Aerolinka v žalobě uvádí, že mechanici vyžadují „neobyčejně dlouhou dobu na opravu letadel“ a odmítají pracovat přesčas, informuje agentura Reuters. „To se od února dotklo 125 tisíc cestujících, neboť bylo zrušeno 650 letů a více než 1 500 nabralo zpoždění,“ uvedl víceprezident American Airlines David Seymour.
Údajné zdržování se podle American Airlines zintenzivnilo po posledním vyjednávání s odbory na konci dubna, kdy se obě strany nedokázaly dohodnout na otázkách týkajících se odměn, zdravotních a penzijních benefitů a dalších bodech. Zatímco dříve evidovala společnost zhruba osm zrušených letů denně, dnes je to již 14. Aktivita mechaniků by přitom podle aerolinky měla být po uzemnění Boeingů 737 Max vyšší, píše server Fortune.
American Airlines má přibližně 15 tisíc mechaniků, informuje Forbes. Ty zastupují převážně dvě organizace – International Association of Machinists, která v době fúze v roce 2013 zastupovala zaměstnance US Airways a Transport Workers union reprezentující pracovníky American Airlines.
Obě asociace se snaží dohodnout výhodné podmínky pro mechaniky již od roku 2013, kdy došlo ke spojení American Airlines s US Airways a vznikla tak největší letecká společnost světa.