Neděle 6. prosince 2020, svátek má Mikuláš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 6. prosince 2020 Mikuláš

Auto před prodejem umyjte, ale zázraky nečekejte

Kolik se dá vydělat na vyčištění auta před jeho prodejem v autobazaru? Má cenu vůbec do plechového miláčka na jeho poslední cestě do autobazaru ještě investovat?

Umytým autem nic nezkazíte, zázraky ale nečekejte. Namísto pulírování auta se spíš vyplatí vyzkoušet více autobazarů.

Auto na prodej
Na výlet po autobazarech se vydalo to nejobyčejnější, co lze na českých silnicích potkat. Bílá, nikterak vybavená Škoda Octavia se stokoňovým benzinovým motorem 1,6. Zvenčí je vidět, že nemá nejlehčí minulost. Rok výroby 1999 v technickém průkazu, po několika menších bouračkách měněné díly karoserie, přední světla z faceliftovaného modelu, který přijel o rok později a především spousta špíny zevnitř i zvenčí.

Výbava exempláře, který se pokoušíme prodat, je velmi chudá, šikovný bazarista ji ovšem umí prodat slovy: Co v autě není, nemůže se pokazit. Okna vpředu i vzadu ovládají kličky, dálkově ovládané centrální zamykání auto má, ABS také, airbag chrání jen spolujezdce, chybí stále více žádaná klimatizace.

První odhady byly skeptické, objíždění bazarů a hon za nejvyšší cenou se ale nakonec stalo vcelku zábavnou činností. Výkupního technika by asi měl více zajímat stav vozu, občas se ale očistná kůra vyplatila.

I když ke každodennímu chlebu nováčku v autobazarech patří denodenní rozcvička s leštěnkou, která dodá lesk jako blesk i matovému laku trabantu, zářivá bílá stokoňové octavie oslovila i protřelé mazáky.

Špinavka
Při prvním kole po autobazarech máme strach, jestli auto vůbec budou chtít, do půlky boků se bílý lak schovává pod vrstvou silničního nepořádku. Vnitřek vysavač neviděl snad nikdy, občas se někde válí pomačkaná PET lahev a obal od svačiny.

Špinavá Škoda OctaviaŠpinavá Škoda OctaviaŠpinavá Škoda Octavia




Výkupčí mladoboleslavského autobazaru patřícího k dealerství škodovek Cartec auto obejde: "Na ruku bych vám dal tak 80 tisíc, pokud by ale šéf to auto chtěl. Je bílá, bouraná, má starý interiér a nemá klimatizaci. Kdybyste dal auto do komisního prodeje, můžete za něj chtít tak 100 tisíc."

O pár kilometrů blíž k Praze v Brandýse nad Labem v autobazaru na výjezdu směrem na Prahu nás uvítají dva chlapíci. V sychravém dni se jim nechce ani vylézt z vyhřáté místnosti. Z okna si auto prohlédli a řekli: “Nevykoupíme ho, je to poskládané z více aut. Jedině že byste ho sem dal do komise, pak bych na něm zkusil cenu 120 tisíc korun. Může tu pak stat den, měsíc i půl rok." Na prodejní ploše jim parkovala úplně stejná bílá, se stejným motorem i výbavou za 150 tisíc.

V autobazaru ExtraAuto na Černém Mostě by auto vzali: "Problém je barva, bílá sráží cenu dolů. Na ruku bych vám dal 80 tisíc, kdyby jste ji tu nechal do komise, tak byste dostal tak 110 tisíc."

V posledním autobazaru Auto ESA se jako jediní chtěli s autem ihned svézt. Přišli na vadné zadní ložisko a oděrky "po celém boku". Vzhledem k bílé, technickému stavu a slabé výbavě by cena nebyla podle technika vysoká. Nakonec výkupčí nabídnul 100 až 110 tisíc.

Myjeme, leštíme
Několikastovková investice do ručního vycídění a pár minut s leštěnkou a z pražského otloukánka je obstojně vypadající bílá octavia.

Ruční umytí a vysušení, uklizení interiéru, přeleštění oken, plastů, umytí motoru a spodku vozu přišlo na čtrnáct set. Dvě stovky stála leštěnka, která pomohla odstranit šrámy z boje v pražských ulicích. K údivu i samotného majitele se s její pomocí podařilo odstranit také rýhy na dveřích, původně prohlašované za neodstranitelné.

Čistá Škoda OctaviaČistá Škoda OctaviaČistá Škoda Octavia




Zušlechtění vzhledu má i své riziko, na autě je ještě více vidět, že bylo spravované, bílá na obou předních dveřích má jiný odstín, a šrámy, které předtím maskovalo bláto, prach a kdovícoještě, teď svítí do dáli.

Fintilka
Návštěva v pražském Extra Autu dopadla na výbornou. Výkupčí auto znalecky obešel, přeptal se na kilometry na tachometru, ročník a výbavu a vyslovil nečekanou nabídku: "Za tohle auto vám nabídku sto tisíc."

Jedeme o pár kilometrů dál, do štěrboholského bazaru Auto ESA. Jako téměř všude se po otázkách týkajících se životopisu octavie a její výbavičky ptají, na kolik si auto ceníme. Návštěva u konkurence dodává odvahu a chceme sto třicet tisíc.

Za chvíli si příchozí "vyšší šarže" přijde octavii obhlédnout. Poslechne si čistotou svítící motor, podívá se pod koberečky, do interiéru a řekne, že by nám byl schopen námi požadovanou částku nabídnout. Očistná kůra zabrala, konečné účtování ale už tak slavně nedopadá.

O dvě hodiny později se po projížďce zkušebním jezdcem nabídka vrátí na sto deset tisíc díky hučícímu zadnímu ložisku (výměna v neznačkovém servisu za neoriginální díl asi 1000 korun) a opotřebovaným čepům přední nápravy (investice za dva neoriginální 1500).

Jen ze zvědavosti zkoušíme návštěvu v největším českém autobazaru AAA Auto. Výkupní technik nabízí: "Do sta tisíc."

Pán v mladoboleslavském autobazaru Cartec se nafintěnou octavii ošálit nenechal. Stále trvá na osmdesáti tisících, tedy: "...spíše částce do 80 tisíc." Nabídku ještě obohatil o možnost, že když si na protiúčet vybereme jiné auto, dostaneme o dvacet víc.

V malém autobazaru v Brandýse nad Labem je bazarovou hantýrkou "plný plac". V nabídce mají dvě sestřenice vypulírované octavie. Jsou o něco starší, jedna má benzinovou jedna-šestku, druhá 66 kilowattový turbodiesel, ceny oscilují kolem 140 tisíc.

Mladík v bazaru auto nechce, mají prý úplně plno. Kdyby pro ni místo našli, vzali by ji do komisního prodeje, mladý muž odhaduje, že by se za nějakých 120 tisíc prodala.

Trpělivost místo myčky
Ponaučení z víkendů strávených po autobazarech. Rozhodně se vyplatí nenechat auto v prvním autobazaru, který potkáte. Za jedno auto - lhostejno zda neudržované, nebo vymydlené - můžete dostat docela rozdílné peníze. Autobazar vám sice ušetří čas i administrativu se zbavením se auta, které vás omrzelo, prodělat na něm víc než je nutné ale není třeba.

ceny v Kč Cartec (Mladá Boleslav) Autobazar
(Brandýs nad Labem)
ExtraAuto (Praha) Auto ESA (Praha)
špinavé auto 80 000 (100 000 komisní prodej) 120 000 (komisní prodej) 80 000 100 - 110 000
čisté auto 80 000
(100 000 na protiúčet)
120 000 (komisní prodej) 100 000 110 000

Autoři:
  • Nejčtenější

Vánoce ve Škodě Auto budou bohaté, odbory si vyjednaly bonusy i vyšší benefity

Tisíce zaměstnanců mladoboleslavské automobilky Škoda se mohou těšit na bohatou předvánoční výplatu. Škoda zaměstnance...

Autofotka týdne: Překročte kabel, nabíjím

Elektromobilita začíná, nepřímo ji automobilkám i jejich zákazníkům nařídily předpisy. Jako všechny začátky, je i...

Vzpomínky z pekla: Divoké devadesátky za volantem funící odtahovky

Kdo si devadesátky pamatuje, ten je neprožil, říká stará pravda o propařené první dekádě po sametové revoluci. Ke...

Génius z Kopřivnice postavil slavnou tatru i brouka. Odměnou mu bylo vězení

Premium Měl české předky. Sám se považoval za Rakušana a česky mluvit nechtěl. Přesto vytvořil nejikoničtější české auto všech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová platforma elektromobilů Hyundai a Kia za pět minut nabije na sto km

Superrychlé nabíjení, obrovský výkon, nadstandardní vnitřní prostor, pohon všech kol, dlouhý dojezd. S novou platformou...

Jaro jsme zpackali, řídila to parta ambiciózních analytiků, bilancuje Balík

Premium Česko jarní vlnu epidemie koronaviru nezvládlo, lockdown byl zbytečně tvrdý a jeho následky pocítí lidé teprve v...

Drsná svědectví z českých „callcentráků“: trestání baseballkou, celý den bez WC

Premium Ponižování, výsměch i fyzické tresty. To vše zažili lidé v některých call centrech. Jedni vzpomínají na minimální čas...

TEST televizorů: Nevyznáte se v široké nabídce? Pomůže vám náš velký přehled

Premium Od 3 190 do 62 990 korun. Všechny zobrazovací technologie, všechny televizní operační systémy a jedenáct vybraných...

  • Další z rubriky

Ettore Bugatti: Perfekcionista, který tvořil nedostižné motory

Premium Ettore Bugatti je jedním z konstruktérů, jejichž jména se navždy zařadila mezi ikony automobilového průmyslu....

Malý velký muž F1. Bernie Ecclestone byl vždy o pár tahů napřed

Premium Bernieho Ecclestona řada z vás zná jako velkého šéfa F1. Jak ale ke svému obrovskému vlivu přišel, kudy vedly jeho...

Tipy na spolehlivé ojetiny: na kilometry nehleďte, důležitý je stav

Nové auto ztratí za tři roky až polovinu hodnoty. Není divu, že většina Čechů kupuje ojetiny. Jakou ale vybrat, aby se...

Předem odsouzen k neúspěchu. První elektromobil Renaultu má šedesát let

Premium Když Renault představil svůj první plnohodnotný elektromobil Zoe, opomenul tři svá auta, která už na elektřinu vznikla...

Jaká je smrtnost? Kde hrozí nákaza covidem? Nové důkazy vědců nepotěší

Jaké jsou vědecké důkazy o účinnosti roušek a respirátorů? V jaké situaci je největší riziko nákazy? Kolik procent...

Bahamské úřady zveřejnily příčinu smrti Seana Conneryho

Bahamské úřady zveřejnily oficiální pitevní zprávu k úmrtí herce Seana Conneryho. První a nejdéle sloužící James Bond...

Fronty u kadeřníků, obchody počítají zákazníky. Velké rozvolnění začalo

Sledujeme online Po více než měsíci se ve čtvrtek opět otevřely obchody, restaurace a provozovny služeb. Obchodníci se na něj dlouhodobě...

Prožil jsem jedno z nejkrásnějších období s milovanou ženou, říká Langmajer

Jiří Langmajer (54) už je přes rok ženáč. Po boku manželky Adély Gondíkové (47) je herec spokojený, pochvaluje si život...

Před 40 lety měla nehodu Marika Gombitová, papaláš ji nazval mrzákem

Noc z 30. listopadu na 1. prosince 1980 byla na jihu Moravy nevlídná. Foukal silný vítr a hustě sněžilo. Po posledním...