Diskuze
Revoluční tatrovce ve tvaru žehličky je 90 let. Nebudila důvěru
Děkujeme za pochopení.
J59a51n 41R17a98c49h18u76n58e66k
Kurec.
A ja porad, na co navazala Octavie RS.
Tatra racing verze mela oproti serii navic predni brzdy.
Octa RS ma proti serii uz jenom jinou barvu brzdovych trmenu a jinou koncovku vyfuku.
Ocekavam za nejakych 50 let uz bude sportovni verze fungovat tak, ze k seriovemu autu clovek dostane sportovni klicek zapalovani a evoluce sportovnich verzi seriovych aut bude konecne zavrsena.
P16e38t82r 15Š31r79a89i44e32r
Jednou v sedmdesátých letech jsem na vandru za Berounem stopnul tuhle krásku a svezli mě na "sedadle pro tchyni"... No když řidič otevřel kapotu, aby se pochlubil a ukázal motor, zprvu jsem tam žádnej neviděl, tak byl jednoduchej...
R13a12d87i19m 16P19o55l74á90š11e92k
Možná by to chtělo místo planých řečí nad Ledwinkou se zajímat spíš o jeho dílo, například výkresy a jinou dokumentaci, co z jeho éry zbylo. Tatrovka, na rozdíl od jiných firem si i v socialistickém nepořádku zachovala a udržovala svůj archív, kde bylo i mnoho archiválií z té předsocialistické doby. Nevím, co všechno má nyní muzeum tatrovek v Kopřivnici a co zůstalo ve firmě, ale pokud to už není uděláno, by si to určitě zasloužilo zdigitalozovat a ochránit tak před postupným ničením zubem času.
P88e67t36r 67P14r49o80c64h33á16z27k75a
Pan Hans Ledwinka byl skvělý konstruktér jakých se rodí jen málo a Tatra mu vděčí za to ,co je.Je škoda,že dneska se potácí Tatra v bankrotu a kdo ví jak nakonec skončí.Páteřový rám v terénu nemá chybu a dokázal to nejen na mnoha závodech,ale i v lomech a stavbách po celém světě.
J68a22n 43R76a29c86h48u32n96e53k
coz ovsem nic nemeni na faktu, ze sebegenialnejsi 50 let stara myslenka bez soustavne evoluce je odsouzena k zaniku.
Z dnesniho pohledu je to priserny krap na horsi technicke urovni, nez jsou cinske kopie skutru
J64i16ř73í 84H97l48i46s14n41i22k65o47v75s45k55ý
Tatry předčily vše ostatní v ČSR. Ostatní automilky nebyly tolik progresivní, nepřinášely tolik pokroku v konstrukčních řešeních. Nicméně v Kopřivnici pracovalo mnoho nečeských inženýrů. Aerodynamickou karoserii Tatry nevymyslel Moravák. Ledwinka také nebyl Moravák nebo Čech. Chci tím dosáhnout, aby se lidé zamysleli nad vyhnáním. O jaké lidi - odborníky jsme se připravili.
J48i46ř73í 33H14l23i67s78n41i90k11o78v73s77k64ý
V článku je chyba - Ledwinka nezkonstruoval aerodynamickou karoserii Tatry, ale Erich Übelacker.
J64i64ř87í 56K56o58c68u54r89e64k
Krátce po válce byl podnik znárodněn, jméno Ringhoffer muselo zmizet a veškeré jednotky, které dosud byly součástí Ringhofferovy a.s., byly převedeny na Tatra národní podnik (1.1.1946-31.12.1985); vagónky (Česká Lípa, Kolín, Praha-Smíchov a Studénka) byly z podniku vyčleněny k 1.1.1950 a Tatra se pak věnovala jen výrobě motorových vozidel, motorů a příslušenství. V letech 1.1.1986-30.6.1988 firma fungovala jako Tatra oborový podnik, od 1.7.1988 jako Tatra kombinát.
Kopřivnická automobilka byla posléze předurčena především pro výrobu těžkých nákladních automobilů. ... Produkce ostatních vozidel byla vymístěna: lehký nákladní vůz Tatra 805 do Plzně a Prahy, osobní Tatra 600 do AZNP (proti vůli tamních pracovníků, kteří dostali příkaz zastavit přípravu nové Škody 1200 včetně zničení přípravků, naopak museli začít vyrábět přípravky i pro T128)
J95i19ř43í 80K70o61c24u74r36e27k
To, co se v Tatře umělo dobře, z ní bylo vymístěno. Inu plánované hospodářství. (Dnes bychom to nazvali vytunelováním)
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo
První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Pronájem bytu 3+1 v os. vl., v cihlovém domě, 57 m2 ul. Tolstého, Frýdek-Místek
Tolstého, Frýdek-Místek - Frýdek
12 500 Kč/měsíc