- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikdy nepochopim jak do tehle rumunske hnusne krabice muze vubec nekdo nekdy sednout.
Ty toho nechápeš a asi ani nikdy nepochopíš mnohem ale opravdu mnohem víc.
Když si člověk tu lowcost dacii trošku vybaví, tak už to až tak super kšeft není. Snaha o šetření z toho stříká z každého koutu a má to smysl spíš v základní výbavě. Nový Duster už je značně lepší. Příští rok bude nové Sandero, nejspíš i Dokker a Lodgy (tentokrát spíše v SUV stylu), tak to může být zajímavé. Dacii fandím. Jen je škoda klasických atmosférických motorů. Snad ty nové oturbené nebudou problematické.
A do toho fakt, že ceník Dácie je v zásadě i konečná cena, zatímco jinde se běžně auta prodávají za ceny výrazně nižší než v ceníku
Dacia tvoří 40% prodejů skupiny Renault?
Je pravdou že mnoho Dacií se ve světě prodává se znakem Renaultu a tak nevím jestli je počítají do produkce Renaultu nebo Dacie, ale i tak se mi to zdá jako hodně přestřelené číslo.
Tak nějak, celá aliance renault/nissan se poslední roky dotahuje na vw coby největšího světového producenta, a to je řeč o cca 10mil vozech ročně. I když bychom rozdělili renault a nissan tak se nikdy nedostaneme na to že dacia tvoří 40% prodejů, ani ve snu! To je prostě jen ta novinařina, asi jako když čeští novináři píšou o škodovce jako o “zlatém vejci” koncernu vw a pak se zjistí že její zisk (a to ještě uměle v rámci vnitrokoncernových toků navýšený - proto ta nereálné velká účetní marže) se na zisku vw podíli ani ne 9%...
To zas někdo šil článek horkou jehlou - od omylu typu že dacia vyráběla do revoluce model odvozený od renaultu 8 (tím začínala v 60.tých letech, v době pádu komunismu jela už jen vlastní modifikace renaultu 12), až po tu snahu o glorifikaci značky - dacie se svojí produkcí 650tis aut pochopitelně netvoří žádných 40% prodejů celé skupiny renault...
Což o to, dělala, ale dávno ne v době která je zmíněná v článku...