Peugeot 206 CC má vtipnou střechu, podvozek strádá

  15:00aktualizováno  15:00
Peugeot 206 2.0 kabriolet je po Renaultu Mégane Cabrio druhým nejlevnějším vozem bez střechy na zdejším trhu. Stojí 649 900 korun a po létě by se na zdejším trhu měla objevit i verze s motorem 1.6, jejíž předpokládaná cena bude zhruba o padesát tisíc korun nižší. Co za to Peugeot 206 CC nabízí? Svezení v otevřeném autě s vtipnou, a přitom i praktickou zasunovací střechou, kterou řidič ovládá elektricky.

Do stručné charakteristiky francouzského kabrioletu patří, že vznikl na bázi Peugeotu 206, se kterým sdílí podvozek i rozměry. Kabriolet však je o 100 kilogramů těžší než napevno zastřešené verze. Za označení zvolila automobilka zkratku CC, což značí coupé a cabrio.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot 206 
na online obřím portálu www.automodul.cz

Jako dvoudveřové kupé se Peugeot 206 CC prezentuje tím, že uvnitř zbylo místo jen vpředu, zatímco na zadní sedadla si nesedne nikdo jiný než malé děti. Dětská sedačka se dozadu dostane, ale jen tak tak. Coby kabriolet vystupuje malý peugeot v roli novátora.

Mezi malé otevřené vozy přenesl technologii stahování střechy, kterou si dříve uzurpoval jen luxusní a drahý kabriolet Mercedes SLK v ceně od 1 285 000 korun. Pro pořádek je však nutné uvést, že elektrické stahování pevné střechy využíval už před necelými 70 lety Peugeot 401 Eclipse.

A jak se zdá, má pevná stahovací střecha před sebou opět velkou budoucnost. Čím je výhodná? Například tím, že po zatažení střechy se peugeot může rovnat běžným vozům a nevadí mu mrazy, může i do běžné automobilové myčky. Dlužno však dodat, že při očistě testovaného vozu se dovnitř - na sedadlo spolujezdce - kapky vody přece jen prodraly.

Zadní okno je u peugeotu samozřejmě ze skla, zatímco většina kabrioletů používá plast, který nedává řidiči tak dobrý výhled dozadu. Samo stahování střechy Peugeotu 206 CC se ovládá tlačítkem mezi předními sedadly a trvá zhruba půl minuty. Ještě předtím musí řidič odjistit dvě pojistky, které pevně spojují střechu s rámem čelního skla.

Po stisknutí tlačítka se automaticky stáhnou boční okna, následně se otevře víko kufru, ale z opačné strany než při nakládání zavazadel, a sice od kabiny. Střecha se "zlomí" na dva kusy a zajede do horní části kufru, jehož víko se zaklapne. Z místa, kam se ukládají zavazadla, tak zbývá po složení střechy jen plochý prostůrek pro kufr nebo dvě nízké tašky.

Podvozek Peugeotu 206 nepatří k nejlepším mezi malými auty. Oplývá nervozitou, je přetáčivý. Na lesku mu nepřidala ani nízkoprofilová široká kola. Takto obutý testovaný Peugeot 206 CC 2.0 byl na nerovnostech poněkud nekomfortní. Zato dvoulitrový motor výkony nezklame. I když vyžaduje, jak je u šestnáctiventilových motorů obvyklé, vytáčení do vyšších otáček, není úplným lenochem ani při nízkých obrátkách.

Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) sprintuje z klidu na stokilometrovou rychlost za deset vteřin. Motor 2.0 s výkonem 85 kilowattů (o 15 kilowattů méně než u Peugeotu 206 CC 2.0) dává i Škoda Auto do malé fabie. Zrychlení z klidu na 100 kilometrů zvládla Fabia 2.0 v testech pro MF DNES pomaleji - za 11,8 vteřiny.

Peugeot 206 CC nemá rezervní kolo - automobilka místo něj dodává dva spreje pro nouzové naplnění propíchlé pneumatiky. Vozy prodané v Česku však přece jen úzkou rezervu pro nouzové dojetí dostanou. Dovozce ještě neví, zda ji umístí do už tak malého kufru, nebo pro ni najde místo pod podlahou zavazadlového prostoru.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 9
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 2
Využití kufru 7
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 5
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 6
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 10,2
Zrychlení 0-400 m (s) 17,1
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 10,3
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 18,9
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 26,1
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Komu se líbí základní provedení Peugeotu 206, ten bude kupé-kabrioletem nadšen. Design otevřené varianty je možné bez zaváhání ocenit pěti hvězdičkami. Transformace na kupé ukazuje, jak si technické řešení střechy vynutilo poněkud netypické proporce karoserie. Designéři to však vyřešili šalamounsky. Učinili ze slabého místa celého designu ctnost. Umístnili na víko kufru malé ližiny, které umožní připevnění nadpočetných zavazadel právě do tohoto hluchého prostoru. (Tato speciální zahrádka se však podle vyjádření dovozce automobilů Peugeot nebude do Česka dovážet - pozn. red.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
V případě Peugeotu 206 CC budou podle předpokladů výrobce tvořit dvě třetiny zákazníků ženy. Pevná střecha však jistě osloví i ty, kteří mají obavy ze střechy plátěné, jež je běžná u většiny kabrioletů. Navzdory očekávání, že jeté zmíněné auto na prodej bude často v jednom pytli s vozidly z kategorie netypických, je prognóza optimistická: nejen proto, že i po pěti letech bude Peugeot 206 CC většinou málo jetý a v dobrém stavu, zní odhad na 315 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - zezadu

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - střecha

Peugeot 206 CC 2.0 kabriolet - interiér

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Hromadná elektrifikace začíná: Audi e-tron startuje, už jsme s nim jeli

Audi e-tron

O elektroautech všichni v autoprůmyslu mluví, někdo nadšeně, jiný s obavami. Do jejich uvádění na trh se ovšem výrobci...

Elektrický Jaguar nabízí famózní svezení, slabinou je domácí nabíjení

Vzduchový podvozek Jaguaru i-Pace skvěle vyžehlí i hodně hrbolatou cestu.

První elektrický jaguar překvapivě není sportovní sedan, ale luxusní SUV. Výrobce se tak pustil do vod, kde zatím zcela...

Obrodu Seatu vede italský miláček štěstěny. Má namířeno na vrchol

Luca De Meo

Kariéru snů má za sebou a ve dvaapadesáti letech je mezi kapitány automobilek v podstatě dorostencem. Charismatický...

Najdete na iDNES.cz