Diskuze
Nabíjení bez starostí: Elektřinu na cestách zajistí automobilky
Děkujeme za pochopení.
R42a17d94o87s91l33a13v 19B79o58d27ř18i90c47h
Ad dimenzovani rozvodné sítě a počet nabíjecích míst.
Polemiky jsou zbytečné. Nově se počítá s tím, že auto bude luxus a ne samozřejmost jako nyni. Tomu bude podřízena cenotvorba, dotace, daně, poplatky atd.
Je zbytečné se tu mezi sebou proto hádat.
M37a59r57e27k 11G44a75j52d78a
Já vidím ještě jeden problém pro naftu a benzín do budoucna. Ve spoustě zemi deklaruji zákaz prodeje od nějakého roku, a tedy i převodu na nového majitele. Bude povolen jen vývoz.
Nejsem si jist, zda v roce 2025 bych si takové auto koupil, když by za 5 let byla cena skoro nula.
P14e30t50r 85M29i25c47h12a11l
Zákaz prodeje se má týkat nových aut, nikoli ojetin.
R91a87d54o77v87a36n 96B27u22r66k48o38v39i33č
Proto má Tesla odjakživa svoji nabíjecí síť Supercharger výkonu 125 kW a více. Za svoje, bez dotací, hodně modelů S a X doživotní nabíjení zdarma. Auto samo vypočítává dle cíle cesty v navigaci kam se po cestě stavit nabít a na jak dlouho. O tom si mohou ostatní majitelé elektromobilů jen nechat zdát. Mohu z vlastní 7 leté zkušenosti s různými značkami a sítěmi v 5 státech EU jednom mimo EU potvrdit.
Nissan má svoji síť CHAdeMO a k ní příslušné sdružení, které je budovalo.
Evropské automobilky, smrtelně závislé na dotacích všeho druhu, se nejprve pokusily Nissan a Teslu odstřelit jediným povoleným standardem Mennekes/CCS. Aniž by nabízely alternativu.
CHAdeMO se přizpůsobilo a začalo montovat stojany se všemi standardy, Tesla zavádí Mennekes nyní. Ale na rozdíl od Ionity, sdružení evropských a asijských automobilek s předraženými cenami nabíjení, za své, ne z dotací a daní občanů EU.
J97a73n 48T73a47r94a68b46a
metrový kabel chademo in/CCS out zas není takový problém
P14e89t38r 90M66i51c46h82a93l
Tak to je naprosto super. Aspoň vím, že mám ještě chvíli zůstat u nafty a příští auto koupit v benzínu (alternativně mild hybridu). I při ceně 8 Kč za kWh budu jezdit pořád levněji.
J42a56n 25T25a12r91a59b71a
No nevím, jak to počítáte, já mám naftové SUV se spotřebou 9l a elektrické SUV se spotřebou 25kWh. Nafta 9*27=243Kč/100km, elektřina 25*8=200Kč/100km. Jenže vtip je v tom, že za 8Kč nabíjíte buď nikdy, nebo jen výjimečně při dálkových přesunech. 99% dobíjení je za cenu od 0 do 4Kč/kWh.
Ale čím víc bude odmítačů, tím lépe se nám bude na volných stanicích nabíjet, tak vytrvejte.
A mezi námi: Mildhybrid je nesmysl .
K31a30r82e32l 19N13o49v73o96t52n22ý
Vidím v současném systému elektromobility ještě jeden zásadní problém. Pro benzín, nebo naftu se spalovákem dojedete někam k pumpě, která bývá někde na okraji města, stranou nákupáku a podobně. Ovšem s elektrikou to bude o něčem jiném. Stojany budou postupně zabírat parkovací místa, třeba u těch nákupáků. Ve městech si vůbec překážející stojany nedokážu nějak představit.
T80o50m98á16š 41B55e82r64k49a
Nabíječka pro nízký odběr je malé zařízení, které se schová například do lampy nebo na stěnu. Automobily prostě musí někde parkovat ať už je jejich pohon jakýkoliv. Vyčlenit tedy některá parkování pro nabíjení není žádný problém. Vlastníci elektromobilů taky jezdí nakupovat :)
T96o68m54á79š 38B71e16r81k23a
Elektromobil si kupují lidé, kteří mají kde nabíjet. Ať už je to doma, v práci nebo v obchodě. A tito lidé nabíjejí za trochu jiné částky. 2,50kč za kWh není problém.
A pokud jednou za čas jedete dlouhou trasu, tak si prostě nabijete na nabíječce za 7 korun.
T24o93m85á87š 26B69e98r33k12a
Nejlépe to má vymyšlené Tesla. Tam jenom zapojíte kabel.
M52a42r49t83i69n 29K37a20r73á61s74e13k
Akorat ze tohle funguje jen na jejich nabijeckach, tychle "karticky" automobilek maji radove lepsi pokryti (i kdyz jsou trochu komplikovanejsi).
P92e47t96r 66H60o88f56m41a91n48n
Tusim, ze to dopadne jako s tarify k mobilum. Prepaid/postpaid, balicky, prevod nespotrebovanych jednotek, dokupovani jednotek, uvazky, vyhody, neverejne nabidky. A k tomu jeste spotrebni dan a DPH.
Ceny vysoke a vysvetleni univerzalnim: trh v CR je specificky.
T82o41m55á40š 87B78e60r79k98a
Nakonec to skončí tak, že si lidi koupí neomezený datový tarif.
V55í55ť36a 28K73r42u39t46i75š
A teď, jak by takové dobrodružství uživatele EV vypadalo ve spalováku. Palivoměr už klesá a palubní PC ukazuje dojezd pouhou desetinu plné (70-100 km), nervozita stoupá. Takže je potřeba zapnout aplikaci a vyhledat pro vás nejvhodnější pumpu. Nebo to risknete a prostě jen zajedete k jedné, kterou cestou míjíte? K vašemu překvapení, všechny základní tarify tankování máte půlmetrovými číslicemi na totemu.
Samozřejmě předem máte zjištěno, zda zde vůbec natankovat můžete, protože pokud nemáte příslušnou kartu (Visa, Mastercard, Diners ...) nebo aspoň hotovost, tak si stejně neškrtnete. Ale teď to napětí ... mají zde pistoli s průměrem, který potřebujete? Ta úleva, naštěstí ano ... protože jsou unifikované. Jenže co tankování, kolik času zde teď prostojíte?
Jaký průtok mají zdejší stojany? 10 nebo 15 litrů za minutu? Nevypadnou během tankování? Dovoláte se na podporu? A když ne, dojedete s tím zbytkem v nádrži k další čerpačce? Prostě stres. A když si uvědomíte, že tohle vás čeká za týden nebo 14 dní znova, prostě peklo ...
M53a77r37t63i10n 81K31a56r88á31s65e79k
Tak realne se elektromobilita zacala rozvije pred nejakymi 5 lety (prvni auta v minimalnich seriich pred 10 lety), tezko cekat, ze za par let budete mit infrastrukturu srovnatelnou s benzinkami, ktere se tu rozjivi 100 let....
Z51d91e19n14ě58k 17P37a39v40l57i59š
Asi před 25 lety stát takto přesvedčoval občany, aby si doma, zejména u novostaveb, zaváděli vytápění na elektřinu, velice výhodné. Pak šla cena šupem nahoru.
M93a62r28t56i66n 28K32a34r31á52s80e87k
Tak elektrotopeni se dela dodneska, tak to asi takova hruza nebude ne? Sam topim elektrikou...
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě
Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...