„Chtěla jsem docílit, aby prostory jejich nového sídla působily vzdušně, inspirativně a měly jistý nádech vznešenosti, mírné provokace a luxusu. Ve všech prostorách, a to jak v zasedačkách, tak v Coffee Pointu či kancelářích managementu, jsou na stěnách díla českých a slovenských autorů, například Jiřího G. Dokoupila, Krištofa Kintery, Luboše Typlta, Andreje Dubravského, Vladimíra Sklepla a dalších,“ vysvětluje svůj přístup Simona Fritz.
A příklad provokace? Vzdušné recepci, která má mimo jiné krásný výhled na Karlínské náměstí s kostelem sv. Cyrila a Metoděje, dominuje socha v nadživotní velikosti – Pičus Viktora Freša (1974). Socha malého človíčka s velkou hlavou a naštvaným obličejem, kterého umělec navrhl v několika variantách, slaví velký úspěch téměř v celé západní Evropě i v Americe.
Někdy bývá Pičus označován za slovenského Barta Simpsona, každopádně je nejžádanějším dílem slovenského tvůrce, který má rád humor a nadsázku. „Pičus málokoho rozzlobí, i když představuje negativní emoce. To byl můj záměr, o to se snažím celoživotně,“ prohlásil například ve své monografii Viktor Frešo.
Projekt přihlásila autorka do soutěže Interiér roku 2019 v kategorii Interiér roku - SOMFY (kanceláře, huby a coworkingová centra). Uzávěrka soutěže byla 20. února. Vyhlášení výsledků se kvůli koronaviru uskuteční netradičně až 22. září na mezinárodním kongresu o bydlení, architektuře a designu Living Forum v Centru současného umění DOX.
Luxus v sametu
V celém prostoru klientské zóny najdete komfortní, tradiční sedací nábytek od českých výrobců. Otomany, lenošky, sofa, křesílka i taburety jsou „obaleny“ do luxusního sametu, jednotlivé barvy se přitom v interiéru prolínají.
Každá zasedací místnost (Art, New Media, Fashion a Coffee Point) má jinou náladu, klienti a zaměstnanci si už našli tu svoji oblíbenou, či ji naopak rádi střídají podle nálady.
„Dlouhé hodiny schůzek a prezentací v takto inspirativních prostorech ubíhají rychle jak klientům, tak zaměstnancům,“ tvrdí Simona Fritz. „Chtěla jsem vytvořit prostor, kde jde jak diskutovat při kávě, tak přemýšlet v lenošce s výhledem na Karlínské náměstí.
Důraz na design, barvy a umění není rozhodně náhodný, nové kanceláře totiž využívají zaměstnanci, kteří mají ve společnosti na starosti české módní značky Pietro Filipi, KARA a také Etam.