14o 30K82a57j43a19b41a 7265514731300

..a je někde napsaná solidní informace, jaká je životnost baterie a jak se bude nakládat se starými bateriemi ? A co říkají k problematice hašení el-auta profesionální hasiči ? :-/ A čistě akademická otázka, může existovat něco jako veterán elektromobil ? ;-D

+2/0
doporučit
24.1.2020 12:29
Foto

D65a92v31i23d 33M11a69l89i27n58a 1250203710563

Fajn. Kolik ta hračka na baterky stojí, a kolik mne to bude stát až baterky "dojdou" úplně? Nad ekologií baterií (Lithium, Cobalt ......) se raději ani nepozastavuji. To neberu v potaz fakt, že 1x za 2 měsíce absolvuji cestu mezi Londýnem a K. Vary, tedy 1200 km.

+2/−1
doporučit
24.1.2020 14:45

J47a19n 96M24i41k79u12l35e70n59k98a 6719828500539

Kdo chce jezdit levne, at jezdi vlakem nebo MHD. Autem clovek jezdi proto, ze usetri cas. Ja teda pri jizde autem do prace usetrim hodinu denne. To je pro me nad vsechny uspory. Prachy uplne neresim, ty si vydelam, ale cas jaksi nemam. Auta se spalovakem do budoucna do mest stejne dostanou stopku. Takze ty vase benzinovy a nafrovy zazraky nechate na P+R a dal pofrčite šalinou (pro mimobrněnske tramvaji).

+2/−3
doporučit
24.1.2020 15:19

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Jak se falšuje maso. Šunku bez „éček“ by nikdo nekoupil, říká odborník

Podvody s potravinami jsou staré jako lidstvo samo. Jen se postupně změnily metody. „Za záměnu hovězího masa za koňské...

Premium

Karlův most je jen most, stěžují si turisté. Kritika nešetří ani další památky

Do Česka loni přijel rekordní počet turistů. Památky si u nich leckdy vysloužily i bizarní recenze na internetu,...

Najdete na iDNES.cz