Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka, kterou mladoboleslavská značka začala novou éru. Celkem Škoda vyrobila do června 1995 1 077 126 favoritů ve třech karosářských verzích (hatchback, kombi, pick-up).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ziji v usa, odcestoval jsem v roce 98. Vratil.jsem se pred dvema roky a favority porad jezdi, sice mene ale jezdi.

Na ty pošoupky po čr to stačí.

V usa namotáte jen obycejnym zajetim si nakoupit 20mil. Tady by to byl skutecny trest.

0 0
možnosti

J73a36n 11D38l63o80u45h19ý

17. 9. 2017 13:39

Favorit z roku 89 byl toralni strep. Vydrzel 7 let a pak sel do srotu ( prohnila kastle ). Forman z roku 93 uz byl lepsi do stejneho stavu se dostal po 16 letech. Jinak tyto vozy jsem vzdycky bral jako jednoduche auto, co si clovek i na ceste dokaze opravit sam, aby dojel do cile. To bylo jedina vyhoda, ostatni bylo tezce podprumerne.

1 1
možnosti

Nu jistě podobné zkušenosti měli dědové a otcové, když Škoda n.p. přešla z řady Škoda Spartak/Oktávie na Škoda 100/110. U Favoritu byla škoda, že to bylo v době reálného socialismu. Pravý přechod škodovky se dá počítat až Felicia a Fabia od Jakeše po Toka. !!

0 0
možnosti

J91a38n 21M25a93c82h74á15č

17. 9. 2017 10:11

Favorit bylo skvélý auto.V roce 1997 jsem do svého Formana Black Line namontoval sedadla,palubku a přístrojovku z felicie,a machroval jsem před kámošema jako bych měl Brabuse....

3 0
možnosti

Už tu byl Báča? :-)

0 0
možnosti

To je těžko - oproti Š120, německým Wardburgům, rumunským Oltcitům, polským Fiatům a ruským Žigulům (snad vyjma Samary) to byl parádní kočár, ale zase oproti Golfům, Astrám a Civicům té doby to bylo průměrné auto. Ale v rámci východu asi patřilo na špičku R^

4 0
možnosti

Souhlasím.Akorát bych ho možná spíše srovnával s Polem a Corsou.

3 0
možnosti

Co já se v něm nasouložil. Krásné vzpomínky. :)

0 0
možnosti

taky jsem kdysi podlehl favoritománii a ojetý favorit byl moje první auto. Dodnes velebím den kdy jsem ho vyměnil za ojetou vectru ze stejné doby a teprve pak zjistil, že jízda autem může být pohodlná a starosti s autem minimální.

Dokud ho člověk měl, pořád všechny problémy s ním nějak omlouval, teprve s odstupem v jiném voze bylo možno říct, že to byl vážně hrozný krám odpovídající úrovni našeho socialistického hospodářství.

Možná pro technické fandy, ale z pohledu uživatele tragédie.

0 4
možnosti

Tak srovnávat auta různých velikostí.....:-/ A navíc rozdíl v ceně (nová auta) v té době byl skoro pětinásobný.....

6 0
možnosti

K56a75r18e39l 95B74o88k

16. 9. 2017 19:17

Škodu Favorit jsem zakoupil na podzim roku 1991. Čilé auto s dobrými jízdními vlastnostmi, ale na můj vkus poměrně špatně snášelo tehdejší silnice ( drncalo ). Asi jsem byl ovlivně předchozím autem a to Žikulíkem, který byl sice těžký do zátočin, ale jinak pohodlný kočár.

0 0
možnosti

Favorit byl prostě poněkud tvrdší, aby byl i ovladatelnější pro ty, kteří z 105/120 s vším vzadu = přetáčivé přešli na Favorita se vším vpředu = nedotáčivé.

Kdyby to mělo být ještě o něco měkčí, tak to většina lidí nepřežije.

0 0
možnosti

Jen bych doplnil, že existuje i prototyp Favorita v provedení sedan a kupé

http://img.auto.cz/news/img/galleries/2017-15/skfa400_58eb60a6c2109.jpg

http://auta5p.eu/vystavy/brno_2005/salon_070.jpg

Ještě také plánovali tzv. chudší verzi favorita - užší kola, palubka s jedním velkým budíkem apod, ale po revoluci to vzdali.

A předělávky Metalexu taky nevypadají špatně.

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/z5-ktkqTURBXy84YzhlOTgyMjdjNDgyOTE1MjA5YjA2Y2UxNGIzZmM5MC5qcGVnkpUDAMykzQZAzQOEkwXNAwLNAbE

0 0
možnosti

Ta podle vás chudší verze byl připravovaný model s ozn. 115 - základním rozdílem měl být motor s nižším objemem (1150 ccm) . Podobně, jako byly 105 / 120, 100 / 110, 1000MB / 1100MB

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...