Diskuze

Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka, kterou mladoboleslavská značka začala novou éru. Celkem Škoda vyrobila do června 1995 1 077 126 favoritů ve třech karosářských verzích (hatchback, kombi, pick-up).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ziji v usa, odcestoval jsem v roce 98. Vratil.jsem se pred dvema roky a favority porad jezdi, sice mene ale jezdi.

Na ty pošoupky po čr to stačí.

V usa namotáte jen obycejnym zajetim si nakoupit 20mil. Tady by to byl skutecny trest.

0 0
možnosti

J75a16n 45D88l13o79u50h53ý

17. 9. 2017 13:39

Favorit z roku 89 byl toralni strep. Vydrzel 7 let a pak sel do srotu ( prohnila kastle ). Forman z roku 93 uz byl lepsi do stejneho stavu se dostal po 16 letech. Jinak tyto vozy jsem vzdycky bral jako jednoduche auto, co si clovek i na ceste dokaze opravit sam, aby dojel do cile. To bylo jedina vyhoda, ostatni bylo tezce podprumerne.

1 1
možnosti

Nu jistě podobné zkušenosti měli dědové a otcové, když Škoda n.p. přešla z řady Škoda Spartak/Oktávie na Škoda 100/110. U Favoritu byla škoda, že to bylo v době reálného socialismu. Pravý přechod škodovky se dá počítat až Felicia a Fabia od Jakeše po Toka. !!

0 0
možnosti

J45a71n 88M17a44c63h95á41č

17. 9. 2017 10:11

Favorit bylo skvélý auto.V roce 1997 jsem do svého Formana Black Line namontoval sedadla,palubku a přístrojovku z felicie,a machroval jsem před kámošema jako bych měl Brabuse....

3 0
možnosti

Už tu byl Báča? :-)

0 0
možnosti

To je těžko - oproti Š120, německým Wardburgům, rumunským Oltcitům, polským Fiatům a ruským Žigulům (snad vyjma Samary) to byl parádní kočár, ale zase oproti Golfům, Astrám a Civicům té doby to bylo průměrné auto. Ale v rámci východu asi patřilo na špičku R^

4 0
možnosti

Souhlasím.Akorát bych ho možná spíše srovnával s Polem a Corsou.

3 0
možnosti

Co já se v něm nasouložil. Krásné vzpomínky. :)

0 0
možnosti

taky jsem kdysi podlehl favoritománii a ojetý favorit byl moje první auto. Dodnes velebím den kdy jsem ho vyměnil za ojetou vectru ze stejné doby a teprve pak zjistil, že jízda autem může být pohodlná a starosti s autem minimální.

Dokud ho člověk měl, pořád všechny problémy s ním nějak omlouval, teprve s odstupem v jiném voze bylo možno říct, že to byl vážně hrozný krám odpovídající úrovni našeho socialistického hospodářství.

Možná pro technické fandy, ale z pohledu uživatele tragédie.

0 4
možnosti

Tak srovnávat auta různých velikostí.....:-/ A navíc rozdíl v ceně (nová auta) v té době byl skoro pětinásobný.....

6 0
možnosti

K62a67r91e70l 37B80o41k

16. 9. 2017 19:17

Škodu Favorit jsem zakoupil na podzim roku 1991. Čilé auto s dobrými jízdními vlastnostmi, ale na můj vkus poměrně špatně snášelo tehdejší silnice ( drncalo ). Asi jsem byl ovlivně předchozím autem a to Žikulíkem, který byl sice těžký do zátočin, ale jinak pohodlný kočár.

0 0
možnosti

Favorit byl prostě poněkud tvrdší, aby byl i ovladatelnější pro ty, kteří z 105/120 s vším vzadu = přetáčivé přešli na Favorita se vším vpředu = nedotáčivé.

Kdyby to mělo být ještě o něco měkčí, tak to většina lidí nepřežije.

0 0
možnosti

Jen bych doplnil, že existuje i prototyp Favorita v provedení sedan a kupé

http://img.auto.cz/news/img/galleries/2017-15/skfa400_58eb60a6c2109.jpg

http://auta5p.eu/vystavy/brno_2005/salon_070.jpg

Ještě také plánovali tzv. chudší verzi favorita - užší kola, palubka s jedním velkým budíkem apod, ale po revoluci to vzdali.

A předělávky Metalexu taky nevypadají špatně.

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/z5-ktkqTURBXy84YzhlOTgyMjdjNDgyOTE1MjA5YjA2Y2UxNGIzZmM5MC5qcGVnkpUDAMykzQZAzQOEkwXNAwLNAbE

0 0
možnosti

Ta podle vás chudší verze byl připravovaný model s ozn. 115 - základním rozdílem měl být motor s nižším objemem (1150 ccm) . Podobně, jako byly 105 / 120, 100 / 110, 1000MB / 1100MB

1 1
možnosti