Diskuze

Revoluční tatrovce ve tvaru žehličky je 90 let. Nebudila důvěru

Když v dubnu 1923 prezentovala automobilka Tatra na XV. pražském autosalonu nezvykle řešené malé osobní auto, nebyly reakce odborníků ani laiků zrovna nadšené. To se však mělo záhy změnit. Praxe prokázala kvality vozu a přednosti použitého technického řešení. Tím automobilem byla Tatra 11.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KA

K59u51b39a 20A73u59e52r

1. 5. 2013 15:50

Tvar žehličky znovu zavést...!

0 0
možnosti
JR

Kurec.

A ja porad, na co navazala Octavie RS.

Tatra racing verze mela oproti serii navic predni brzdy.

Octa RS ma proti serii uz jenom jinou barvu brzdovych trmenu a jinou koncovku vyfuku.

Ocekavam za nejakych 50 let uz bude sportovni verze fungovat tak, ze k seriovemu autu clovek dostane sportovni klicek zapalovani a evoluce sportovnich verzi seriovych aut bude konecne zavrsena.

1 0
možnosti
Foto

Jednou v sedmdesátých letech jsem na vandru za Berounem stopnul tuhle krásku a svezli mě na "sedadle pro tchyni"...;-) No když řidič otevřel kapotu, aby se pochlubil a ukázal motor, zprvu jsem tam žádnej neviděl, tak byl jednoduchej...;-D;-D;-D

0 0
možnosti
KZ

Bolševik se umí odvděčit...Rv

1 0
možnosti
JC

J64i73r66i 29C43e47e

1. 5. 2013 12:51

Ani bolševici nedokázali Tatru zlikvidovat...

0 0
možnosti
RP

Možná by to chtělo místo planých řečí nad Ledwinkou se zajímat spíš o jeho dílo, například výkresy a jinou dokumentaci, co z jeho éry zbylo. Tatrovka, na rozdíl od jiných firem si i v socialistickém nepořádku zachovala a udržovala svůj archív, kde bylo i mnoho archiválií z té předsocialistické doby. Nevím, co všechno má nyní muzeum tatrovek v Kopřivnici a co zůstalo ve firmě, ale pokud to už není uděláno, by si to určitě zasloužilo zdigitalozovat a ochránit tak před postupným ničením zubem času.

1 0
možnosti
Foto

Pan Hans Ledwinka byl skvělý konstruktér jakých se rodí jen málo a Tatra mu vděčí za to ,co je.Je škoda,že dneska se potácí Tatra v bankrotu a kdo ví jak nakonec skončí.Páteřový rám v terénu nemá chybu a dokázal to nejen na mnoha závodech,ale i v lomech a stavbách po celém světě.

5 0
možnosti
JR

coz ovsem nic nemeni na faktu, ze sebegenialnejsi 50 let stara myslenka bez soustavne evoluce je odsouzena k zaniku.

Z dnesniho pohledu je to priserny krap na horsi technicke urovni, nez jsou cinske kopie skutru ;-)

3 2
možnosti
JH

Tatry předčily vše ostatní v ČSR. Ostatní automilky nebyly tolik progresivní, nepřinášely tolik pokroku v konstrukčních řešeních. Nicméně v Kopřivnici pracovalo mnoho nečeských inženýrů. Aerodynamickou karoserii Tatry nevymyslel Moravák. Ledwinka také nebyl Moravák nebo Čech. Chci tím dosáhnout, aby se lidé zamysleli nad vyhnáním. O jaké lidi - odborníky jsme se připravili.

6 1
možnosti
JH

V článku je chyba - Ledwinka nezkonstruoval aerodynamickou karoserii Tatry, ale Erich Übelacker.

3 0
možnosti
JK

Krátce po válce byl podnik znárodněn, jméno Ringhoffer muselo zmizet a veškeré jednotky, které dosud byly součástí Ringhofferovy a.s., byly převedeny na Tatra národní podnik (1.1.1946-31.12.1985); vagónky (Česká Lípa, Kolín, Praha-Smíchov a Studénka) byly z podniku vyčleněny k 1.1.1950 a Tatra se pak věnovala jen výrobě motorových vozidel, motorů a příslušenství. V letech 1.1.1986-30.6.1988 firma fungovala jako Tatra oborový podnik, od 1.7.1988 jako Tatra kombinát.

Kopřivnická automobilka byla posléze předurčena především pro výrobu těžkých nákladních automobilů. ... Produkce ostatních vozidel byla vymístěna: lehký nákladní vůz Tatra 805 do Plzně a Prahy, osobní Tatra 600 do AZNP (proti vůli tamních pracovníků, kteří dostali příkaz zastavit přípravu nové Škody 1200 včetně zničení přípravků, naopak museli začít vyrábět přípravky i pro T128)

5 1
možnosti
JK

To, co se v Tatře umělo dobře, z ní bylo vymístěno. Inu plánované hospodářství. (Dnes bychom to nazvali vytunelováním)

6 1
možnosti
JD

Nádherné to tenkrát byly auta V

10 0
možnosti
DS

A dnes už ani neumíme česky...

0 0
možnosti