- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A to ještě AUDi vymyslela zlepšovák. Klasické STart-Stop se dá do dalšího startu vypnout tlačítkem. Tak do aut zamontovávají vypínač motoru, který vypne motor při otevření dveří řidiče. Tento opruz se jednoduše vypnout nedá, jestli to jde vypnout někde přes počítač se ještě nezjistilo.
To by jednoho nenapadlo, kdyby si nad tím hlavu do konce života lámal
Auto, u kterého podobný pseudosystém nepůjde jednou pro vždy vypnout, mi nesmí do garáže.
Jestli EU bude tlačit na výrobce, tak během pár let bude mít systém v podstatě každé auto, bohužel...
Ked nad tym uvazujem, neboli lepsie tie nase stare auta, á la Skoda 120? Tam stacila lepiaca paska, nejaky ten kluc a islo sa....
Stodvacítka byla děsná.
Start-stop je podle mého překonaná technologie. Když už bych si kupoval nějaké auto do města s ekologickými ambicemi, šel bych do hybridu. Tím že žiju daleko od města mě ale stačí normální auto, u kterého mohu na dlouhých semaforech vypínat motor.
tohle je kravina od zacatku, zajimalo by me jestli se nekdy nasel silenec, ktery si za to priplacel jako za extra vybavu..........
Lidem co jsou trochu technicky zdatní, nebo se alespoň o techniku zajímají tak těm to bylo jasné od začátku, ale kolik takových mezi řidiči je? Někteří jsou schopní si udělat pomalu generálku svého vozu, jiní s trochou času a námahy opravit i obtížnější věci, ale pak jsou tací, kteří jsou rádi že si natankují a dolijí vodu do ostřikovačů a právě tito si za to asi připlatit mohli. Já osobně to mít v autě, tak se budu snažit dělat něco pro to aby to zůstalo natrvalo deaktivované.
Start stop mám v autě taky, bylo to v základu (asi se za to u škodovek platí), a musel sem tu kravinu před každou jízdou extra vypínat, naštěstí po dvou letech to přestalo fungovat a je od toho pokoj. Za tenhle vynález co neprospívá autobaterim atd. můžeme opět poděkovat honbě EU za zničení motorů prostřednictvím emisních limitů. V praxi to pořád chcípalo motor na křížovatkách, při dání přednosti v jízdě atd. a než to naskočí tak na mě vzadu troubí jak na blbce. Díky bohu, že se to rozbilo a mám od toho pokoj.
Až se po pár letech úspěšného skrblení decilitříků paliva podělá startér za 18.000,- Kč, chudák motorista rychle změní názor na výhodnost Start-Stopu.
Systém Start-Stop je jen marketingový trik, umožňující vytlouci další peníze z motoristů, kteří dnes z velké části vůbec netuší, proč to auto vůbec jede. Jeho úspornost je diskutabilní, pokud vůbec nějaká. Rozhodně lze uspořit o řády více paliva zlepšením techniky jízdy. Přičemž takový kurz úsporné jízdy stojí přibližně 10x méně, než celý Start-Stop.
Nehledě na to, že úspora paliva v řádech maximálně korun je přesměrována do zvýšeného opotřebení motoru kvůli špatnému mazání při startování, zatěžování baterie, startéru, ale třeba i žárovek. Při startu je prakticky veškerá kapacita baterie přesměrována do startéru, přičemž dochází k velkému kolísání napětí v celé elektrické soustavě. Při takovém poklesu napětí například žárovky v hlavních světlech zhasnou a pak se zase rozsvítí. A životnost žárovek je omezená počtem rozsvícení.
U většiny moderních vozů jsou žárovky nahrazeny LEDkami, které mohou svítit pořád a nezhasnou při startování.
Takže půl hodiny po Praze a motor běžel o 10 minut kratší dobu. Na volnoběh spotřebuje motor cca 1l paliva za hodinu. Každý start taky něco sežere. Úspora tedy asi 2Kč na trase, za kterou zapaltíte na palivu zhruba 50Kč - 4%. Odměnou je zhuntovaná baterie, startér i motor.
Je to opravdu ta ideální cesta jak šetřit?