Diskuze

Tatra 141: Legenda z legendy zrozená, pro těžkou práci stavěná

Nákladní automobily Tatra můžeme rozdělit na hezké, ještě hezčí a zajímavé. Mezi ty zajímavé patří tahač těžkých přívěsů Tatra 141, který se stal důležitým pomocníkem při velkých stavbách po celém tehdejším Československu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

I96v76a12n 31M22a17r58e29k

31. 1. 2020 17:47

Dobře si ji pamatuji, byl to opravdový dříč.R^ [>-]

0 0
možnosti
JL

Tata zacinal na lanovem autobagru na T111, jeste bychom mozna nasli doma fotku, kdy v sedim jako mimino. Pak dostal Poclaina, prvni hydraulicky bagr na okrese. T141 stala dlouho u nas u jezedaku v koprivach, ani nevim kde skoncila, jako kluci jsme si v ni hrali. Dokud jeste jezdila, mackali s ni silaz...

0 0
možnosti
JB

ZVS vyprošťovací četa Žatec,T 141 jsem vezl na prodej do civilu do Trenčína,zrovna se rušila a dostal jsem T 813 Kolos to bylo nebe a dudy

0 0
možnosti
OO

Já měl na stavbě ještě autojeřáb AB 063 na T111.;-)

0 0
možnosti
PN

To byly doby kdy se v ČR ještě něco vyrábělo a vyvíjelo, dnes je i Tatra fakticky mrtvá a jen z od konkurence nakoupených dílu občas složí jedno dvě autíčka.

2 3
možnosti
Foto

Tatra doplácí na svoji koncepci. Ta koncepce si najde jen relativně málo zákazníků. A je nesmysl, pro těch cca 2 000 aut ročně vyvíjet (a vyrábět) vlastní motory, převodovky a kabiny. Ostatně to nedělá žádný výrobce. I třeba Renault/Volvo/Daf spolu spolupracují a požívají shodné prvky (kabiny, motory) a převodovky nakupují.

A Tatra jde tou samou cestou - jedinou, která má smyl pro její přežití.

1 0
možnosti
JM

Tatík s T141A tahal na vojně u CO Stalice. Říkal, že to tahával s plnou zátěží za cca 45 l/100km. Jednou prý jim na cestě klekl motor u auta v druhé soupravě, tak je vzal za svůj podval na tyčku. Do kopce prý dobrý, ale z kopce se mu začala kroutit tyčka na vzpěr.

Já jsem na vojně tahal hasičské a vyprošťovací tanky. Používal jsem T815 VVN, která prázdná jezdila za 50-60 l, plná si klidně vzala i kolem 120 l.

Párkrát jsem jel i s Kolosem T813, který měl nádherný zvuk a ikdyž měl slabší motor než T815VVN, tak dle mého suběktivního pocitu byl lepší než T815

0 0
možnosti
Foto

Tak 815 VVN měla hlavně skoro dvojnásobný výkon než 141. A proti Kolosu 813 měla výkon vyšší o 30%. Všechna ta auta jsou neporovnatelná.

0 0
možnosti
LV

Ta stojedenáctka, ze které je 141 odvozena, nám tak trochu taky zbyla po Němcích. Původně se vyvíjela pro wehrmacht. Pamatuju si jí šedou, jak zaprášenýma šedivýma ulicema konce 60. a začátku 70. let minulého století tahala podvály s šedivýma panelama na rozbahněná staveniště šedivých panelákových sídlišť. A jednu veselou, oranžovou, která celou dobu stála u cestářů pod přístřeškem. Kdykoliv jsme jeli okolo, vždycky tam byla. Nedávno jsem ji viděl v Králíkách v muzeu, chlapi jí tam dali dohromady a předvedli na Cihelně.

3 0
možnosti

To je dobře, že bude zaschovaná v muzeu. Bude připomínkou na dobu, kdy jsme dokázali nákladní automobily vymyslet a vyrobit, nikoli jen skládat z převážně dovezených celků.

3 0
možnosti