Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vysoká řidičská: víme, jak jezdit s tabulkovou spotřebou

Čísla spotřeby udávaná v tabulkách aut nesedí, lamentují řidiči. Na silnici jim auto upíjí z nádrže víc než v laboratoři. Jan Bezděka, expert na bezpečnou a úspornou jízdu, učí, jak jezdit opravdu úsporně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

4,4 litry v městském provozu? To neudává ani jeden výrobce. Spíš 2x tolik.

Některé zasady instruktora OK - lze přijmout. Při klidné volnější silnici lze i ve městě jet např s tempomatem.

0 0
možnosti

Ano, ok, jasně - je to článek, takže si to lidi klidně přečtěte, to není nic proti ničemu. Že je většina rad z článku z kategorií v intervalu "hloupost" až "naprostý nesmysl", to nehraje pro pouhou četbu roli.

Jo chcete si to vyzkoušet? Ale tak jasně, vyzkoušejte - na pár desítkách kilometrů, nejspíš se nic nestane.

Ovšem hlavně! Hlavně podle těchto rad NEJEZDĚTE v běžném provozu. Tam nic takového nepatří, tam patří plynulost, bezpečnost a předvídatelnost. Pro pitomce, neustále přesouvající svůj pohled z otáčkoměru na palubní počítač, co chvíli kontrolující zařazenou rychlost, polohu nohy na plynu a (co já vím) správné natočení po větru, tam není místo.

Pokud vám totiž takto nepatrné snížení nákladů stojí za riskování života jiných nebo vlastního, osobní automobil/individuální přepravu si s největší pravděpodobností nemůžete dovolit, a lze tedy ve vší vážnosti doporučit přesednout do MHD, na kolo, nebo nejlépe chodit pěšky. To totiž, kromě nejvýraznější úspory, je i zdravé - tedy pokud se nebudete za tmy promenádovat na silnici.

1 0
možnosti

hmm. Takže každý druhý tu vede silné řeči jak ho spotřeba vůbec nezajímá načež čtyři z pěti těchto "siláků" uvádí, že jezdí dieselem. Proč asi? ;-D

1 0
možnosti

a co v rámci za úsporou nula nula nic jezdit v autě v zimě v pantoflích ? Zimní boty jsou pár kilo navíc ;-D;-D

Osobně kašlu na spotřebu, na auto dám pneu, které na silnici drží (i za cenu vyšší spotřeby), v zimě v autě vozím řetězy, startovací kabely i lopatu i plnohodnotou rezervu. Určitě se to vyplatí, ale nikoho nenutím vozit podobný věci. Klidně at si honí spotřebu, já naopak dojedu do cíle

Život je otázkou priorit :-)

1 0
možnosti

Nevím, proč jezdit na tabulky. Jezdím, abych si to užil. Můj průměr je s turbobenzinem 6,7 po celý rok a jsem s tím spokojenej.

2 0
možnosti

Pan redaktor má rád zahrádky..... mí rodiče ja také kdysi na Š 100 L měli :)

0 1
možnosti

Jezdím v dieselové 2,2 s automatem zhruba za 7,5, jaká je tabulková spotřeba nevím a je mi to jedno. Litr na sto sem nebo tam udělá minimální rozdíl v nákladech na držení a provoz auta, takže proč se pořád hlídat.

1 0
možnosti

Stejně to jednou bude tak, že se namačká cíl cesty a nebude se nic moc dalšího ovlivnit.

Tak si to užívejte jak je každému libo než to brusel zarazí...

0 0
možnosti

Ušetřit 15 Kč/100 km, a kupovat nový motor o 100k km dřív. Jo, takhle se šetří.

2 0
možnosti

Docela by mne zajímalo co se to rozmohl za zlozvyk.Ŕidiči nechávají

běžet motor na prázdno i při tom když si jdou nakoupit nebo jen tak

klábosí s kamarádem.Dřív se vypínal motor na semaforech.Ještě si

pamatuji že můj táta vypínal motor i při jízdě z kopce.Ještě bych to

dokázal pochopit při velkém horku nebo zimě /klimatizace,topení/.

0 0
možnosti

na semaforech mi to prijde jako blbost, pri jizde z kopce by to nic moc zrat nemelo, teoreticky 0

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...