- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ziji v usa, odcestoval jsem v roce 98. Vratil.jsem se pred dvema roky a favority porad jezdi, sice mene ale jezdi.
Na ty pošoupky po čr to stačí.
V usa namotáte jen obycejnym zajetim si nakoupit 20mil. Tady by to byl skutecny trest.
Ale zase se jezdí pomalu.
Favorit z roku 89 byl toralni strep. Vydrzel 7 let a pak sel do srotu ( prohnila kastle ). Forman z roku 93 uz byl lepsi do stejneho stavu se dostal po 16 letech. Jinak tyto vozy jsem vzdycky bral jako jednoduche auto, co si clovek i na ceste dokaze opravit sam, aby dojel do cile. To bylo jedina vyhoda, ostatni bylo tezce podprumerne.
Nu jistě podobné zkušenosti měli dědové a otcové, když Škoda n.p. přešla z řady Škoda Spartak/Oktávie na Škoda 100/110. U Favoritu byla škoda, že to bylo v době reálného socialismu. Pravý přechod škodovky se dá počítat až Felicia a Fabia od Jakeše po Toka.
Favorit bylo skvélý auto.V roce 1997 jsem do svého Formana Black Line namontoval sedadla,palubku a přístrojovku z felicie,a machroval jsem před kámošema jako bych měl Brabuse....
To je těžko - oproti Š120, německým Wardburgům, rumunským Oltcitům, polským Fiatům a ruským Žigulům (snad vyjma Samary) to byl parádní kočár, ale zase oproti Golfům, Astrám a Civicům té doby to bylo průměrné auto. Ale v rámci východu asi patřilo na špičku
Souhlasím.Akorát bych ho možná spíše srovnával s Polem a Corsou.
Co já se v něm nasouložil. Krásné vzpomínky. :)
jo, trpaslíkům je hej :)
taky jsem kdysi podlehl favoritománii a ojetý favorit byl moje první auto. Dodnes velebím den kdy jsem ho vyměnil za ojetou vectru ze stejné doby a teprve pak zjistil, že jízda autem může být pohodlná a starosti s autem minimální.
Dokud ho člověk měl, pořád všechny problémy s ním nějak omlouval, teprve s odstupem v jiném voze bylo možno říct, že to byl vážně hrozný krám odpovídající úrovni našeho socialistického hospodářství.
Možná pro technické fandy, ale z pohledu uživatele tragédie.
Tak srovnávat auta různých velikostí..... A navíc rozdíl v ceně (nová auta) v té době byl skoro pětinásobný.....
Škodu Favorit jsem zakoupil na podzim roku 1991. Čilé auto s dobrými jízdními vlastnostmi, ale na můj vkus poměrně špatně snášelo tehdejší silnice ( drncalo ). Asi jsem byl ovlivně předchozím autem a to Žikulíkem, který byl sice těžký do zátočin, ale jinak pohodlný kočár.
Favorit byl prostě poněkud tvrdší, aby byl i ovladatelnější pro ty, kteří z 105/120 s vším vzadu = přetáčivé přešli na Favorita se vším vpředu = nedotáčivé.
Kdyby to mělo být ještě o něco měkčí, tak to většina lidí nepřežije.
Jen bych doplnil, že existuje i prototyp Favorita v provedení sedan a kupé
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2017-15/skfa400_58eb60a6c2109.jpg
http://auta5p.eu/vystavy/brno_2005/salon_070.jpg
Ještě také plánovali tzv. chudší verzi favorita - užší kola, palubka s jedním velkým budíkem apod, ale po revoluci to vzdali.
A předělávky Metalexu taky nevypadají špatně.
Ta podle vás chudší verze byl připravovaný model s ozn. 115 - základním rozdílem měl být motor s nižším objemem (1150 ccm) . Podobně, jako byly 105 / 120, 100 / 110, 1000MB / 1100MB