Diskuse k článku
Do Česka zamíří ve velkém ojeté diesely ze západní Evropy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P37e74t46r 69H37a58r90i86p38r10a20s96a74d 40H95a68j61i23č 5281346873110No vzhledem k tomu, že že má Audi prý nově zase nějakou podvodnou kauzu na krku, novinky.cz/auto/461638-a-je-to-zase-tady-audi-pry-znovu-podvadelo-s-emisemi.html, tak se obávám, že to jinde moc prodejné nebude. Dělají si z nás takové vetešnictví. |
![]() |
P44a92v43e20l 60O97t31i85s96k 2496741667Tak já vám nevím, bydlím v Německu už nějaký ten pátek, a nepozoruji, že by nějak významně opadával zájem o diesely. Ano v bazarech jich je hodně, ale to souvisí s tím že jich je hodně v provozu,takže |
![]() |
M92i20r14o84s86l48a41v 93S96t94e79i50n12e94r 2366580660396Dokonce je BMW držitel 1. místa mezi nízkoemisními vozy. Sedmička je opravdu pohodlný vůz, ale sedadla pro starší cestující příliš nízko. 5X má zase krátký odstup A a B- sloupku, senióři do něj špatně nastupují. |
![]() |
P29e84t49r 73H79a35r43i25p79r35a40s77a34d 98H34a64j38i75č 5511196423460Celkově prodeje opravdu klesají. Někde to je pár procent, někde už jsou to desítky. https://ekonomika.idnes.cz/diesel-auta-prodej-dieselgate-d2z-/ekonomika.aspx?c=A170606_2330695_ekonomika_rts Kromě toho se provalila další kauza u Audi. Zase podváděli. To svědčí o tom, že malý Jarda je si vědomý toho, že by se mu to Euro 6 tak prodražilo, že bude prostě podvádět, dokud to půjde. |
![]() |
J48i69ř71í 46E97r62b68e57n 1123944366407Tak jo, zamířit mohou - otázkou je, zda najdou zákazníka. Některé vozy ano, některé ne, tak už to chodí. |
![]() |
S20t54a81n53i45s34l59a53v 33N60ý68v66l26t 2554515763Ja mam octavii1 1.8 benzin, neoblibeny motor, kratke kvalty, tvrdy podvozek, tvrde sedack, spotreba na Lpg 12 na sto. Jenze 20 let slouzi, 301tkm, motor je porad silny a po dalnici jede jen za 7 na sto. Mnoho dilu se vymenilo, ale nic zasadniho. A kdo jede za mnou se neudusi smradem. Dokud se nerozpadne motor, budu ji pouzivat. Jako nova stala 380tisic v roce 98. Nejekologictejsi je auto, ktere se nevyrobi. Nebudu se zbavovat neceho, co funguje. Spravim to doma, dily levne. Radsi investuju do detí, než do autorizáku a nove ofce, kterou bych ohromoval souseda. |
![]() |
P40a96v81e24l 30V86a47n10ě14k 6184877440614301t km ... tak to tě doveze až do důchodu protože tyhle auta nikdy neumřou. |
![]() |
V20i76t 37C82h97a68l24u19p56a 5322157832826Naprostý souhlas. Ale pozor dle jistého pana Davida Evana, vypouštíte moc velmi nebezpečného CO2!! Naproti tomu takové saze, oxidy dusíku jsou úplně v klidu. |
![]() |
P18a13v79e81l 17O27t79i71s96k 2536251897Když máte dneska naftový auto v pořádku a vše funguje jak má, tak se za váma smradem taky nikdo nedusí. Já se celkem dusím smradem když jedu za LPG |
![]() |
J67a43k52u40b 25S70e18k71e49r90a 6396420566825To je zvláštní, protože LPG nejde cítit. By se dusité, když doma vaříte v kuchyni? |
![]() |
P62e30t50r 58H18a45r13i54p83r94a15s18a62d 53H92a95j64i85č 5531526343500To není LPG - propan, butan, ale CNG. Ale můžu vás ulistit, že mě CNG smrdí. Problém je v tom, že atímco plamen v hořáku je v podstatě kontinuální spalování za optimálních podmínek, tak ve spalovcím motoru dochází k poměrně složitému žízení mikrovýbuchů plynu, kdy je spalování v podstatě různé v každém bodě spalovacího prostoru. I proto je reálná účinnost spalovacího motoru tak malá a automobilky musí fixlovat, protože při změně otáček a zatížení, se poměry ve spalovacím prostoru dost liší od optimálního stavu. |
![]() |
J37i18ř26í 94E41r35b96e25n 1603274546927To je nesmysl, spalováním LPG vznikají jedny z nejčistších exhalací vůbec - jde o zkapalněný propan a butan, takže čisté uhlovodíkové plyny, nejsou v tom žádné další příměsi. |
![]() |
P75e91t30r 45H54a89r50i20p43r73a12s22a13d 82H30a40j62i96č 5101246113230Za optimálních podmínek, pokud tam nejsou žádné příměsi (ale ony tam jsou) v hořáku možná. Ve spalovacím motoru toho jednoduše nedosáhnete. Je to neustálý proces zapalování a zhášení - mikrovýbychy. To nemá s kontinuálním hořením pranic společného. |
![]() |
R93a39d97o73m86í50r 53J77e72d86l27i33č84k32a 2677436440250Přesně tak - to mi dřív shnil blatník a měnil se spotřebák, ale tenhle motor i s 300 000 km nežere vůbec olej a jede pořád stejně. |
![]() |
S33t31a63n61i13s63l59a68v 75N80ý10v32l44t 2354715383Prahy blatníky už jsem dělal. |
![]() |
T98o32m62á76š 59V77a15l64d93e74r 73031508991,8T je suprový motor., líbí se mi. |
![]() |
S26t74a29n90i21s81l95a34v 40N76ý93v20l36t 2814765963Já mam 1.8 bez turba, AGN typ. 1.8T mám v audině a paráda. |
![]() |
T72o64m81á96š 23V93a68l20d81e47r 7723520589Škoda 1,8 bez turba rok 1998? benzín? Člověk se pořád učí. |
![]() |
S95t19a88n38i63s85l64a35v 13N52ý23v88l41t 2734905843Dobový článek http://www.auto.cz/skoda-octavia-1-8-20v-slx-4 |
![]() |
T81o49m50á33š 86V95a12l65d32e91r 7133800599díky. Nějak se mi tento vůz v bazarech vyhýbal. Ještě jsem na něj nenarazil. Ale vždy když vidím ve škodě 1,8 vždy si ji prohlídnu. |
![]() |
S80t39a43n32i81s81l80a84v 30N96ý28v90l42t 2474605383No vidiš, central taxi v Liberci měl jednu dobu 6kusů na LPG. Oproti feliciím to byl velkej skok kupředu. |
![]() |
T82o33m61á94š 28V95a65l33d12e35r 7183220859Co 1,8T v superbu I ? Jak to vidíš? |
![]() |
J72i40ř92í 61P53u53d71i83l 8540188913198Nejsem proti benzinu,LPG, E85, CNG, vodíku ani naftě, ale pořád se tu mele o osobních autech. Co takhle aby se pozornost obrátila na naftové motory cca 3.0 litru a výš. On asi ten náklaďák je křišťálově čistý... |
![]() |
J14i96ř28í 52S14c95h63w64a15c92h 8198784288646a proč myslíš, že kamiony měly SCR o několik let dříve než diesely v osobácích? |
![]() |
P61a42v77e98l 79V55a71n71ě44k 6344867960804Dnešní náklaďáky jsou EURO6 a močovinu už přidávaji dávno. Na poměr emisí a nákladu jsou daleko před krtinama. |
![]() |
M92a17r66e98k 78H53r13u19b91y 6687142581308Bohuzel obelhavaci metody u nich taky nastoupily driv. S daleko mensi sanci na kontrolu. |
![]() |
J22i57ř31í 66D46v83o81ř35á88k 5205509760188Náklaďák má při dálníčním provozu spotřebu kolem 30l/100 km a hmotnost 40 tun. Dvou tunový osobák by měl mít spotřebu 1,5 l/100 km. |
![]() |
T21o62m41á34š 83V28a27l98d82e70r 7973360199Tak to je trochu mimo mísu a fyziku. Filozoficky možná ano. |
![]() |
J10i74ř60í 51D49v19o94ř31á35k 5595249230668V čem? |
![]() |
M49i23r97o66s28l55a57v 11S44t90e55i59n43e29r 2406120230746S rekuperací to jednou bude možné. Každé zabrzdění nožní brzdou stojí skleničku paliva. |
![]() |
L59u68b20o73m81i60r 37M67a10c67h23o 2892370815207Holanďania pred pár rokmi blúznili o tom, že od roku 2020 u nich už nebudú v predaji žiadne benzínové ani naftové autá. Teraz fantazírujú, že tak teda od 2025, keď vidia, že to je nereálne. |
![]() |
J70a60n 76N84o83v14y 9797795617979To už raději benzín ve třech válcích :-) |
![]() |
O39l69d95ř88i74c74h 90O32l46e48š 6623970397Tříhrnek ani náhodou. |
![]() |
J48i26ř16í 89S87c57h43w31a10c27h 8778334588786tříhrnek v i8 úplně klidně |
![]() |
V35i37t 89C55h88a39l22u82p30a 5672707202916u Varianty mého 1,8 atm.benzínu v naftě stojí origo DPF přes 100 tisíc (čínský druhovýroba zatím není a ani bych ji nechtěl). A to nemluvím o dalších komponentách. Průměrná spotřeba je benzín 8,5 vs. cca 7l u nafty. Ani jsem nepočítal, kolik bych musel najezdit km, než by se mi ta velmi pravděpodobná výměna DPF filtru vrátila.... |
![]() |
R47o98b14e45r70t 17M61a47t45u67l96a 8887919146645Co je to za auto? Japonec nebo Korejec? |
![]() |
V18i68t 77C21h51a26l21u96p18a 5572177182986Orlando chevrolet. BMW se mi nelibi ani audi, ani vw. Mam rad sikmooke :-) |
![]() |
T36o42m85á32š 26Z46e50m82a11n 3235428614515To je takové SUV co ani nemá 4x4.. |
![]() |
V26i86t 90C32h57a10l47u18p28a 5212977912986Orlando není SUV. |
![]() |
P50a30v87e16l 36V23a98n53ě47k 6194347200654Místo takové kraxny by se dalo koupit i něco jiného . ale kdo má na opici musí mít na banány. |
![]() |
V75i66t 23C35h67a64l78u88p74a 5932207272346Já jsem spokojen. S benzínovou variantou. Už nikdy si diesla nepořídím, i kdyby mi ho nabízeli zdarma. |
![]() |
R59o18b61e28r24t 74M33a33t46u10l61a 8227169156485Chápu, že se vám nelíbí, protože to s designem tohohle nejde dohromady a asi nebude moc lidí, kterým by se líbilo obojí |
![]() |
O51d72s48t81r97a46n43ě70n50ý 14U85ž40i37v29a60t55e93l
Uživatel požádal o vymazání
|
![]() |
M95a19r87e49k 45H85r89u19b45y 6417522301238Zase bez DPF se na nej muzete leda tak koukat, na silnici nesmi |
![]() |
P72e54t58r 72S50p32a30t70z44i36e22r73e90r 7774202875924Ti co říkají že je ideálnější LPG...tak to tedy nikdy. Měl jsem to jednou a už nikdy více. To hlavně z důvodu nemožnosti zaparkovaní v podzemních garážích. Takže žádná obchodní centra, žádné parkování ve městech, kde se dnes budují krytá stání. Nic. jen venku na ulici, kde se zaparkovat spíš nedá. |
![]() |
A94n26t49o16n28í19n 95S59v12o37b62o90d88a 3114113279302u obchodních center jsou často venkovní stání pro plynová auta, ale bohužel tam stávají často nafťáci :-(, konkrétně to mívá Ikea a Globus |
![]() |
M90a23r84t78i56n 19Š32i72m35e73k 4600374708945Jelikož se můj život kolem obchodních center netočí, tak si nemohu LPG vynachválit. Mimo to podzemní garáže jak pro CNG tak i LPG nabízí např. OC v Kladně. Takže buď pojedu tam, kde pro mě mají podmínky, nebo pojedu jinam |
![]() |
M22i97c56h48a56l 13F72r65ý36d48a 1762899303922Tak to se LPG zajisté vyplatí - co ušetříte na palivu projezdíte při hledání parkingu, kam vás pustí |
![]() |
A18n53t47o21n72í72n 57S29v74o18b26o69d39a 3824543839312jezdím po Praze a nějak to nepociťuji, do Anděla roky nejezdím, protože jsem se odstěhoval na druhou stranu :-) |
![]() |
S98t73a66n66i77s89l53a62v 70N26ý27v56l58t 2394785283Pustí mě kamkoliv, protože tankovací ventil na LPG mám skrytý v hrdle nádrže a nálepku LPG si lepím jen na STK. |
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 | další |