- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kurec.
A ja porad, na co navazala Octavie RS.
Tatra racing verze mela oproti serii navic predni brzdy.
Octa RS ma proti serii uz jenom jinou barvu brzdovych trmenu a jinou koncovku vyfuku.
Ocekavam za nejakych 50 let uz bude sportovni verze fungovat tak, ze k seriovemu autu clovek dostane sportovni klicek zapalovani a evoluce sportovnich verzi seriovych aut bude konecne zavrsena.
Jednou v sedmdesátých letech jsem na vandru za Berounem stopnul tuhle krásku a svezli mě na "sedadle pro tchyni"... No když řidič otevřel kapotu, aby se pochlubil a ukázal motor, zprvu jsem tam žádnej neviděl, tak byl jednoduchej...
Možná by to chtělo místo planých řečí nad Ledwinkou se zajímat spíš o jeho dílo, například výkresy a jinou dokumentaci, co z jeho éry zbylo. Tatrovka, na rozdíl od jiných firem si i v socialistickém nepořádku zachovala a udržovala svůj archív, kde bylo i mnoho archiválií z té předsocialistické doby. Nevím, co všechno má nyní muzeum tatrovek v Kopřivnici a co zůstalo ve firmě, ale pokud to už není uděláno, by si to určitě zasloužilo zdigitalozovat a ochránit tak před postupným ničením zubem času.
Pan Hans Ledwinka byl skvělý konstruktér jakých se rodí jen málo a Tatra mu vděčí za to ,co je.Je škoda,že dneska se potácí Tatra v bankrotu a kdo ví jak nakonec skončí.Páteřový rám v terénu nemá chybu a dokázal to nejen na mnoha závodech,ale i v lomech a stavbách po celém světě.
coz ovsem nic nemeni na faktu, ze sebegenialnejsi 50 let stara myslenka bez soustavne evoluce je odsouzena k zaniku.
Z dnesniho pohledu je to priserny krap na horsi technicke urovni, nez jsou cinske kopie skutru
Tatry předčily vše ostatní v ČSR. Ostatní automilky nebyly tolik progresivní, nepřinášely tolik pokroku v konstrukčních řešeních. Nicméně v Kopřivnici pracovalo mnoho nečeských inženýrů. Aerodynamickou karoserii Tatry nevymyslel Moravák. Ledwinka také nebyl Moravák nebo Čech. Chci tím dosáhnout, aby se lidé zamysleli nad vyhnáním. O jaké lidi - odborníky jsme se připravili.
V článku je chyba - Ledwinka nezkonstruoval aerodynamickou karoserii Tatry, ale Erich Übelacker.
Krátce po válce byl podnik znárodněn, jméno Ringhoffer muselo zmizet a veškeré jednotky, které dosud byly součástí Ringhofferovy a.s., byly převedeny na Tatra národní podnik (1.1.1946-31.12.1985); vagónky (Česká Lípa, Kolín, Praha-Smíchov a Studénka) byly z podniku vyčleněny k 1.1.1950 a Tatra se pak věnovala jen výrobě motorových vozidel, motorů a příslušenství. V letech 1.1.1986-30.6.1988 firma fungovala jako Tatra oborový podnik, od 1.7.1988 jako Tatra kombinát.
Kopřivnická automobilka byla posléze předurčena především pro výrobu těžkých nákladních automobilů. ... Produkce ostatních vozidel byla vymístěna: lehký nákladní vůz Tatra 805 do Plzně a Prahy, osobní Tatra 600 do AZNP (proti vůli tamních pracovníků, kteří dostali příkaz zastavit přípravu nové Škody 1200 včetně zničení přípravků, naopak museli začít vyrábět přípravky i pro T128)
To, co se v Tatře umělo dobře, z ní bylo vymístěno. Inu plánované hospodářství. (Dnes bychom to nazvali vytunelováním)