Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auta Čechů od roku 1989. Je jich víc, ale stále jsou průměrně čtrnáctiletá

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině letošního roku bylo v tuzemsku registrováno 5,9 milionu vozů, před třiceti lety to bylo o 3,5 milionu méně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Němci mají tak nejvalitní auta, že se jim průměrně rozbijí již za devět let. U nás si udržujeme socialistický standard 14 let, tudíž méně plýtváme lidskými zdroji, materiálem a šetříme přírodu. Díky svědomité recyklaci české hospodářství výhledově bude výdrž výrobků prodlužovat. V plánu a vývoji je nepokazitelné auto - verze "buy and keep", které vydrží občanovi do konce života.

0 0
možnosti

Ale kdepak, němci mají pouze tak nastavený systém že držet auto v provozu je finančně nákladné (resp. není to pakatel jako u nás), takže si nikdo nedrží doma auta jen tak do rezervy/na víkend, atd, a nemají registr zanesený dávno neexistujícíma autama.

0 0
možnosti

No když průměrný roční plat čecha je 250 tisíc čistého. A trochu lepší nové auto stojí 450 tisíc a více. Tak to se není čemu divit.

Kdyby si takový člověk odkládal 3000 měsíčně bokem na auto, což s takovým platem je až až, tak by na auto naspořil za 12 let.

3 0
možnosti

my máme jedno auto pro dva lidi a psa, no pravda je, že každej kdo má průměrnej plat by si neměl koupit nové auto kdy se mu zlíbí, to by k ničemu dobrému nevedlo, aut je i tak víc než dost a pak by jich bylo zase ještě víc

0 0
možnosti

J40o31s46e49f 70V16a38l52a

20. 8. 2019 20:59

a jaky je v tom "veku" prosim problem ? Prumer EU je nekde okolo 11 let ( a stale stoupa), Nemci maji 9,4 roku, Belgicane 7 let, Polaci 17 let a Rumuni 16 let. Tak co z toho asi vyplyva ?

3 0
možnosti

M42i46r19e82k 22G23a74j66e32r

20. 8. 2019 21:02

Skodovce se to samozrejme nelibi, ale nevi, jak to udelat, aby se auta vic kazila, aniz by si toho lide vsimli a nepreferovali jinou znacku.

0 0
možnosti

M96i28r73e36k 14G83a37j10e84r

20. 8. 2019 20:46

Pokrok by byl, kdyby prumerny vek tech aut byl pres 20 let a kazila se minimalne. Nakonec muzeme byt jeste radi, ze je prumer 14 let. Pro zivotni prostredi a zdroje surovin je to spatna zprava. Auta vydrzi sakra malo.

3 0
možnosti

auta se nakazí, kazí se zuby, pro životní prostředí je nejhorší zpráva, že tady je 6 milionů aut, ne to jak jsou stará, když tady bude 8 milionů aut a budou stará v průměru 22 let, tak to rozhodně nebude pro životní prostředí dobrá zpráva, jen to tady bude vypadat jako v Tiraně, takže blbě, osobně bych byl raději, kdyby tady byla polovina aut a průměr by byl 7 let, to by byla lepší zpráva

0 0
možnosti

V roce 1989 bylo čtrnáctileté auto:

Škoda 100, Moskvič 412, Žiguli, Trabant, nebo Wartburg z roku 1975.

V roce 2019 je čtrnáctileté auto:

Fabia I, Superb I, nebo Octavia II z roku 2005.

Takže docela brutální změna k lepšímu. čtrnáctiletá dvojková Oktávka je naprosto pohodové a bezpečné auto se slušnými emisemi. Podobně i Fabia, Superb a většina ostatních aut z roku 2005. R^

6 1
možnosti

Podívejte se co je v autosalonech, mainstream je 1.0 l turbo, za velkéý příplatek něco objemnějšího. A bude hůř, každý rok nová euro norma, 2018 EURO 6c, 2019 EURO 6dtemp, 2020 EURPO 6d, 2021 EURO7 která to dorazí, protože v real provozu prostě nelze rozumně mít 95g CO2/ km, to je prostě nesmysl. A drahé a nepraktické elektromobily si lidi až na pár milionářů a ekoblb.ů kupovat nebudou.

3 0
možnosti

J74a40n 74S71t24e27h77l21i68k

20. 8. 2019 15:00

Ale budou . Podniky je budou nakupovat a odepisovat z daní . Stejně jako teď kdy 80% prodeji jde firmám a živnostníkum.

1 0
možnosti

Opět ten známý a opakovaný problém s registrem - jsou v něm stále vedena i dávno neexistující auta, auta na dojetí/posledního km/záložní, víkendovky, veteráni a další auta která se v provozu vyskytují minimálně a nebo vůbec.

Proto je tato tupá statistika taková jaká je, jinak je v posledních letech průměr aut v provozu kolem 8let a velikost trhu nových aut zcela odpovídají velikosti ČR, takže ok R^

10 0
možnosti

M78i59r14e65k 48G95a71j66e41r

20. 8. 2019 20:49

Presne tak. Dulezity je vekovy prumer aut, ktera jezdi po silnicich. Takze by to mohla zjistit jedine kamera napojena na pocitac, ktery by rozpoznaval poznavaci znacky a nacitaval vek jednotlivych vozidel z registru.

0 1
možnosti

P56a36v24e21l 59K98r63ů43t64a

20. 8. 2019 14:00

Jestli to není tím, že u nás jsou auta, zvláště pak z koncernu WV, nehorázně předražená.

1 0
možnosti

vzhledem k těm kurvítkům, co nařídila EU, se nedivím že jsou tak drahá. Každý rok je nesmyslně nová emisní norma: 2018 EURo 6c. 2019 EURO 6dtemp 2020 EURO 6d a 2021 EURO7 která to dorazí. EGR ventil, filtr pevných částic nyní i na benzínech, turbo (dnes už atmosféry díky regulacím vymizely), Dále TMPS (nesmysl), nově pak hlídač pruhů (drahé), zapisovač spotřeby ( nesmysl od 2020), Ecall, ESP (to je asi dobře) pak černá skříńka od 2022, a ještě jsem určitě na něco zapomněl.

7 0
možnosti

A bude hůř. Až nam začnou vládnout greténi, vrátíme se všichni co nebudou mít 3 mega na Teslu a jiné hračky, na koně.

6 1
možnosti

Kůň prdí. Kam nedošlapeš na kole, tam se nedostaneš. Jedině o té cestě vědět dva měsíce dopředu a koupit si místenku do vlaku.

5 0
možnosti

Vždycky přemýšlím, jestli si člověk v nějaké naftové smradlave popelnici uvědomuje, co se děje za ním... Ale my česi v tom nejsme sami, i na Balkáně miluji sladkokyselou černou vůni letitých tdi apod... A teď dozvídám, že je k tomu tlačí doba... Aha

2 0
možnosti

J77a43n 14M53a45l40ý

20. 8. 2019 13:51

Na balkáně jezdí opravdu hodně popelnic. Ale zase kdyby jste sháněl nějaký youngtimer (zejména MB), tak si zajeďte do Bosny. Je jich tam hodně a v pěkném stavu bez koroze. V Černé Hoře jsem byl v Ulcinju na místním (ne pro turisty) tržišti a prodávají se tam běžně i nošené boty. Holt jejich životní úroveň není stejná jako naše, natož vládců ekocesty, Němců....ale do další války všeho do času .

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...