Škoda 130 RS | foto: Petr Holeček, MAFRA

Návrat legendy. Vydali jsme se po stopách spojení Škody s Rallye Monte Carlo

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Byla lehká, dobře vyvážená a jezdci ji milovali, zatímco soupeři nenáviděli. Příkladně se skládala do zatáček, aby hned ladně doskakovala za horizonty. Při jízdě v ikonickém závoďáku Škoda 130 RS nám málem vypadlo srdce bočním okénkem. Později jsme si zchladili žáhu v nové Fabii Monte Carlo. Vydali jsme se Škodou po stopách jejího spojení s legendární rallye.

Ani jednu zatáčku neprojíždíme rovně. Svírá mě čtyřbodový pás, v poměrně těsném bezpečnostním rámu sedím s chlapíkem, který na mě mluví přes mikrofon anglicky. Řídí auto v rukavicích a hází ho bokem do zatáček jako řezník flákotu na stůl. „Tohle je jedno z nejlepších závodních aut, které kdy Československo mělo,“ říká a zase prudce trhne volantem, aby ani ne tunu vážící stroj znovu poslal natěsno ke svodidlům.

Značku Monte Carlo oživila Škoda v roce 2011 právě modelem Fabia Monte Carlo. Auto dostalo různé prvky designu, které odkazovaly na sportovní tradici, a verze se těšila zájmu zákazníků.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
, Metro.cz

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit