Diskuze
Auta Čechů od roku 1989. Je jich víc, ale stále jsou průměrně čtrnáctiletá
Děkujeme za pochopení.
D80r19a47h48o21m79í56r 67S83t64r82o38u95h79a36l
Němci mají tak nejvalitní auta, že se jim průměrně rozbijí již za devět let. U nás si udržujeme socialistický standard 14 let, tudíž méně plýtváme lidskými zdroji, materiálem a šetříme přírodu. Díky svědomité recyklaci české hospodářství výhledově bude výdrž výrobků prodlužovat. V plánu a vývoji je nepokazitelné auto - verze "buy and keep", které vydrží občanovi do konce života.
P57e27t78r 35Č51e15r60m58á72k
Ale kdepak, němci mají pouze tak nastavený systém že držet auto v provozu je finančně nákladné (resp. není to pakatel jako u nás), takže si nikdo nedrží doma auta jen tak do rezervy/na víkend, atd, a nemají registr zanesený dávno neexistujícíma autama.
A96n76t15o50n14í35n 46S55e10b26e81r14a
No když průměrný roční plat čecha je 250 tisíc čistého. A trochu lepší nové auto stojí 450 tisíc a více. Tak to se není čemu divit.
Kdyby si takový člověk odkládal 3000 měsíčně bokem na auto, což s takovým platem je až až, tak by na auto naspořil za 12 let.
V68l35a21d80i17s76l78a56v 74B45u95r91y66š94e36k
my máme jedno auto pro dva lidi a psa, no pravda je, že každej kdo má průměrnej plat by si neměl koupit nové auto kdy se mu zlíbí, to by k ničemu dobrému nevedlo, aut je i tak víc než dost a pak by jich bylo zase ještě víc
J40o31s46e49f 70V16a38l52a
a jaky je v tom "veku" prosim problem ? Prumer EU je nekde okolo 11 let ( a stale stoupa), Nemci maji 9,4 roku, Belgicane 7 let, Polaci 17 let a Rumuni 16 let. Tak co z toho asi vyplyva ?
M42i46r19e82k 22G23a74j66e32r
Skodovce se to samozrejme nelibi, ale nevi, jak to udelat, aby se auta vic kazila, aniz by si toho lide vsimli a nepreferovali jinou znacku.
M96i28r73e36k 14G83a37j10e84r
Pokrok by byl, kdyby prumerny vek tech aut byl pres 20 let a kazila se minimalne. Nakonec muzeme byt jeste radi, ze je prumer 14 let. Pro zivotni prostredi a zdroje surovin je to spatna zprava. Auta vydrzi sakra malo.
V47l55a76d11i71s47l68a93v 45B63u97r28y82š38e74k
auta se nakazí, kazí se zuby, pro životní prostředí je nejhorší zpráva, že tady je 6 milionů aut, ne to jak jsou stará, když tady bude 8 milionů aut a budou stará v průměru 22 let, tak to rozhodně nebude pro životní prostředí dobrá zpráva, jen to tady bude vypadat jako v Tiraně, takže blbě, osobně bych byl raději, kdyby tady byla polovina aut a průměr by byl 7 let, to by byla lepší zpráva
D40u68š72a61n 31P31e34š43e88k
V roce 1989 bylo čtrnáctileté auto:
Škoda 100, Moskvič 412, Žiguli, Trabant, nebo Wartburg z roku 1975.
V roce 2019 je čtrnáctileté auto:
Fabia I, Superb I, nebo Octavia II z roku 2005.
Takže docela brutální změna k lepšímu. čtrnáctiletá dvojková Oktávka je naprosto pohodové a bezpečné auto se slušnými emisemi. Podobně i Fabia, Superb a většina ostatních aut z roku 2005.
M38a15r10t80i36n 47R19e49i85s67e82r
Podívejte se co je v autosalonech, mainstream je 1.0 l turbo, za velkéý příplatek něco objemnějšího. A bude hůř, každý rok nová euro norma, 2018 EURO 6c, 2019 EURO 6dtemp, 2020 EURPO 6d, 2021 EURO7 která to dorazí, protože v real provozu prostě nelze rozumně mít 95g CO2/ km, to je prostě nesmysl. A drahé a nepraktické elektromobily si lidi až na pár milionářů a ekoblb.ů kupovat nebudou.
J74a40n 74S71t24e27h77l21i68k
Ale budou . Podniky je budou nakupovat a odepisovat z daní . Stejně jako teď kdy 80% prodeji jde firmám a živnostníkum.
P14e32t68r 52Č43e67r40m31á15k
Opět ten známý a opakovaný problém s registrem - jsou v něm stále vedena i dávno neexistující auta, auta na dojetí/posledního km/záložní, víkendovky, veteráni a další auta která se v provozu vyskytují minimálně a nebo vůbec.
Proto je tato tupá statistika taková jaká je, jinak je v posledních letech průměr aut v provozu kolem 8let a velikost trhu nových aut zcela odpovídají velikosti ČR, takže ok
M78i59r14e65k 48G95a71j66e41r
Presne tak. Dulezity je vekovy prumer aut, ktera jezdi po silnicich. Takze by to mohla zjistit jedine kamera napojena na pocitac, ktery by rozpoznaval poznavaci znacky a nacitaval vek jednotlivych vozidel z registru.
P56a36v24e21l 59K98r63ů43t64a
Jestli to není tím, že u nás jsou auta, zvláště pak z koncernu WV, nehorázně předražená.
M96a58r44t53i19n 64R39e66i69s61e66r
vzhledem k těm kurvítkům, co nařídila EU, se nedivím že jsou tak drahá. Každý rok je nesmyslně nová emisní norma: 2018 EURo 6c. 2019 EURO 6dtemp 2020 EURO 6d a 2021 EURO7 která to dorazí. EGR ventil, filtr pevných částic nyní i na benzínech, turbo (dnes už atmosféry díky regulacím vymizely), Dále TMPS (nesmysl), nově pak hlídač pruhů (drahé), zapisovač spotřeby ( nesmysl od 2020), Ecall, ESP (to je asi dobře) pak černá skříńka od 2022, a ještě jsem určitě na něco zapomněl.
L22u94k26á13š 69K36o63b26e35r44a
A bude hůř. Až nam začnou vládnout greténi, vrátíme se všichni co nebudou mít 3 mega na Teslu a jiné hračky, na koně.
O13n14d81ř70e50j 95Č57a54p32k14a
Kůň prdí. Kam nedošlapeš na kole, tam se nedostaneš. Jedině o té cestě vědět dva měsíce dopředu a koupit si místenku do vlaku.
J19a77k69u81b 86S61e68k93e74r98a
Vždycky přemýšlím, jestli si člověk v nějaké naftové smradlave popelnici uvědomuje, co se děje za ním... Ale my česi v tom nejsme sami, i na Balkáně miluji sladkokyselou černou vůni letitých tdi apod... A teď dozvídám, že je k tomu tlačí doba... Aha
J77a43n 14M53a45l40ý
Na balkáně jezdí opravdu hodně popelnic. Ale zase kdyby jste sháněl nějaký youngtimer (zejména MB), tak si zajeďte do Bosny. Je jich tam hodně a v pěkném stavu bez koroze. V Černé Hoře jsem byl v Ulcinju na místním (ne pro turisty) tržišti a prodávají se tam běžně i nošené boty. Holt jejich životní úroveň není stejná jako naše, natož vládců ekocesty, Němců....ale do další války všeho do času .
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...