Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Revoluční tatrovce ve tvaru žehličky je 90 let. Nebudila důvěru

Když v dubnu 1923 prezentovala automobilka Tatra na XV. pražském autosalonu nezvykle řešené malé osobní auto, nebyly reakce odborníků ani laiků zrovna nadšené. To se však mělo záhy změnit. Praxe prokázala kvality vozu a přednosti použitého technického řešení. Tím automobilem byla Tatra 11.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K43u36b62a 41A26u61e59r

1. 5. 2013 15:50

Tvar žehličky znovu zavést...!

0 0
možnosti

Kurec.

A ja porad, na co navazala Octavie RS.

Tatra racing verze mela oproti serii navic predni brzdy.

Octa RS ma proti serii uz jenom jinou barvu brzdovych trmenu a jinou koncovku vyfuku.

Ocekavam za nejakych 50 let uz bude sportovni verze fungovat tak, ze k seriovemu autu clovek dostane sportovni klicek zapalovani a evoluce sportovnich verzi seriovych aut bude konecne zavrsena.

1 0
možnosti
Foto

Jednou v sedmdesátých letech jsem na vandru za Berounem stopnul tuhle krásku a svezli mě na "sedadle pro tchyni"...;-) No když řidič otevřel kapotu, aby se pochlubil a ukázal motor, zprvu jsem tam žádnej neviděl, tak byl jednoduchej...;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Bolševik se umí odvděčit...Rv

1 0
možnosti

J34i66r25i 36C64e54e

1. 5. 2013 12:51

Ani bolševici nedokázali Tatru zlikvidovat...

0 0
možnosti

Možná by to chtělo místo planých řečí nad Ledwinkou se zajímat spíš o jeho dílo, například výkresy a jinou dokumentaci, co z jeho éry zbylo. Tatrovka, na rozdíl od jiných firem si i v socialistickém nepořádku zachovala a udržovala svůj archív, kde bylo i mnoho archiválií z té předsocialistické doby. Nevím, co všechno má nyní muzeum tatrovek v Kopřivnici a co zůstalo ve firmě, ale pokud to už není uděláno, by si to určitě zasloužilo zdigitalozovat a ochránit tak před postupným ničením zubem času.

1 0
možnosti
Foto

Pan Hans Ledwinka byl skvělý konstruktér jakých se rodí jen málo a Tatra mu vděčí za to ,co je.Je škoda,že dneska se potácí Tatra v bankrotu a kdo ví jak nakonec skončí.Páteřový rám v terénu nemá chybu a dokázal to nejen na mnoha závodech,ale i v lomech a stavbách po celém světě.

5 0
možnosti

coz ovsem nic nemeni na faktu, ze sebegenialnejsi 50 let stara myslenka bez soustavne evoluce je odsouzena k zaniku.

Z dnesniho pohledu je to priserny krap na horsi technicke urovni, nez jsou cinske kopie skutru ;-)

3 2
možnosti

Tatry předčily vše ostatní v ČSR. Ostatní automilky nebyly tolik progresivní, nepřinášely tolik pokroku v konstrukčních řešeních. Nicméně v Kopřivnici pracovalo mnoho nečeských inženýrů. Aerodynamickou karoserii Tatry nevymyslel Moravák. Ledwinka také nebyl Moravák nebo Čech. Chci tím dosáhnout, aby se lidé zamysleli nad vyhnáním. O jaké lidi - odborníky jsme se připravili.

6 1
možnosti

V článku je chyba - Ledwinka nezkonstruoval aerodynamickou karoserii Tatry, ale Erich Übelacker.

3 0
možnosti

Krátce po válce byl podnik znárodněn, jméno Ringhoffer muselo zmizet a veškeré jednotky, které dosud byly součástí Ringhofferovy a.s., byly převedeny na Tatra národní podnik (1.1.1946-31.12.1985); vagónky (Česká Lípa, Kolín, Praha-Smíchov a Studénka) byly z podniku vyčleněny k 1.1.1950 a Tatra se pak věnovala jen výrobě motorových vozidel, motorů a příslušenství. V letech 1.1.1986-30.6.1988 firma fungovala jako Tatra oborový podnik, od 1.7.1988 jako Tatra kombinát.

Kopřivnická automobilka byla posléze předurčena především pro výrobu těžkých nákladních automobilů. ... Produkce ostatních vozidel byla vymístěna: lehký nákladní vůz Tatra 805 do Plzně a Prahy, osobní Tatra 600 do AZNP (proti vůli tamních pracovníků, kteří dostali příkaz zastavit přípravu nové Škody 1200 včetně zničení přípravků, naopak museli začít vyrábět přípravky i pro T128)

5 1
možnosti

To, co se v Tatře umělo dobře, z ní bylo vymístěno. Inu plánované hospodářství. (Dnes bychom to nazvali vytunelováním)

6 1
možnosti

Nádherné to tenkrát byly auta V

10 0
možnosti

A dnes už ani neumíme česky...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...