Pozorně si seřídil volant i sedadlo, rozsvítil do deštivého dopoledne a... A klidně vyjel. Bez řevu motoru, bez hvízdání pneumatik."Já to auto znám. Nepotřebuju tady jezdit rallye, abych se přesvědčil o kvalitě," pravil sportovní jezdec a klidně se řadil do provozu. Nejvíc si Triner pochvaloval vnitřní uspořádání a design interiéru: "Moc dobře ergonomicky uspořádaný vnitřek, po ničem se nemusím zvlášť moc natahovat. I ty sedačky jsou hodně příjemné. Je cítit předpoklad, že se občas s tímhle autem pojede ostřeji, a tak jsou ušité boky sedáku trochu výš." Když se provoz mírně uvolnil, sešlápl Emil Triner pedál plynu přece jen o něco hlouběji. Turbo spustilo a akcelerace rostla. "Že má auto silnější motor a je ochotné vyrazit, to potěší každého. A tady je ten motor opravdu dobrý. Já vlastně ten samý mám v Seatu Leon, se kterým trénuji. V octavii se mi zdá možná o chlup pomalejší při rozjezdu, ale jednak je to auto úplně nové a jednak je Octavia Combi o něco těžší než leon," porovnává Triner. Chování vozu ve vysokých rychlostech závodník nechtěl zkoušet především kvůli počasí a provozu. Řekl: "Aby se nás někdo nelekl..."
Může se hoditProdej, koupě nebo převod leasingu nových a ojetých automobilů Škoda Octavia na našem serveru www.automodul.cz |
Hned nato však bilancoval své zkušenosti s kombíky: "Já jsem měl dva a u obou se mi zdálo, že jsou o něco rychlejší než sedany nebo hatchbacky. Jako by měly lepší aerodynamiku. Slyšel jsem taky, že snad je Octavia Combi citlivější na boční vítr. Teď mi to ale tak vůbec nepřipadá. Je stabilní." Emil Triner během své zkušební jízdy v Octavii RS Combi dosáhl průměrné spotřeby 9 litrů naturalu na sto kilometrů. Když prý trénuje, vezme si tentýž motor 17-20 litrů. V mizerných povětrnostních podmínkách, ve kterých se zkušební jízda odbývala, si Triner pochvaloval elektronický systém stability. Například při rychlejším průjezdu kaluží se projeví, když ubere na výkonu přenášeném na jednotlivá kola, takže účinně eliminuje eventuální tendenci vozu přejít do smyku. "Cítím se bezpečněji. I když umím dost dobře jezdit i bez elektronické stability, přesto ESP vypínám jenom na tréninky," pravil Emil Triner. obsah motoru 1781 počet válců 4 maximální výkon 132 kW maximální rychlost 235 km/hod zrychlení 0-100km/hod 7,9 sec. průměrná spotřeba 8 l/100km převodovka pětistupňová manuální
Octavia RS Combi
motor 1.8 20V turbo
Škoda Octavia RS Combi osloví jak dynamickou jízdou tak výrazným úložným prostorem. Dojet proto pěkně pod plynem k lesu a vytáhnout z kufru horské kolo není sen.