Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o deset až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma jde po schválení vládou do parlamentu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J80a48n 68D35l82o56u81h76ý

20. 5. 2015 14:32

Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard;-D

2 0
možnosti

To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.;-O

0 0
možnosti

EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.

Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.

A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.

2 0
možnosti

šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny

0 0
možnosti

Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.

2 2
možnosti

Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.

4 0
možnosti

Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží. 

Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky. 

A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!

9 1
možnosti

Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.

2 0
možnosti

Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?

Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.

6 1
možnosti

navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně,  ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol

2 1
možnosti
Foto

J11i38r18k88a 53H50o69n74c26ů

18. 5. 2015 23:04

Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.

7 0
možnosti

Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.

8 0
možnosti

J86a89n 79P44l48á77š47i38l

18. 5. 2015 22:31

10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...

1 0
možnosti

J78a78n 33N83o92v97á28k

19. 5. 2015 9:48

CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.

0 0
možnosti

Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Jednoduchá a spolehlivá malá mazda je tajný tip z bazaru. Levná však není

13. května 2024

Premium Popularita malých městských aut neklesá, ale ceny nových vozů kvůli přísným emisním a bezpečnostním...

Začínáme dlouhodobý test nejprodávanějšího auta světa, elektrické Tesly Y

13. května 2024

Exkluzivně Tesla Y se v roce 2023 stala nejkupovanějším autem nejen v Evropě, ale i na celém světě. Jedná se...

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Čínský dravec BYD chce být v roce 2030 hlavním výrobcem elektroaut v Evropě

12. května 2024

Čínská automobilka BYD zvažuje výstavbu další továrny v Evropě. Uvedl to šéf evropských aktivit...