Diskuze
Škoda 1201 Sedan: jak se vozil tajemník ONV
Děkujeme za pochopení.
Karel
je super
ze se ozivovani techto veteranu u nas lide venuji. Ja presne toto auto pamatuju jako maly kluk. Nekdy z pocatku sedmdesatych let nas stryc vozil za pribuznymi. Po ceste ale obcas zastavil, proste se vyskytly problemy.. V cili je ale odstranil dalsi stryc - povolanim automechanik - mel i svou vlastni dilnu ve stodole. Vsechno mel organizovano na 100%. To byly casy!
Adam
Taky jednu mám, už bude hotová
http://volny.cz/lippc Omlouvám se, stránky jsem již neaktualizoval 5 let (ztratil jsem heslo...)
pamětník
nostalgie
S radostí jsem přečetl článek o sedanu a nostalgicky se zasnil.Tato auta pamatuji,jak 1200,tak 1201sedany i jejich užitkové varianty.Měl jsem možnost s nimi jezdit jako kluk coby pasažér a po dospění k řidičáku jako řidič.Byla to pohodlná kára,trochu línější(byl to těžší vůz),ale když se to "roztáhlo",tak běžel.Je pravda,že bylo co brzdit.Posilovač to nemělo.Také nikdo v příspěvcích nevzpoměl,že tato auta měla centrální mazání čepů.Vedle spojkového pedálu byla jakoby tyčka s pružinou,na kterou se šláplo a bylo vytlačeno mazivo trubičkama do čepů zavěšení a řízení.Na fotkách jsem si všiml, že na přístrojovce je zachován i znak Svazarmu,který býval dosti často jak u sedanů,tak u Spartaků.Prvé sedany 1200 měly ještě směrovky vyklápěné z předního sloupku,ne blinkry.Je fakt,že sedany sloužily ze začátku jako vládní vozidla nižších složek a pak též STB.Tento sedan dle fotek měl zřejmě původní barvu petrolejová modř.Sedadla byla měkká,pohodlná,nedělená,dobře se na nich nouzově spalo.Byl super
Jirka
Re: nostalgie
Moc jsem se v něm navozil. Měli ho rodiče mého kamaráda. V Olomouci byly asi 4 v soukromém držení.
wolga
stav dochovani
Chtel bych majitele 1201 sedanu na rozdil od mnohych pochvalit ze na aute menil a upravoval pouze nezbytne. ono jsou nalestene veterany krasne ale osobne si vice cenim tech na kterych je minimum znem a je videt zub casu. uprimne veteranu na kterych je vic novych dilu nez historickych je vsude dost. takoveto doslova originaly moc k videni nejsou!
mee
To bylo Luxusní vozidlo!!
Nikdo z Vás si tu skoro neuvědomuje, že se jednalo o nejvyšší řadu která škoda v té době vyráběla! Není tedy vůvec k věci psát, že ve Fabii by dnes státníci nejezdili, že je to auto pro chudé protože státníci se vozili v tatraplánech. Ani omylem, na tohle auto tehdy soukromník vpodstatě nedosáhl, možná když se hodně snažil, tak na spartaka, který byl v té době "klasickou" velikostí auta.
thx
"Čtyřválec běží velmi klidně a překvapivě tiše "
ať to zkouším jak chci, tak mě t u mé Fabky HTP nějak nefunguje. Jako by mi motor běžel jen na tři válce...
FR METR
Re: "Čtyřválec běží velmi klidně a překvapivě tiše "
Doporučuji jedině reklamovat auto u prodejce. Podle mě by se mohlo jednat o ztrátu tlaku v jednom válci, nebo nějaká chyba ve vstřikování, nebo chyba v zapalování. Zkus proměřit odpor kabelů a odstřik vstřikovačů. Vyndej vstrikovače z uložení a zastartuj a měly by odstřikovat. Měl by být asi 2 až 4 kohm. Jinak u Fábií je to bohužel docela častá závada, že motory opracují jenom na 3 válce.
Klimas
tyhle starý kraksny, koukněte na modernu - Octavia 1962 :D
http://octavia1962.wz.cz (snad každej pochopil, že šlo o vtip... ahoj, jsou to krásný auta ty veteráni..) Klimas
LazyFatMan
To měl děda!
Sedana si pamatuju jako malý pacholek, ale už nepojízdný, to už jezdil s 1202 STW přestavěnou ze sanitky. Ale mám pocit, že pokud to má zapuštěné kliky (takový divný systém, nejdřív se na jedné straně zmáčkla a jak se vyklopila na druhé straně, tam se zatáhlo) tak to je 1200, 1201 měla už kliky venkovní, podobně jako pak 1202, 1000/1100 a první série 100/110.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám
Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...
Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra
Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...
Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci
Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...