Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tesco se chystá na Velkého bratra v Česku

  1:16
Ve Velké Británii přezdívají Tesku, obchodnímu řetězci, který se v Česku rozrostl na téměř sto prodejen, Velký bratr. Díky systému zákaznických karet vědí, jak často chodíte nakupovat nebo jestli máte radši rajčata či špenát. Podobný systém se chystá také v České republice.
Ve Velké Británii pro Tesco zajišťuje věrnostní karty Clubcard, skrze které informace o zákaznících sbírá, společnost Dunnhumby.

Ve Velké Británii pro Tesco zajišťuje věrnostní karty Clubcard, skrze které informace o zákaznících sbírá, společnost Dunnhumby. | foto: Tesco

Na základě systému karet vás v Británii dokáže Tesco přesně cílenou nabídkou či slevami nalákat opakovaně do své prodejny. Za to se musíte smířit s tím, že na vás vidí.

Všechno se Tesco dozví se souhlasem zákazníků z věrnostních karet, které nosí v peněženkách dvanáct milionů Britů. Nyní začalo Tesco dělat kroky směrem k tomu, aby mohlo podobný systém spustit v budoucnu i v České republice.

Ve Velké Británii pro Tesco zajišťuje věrnostní karty Clubcard, skrze které informace o zákaznících sbírá, společnost Dunnhumby. Ta nyní podepsala s Teskem smlouvu, že svou spolupráci rozšíří do dalších zemí. Mezi ně bude podle dubnové tiskové zprávy patřit nově právě Česko, ale i Slovensko, Polsko či Maďarsko.

„V některých zemích půjde také o spuštění věrnostního programu pro zákazníky Clubcard,“ uvedla společnost Dunnhumby, která z větší části už patří britskému řetězci. Kdy k tomu v Česku dojde, nechce zatím Tesco odhalit. „V tuto chvíli nemůžeme potvrdit informace o tom, že chystáme spuštění vlastního systému věrnostních karet,“ říká Lucie Turnovská z tiskového oddělení řetězce s tím, že však pečlivě sledují trh, na co je připraven.

Podepsání smlouvy se společností Dunnhumby se podle ní týká získávání dat o nákupních zvyklostech zákazníků. Teprve poté, až firma provede výzkum trhu, Tesco zváží „možné inovace a načasování a jejich představení zákazníkům,“ dodává opatrně Turnovská.

Společnost Dunnhumby na otázky MF DNES ani po týdnu neodpověděla. Zdrženlivost Teska dopředu se vyjevit se svými plány je zřejmě v tomto případě na místě, a to nejenom kvůli konkurenci.

Ve Velké Británii, kde u nich zákazníci nakoupí celou třetinu všech potravin, vyvolává obří informační databáze Teska velké debaty. Pro opatrnost hraje i to, že v Česku nejsou věrnostní karty na tomto principu příliš rozvinuté.

Dvanáct milionů karet
Ve Velké Británii se Tesco a jeho věrnostní karty staly fenoménem. Pravidelně je totiž využívají miliony lidí – o nich všech ví obchodní řetězec detaily, které by leckdo raději utajil. Zpočátku to nebylo příliš populární, protože Tesco nechtělo říci, jaké informace o lidech sbírá.

Díky tomuto systému může Tesco zahrnovat zákazníka přesně cílenými pozornostmi, například slevami na věci, které pravidelně kupuje. Každý držitel karty dostává jednou za čtvrt roku dopis s výpisem, kolik bodů za nákupy získal a co získá za slevy.

Tesco letáky

Navštěvujete rádi
prodejny Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Tesco dále přizpůsobuje regály svých prodejen tomu, jací zákazníci tam chodí a co nakupují. Takže třeba obchody v centru Londýna se zaměřují na úředníky a manažery a prodávají hlavně sendviče a hotová jídla.

V Česku se sice obchody na různých místech od sebe také liší, ale zatím nemají tak detailní informace o tom, kdo do nich chodí. Systému věrnostních karet a získávání informací o zákaznících je také připisován úspěch a síla Teska ve Velké Británii.

Šéfka Dunnhumby Edwina Dunnová tvrdí, že poté, co jejich data začne řetězec využívat, mu stoupnou tržby o tři až čtyři procenta. I v tuzemsku využívá řada obchodníků věrnostní karty už dnes. Zatím je však nemají tak propracované, pokud jde o zpracovávání údajů od zákazníků.

„Informace z věrnostního programu zatím nevyužíváme. Máme pouze informace z pokladen našich obchodů, které nám umožňují vyladit nabídku a přizpůsobit ji našim klientům,“ říká za Yves Rocher Ilona Krejčíková.

Pokud tady Tesco věrnostní karty zavede, bude to plus i pro další firmy na trhu. Dunnhumby má část příjmů z toho, že databáze o zákaznících Teska a jejich zvycích prodává dalším velkým firmám. „V případě, že nás společnost osloví s nabídkou, budeme se tím zabývat,“ říká Marian Pavelka za Coca-Colu s tím, že v tuto chvíli však o ničem nevědí.

Dojíždění do Prahy obstarají nové soupravy. Mají dva oddíly první třídy

  • Nejčtenější

Mallorkou se promenoval turista jen v plavkách, místní už toho mají dost

14. května 2024  14:48

Po měsících protestů na Baleárských ostrovech, včetně hladovek před hotely nebo vlny graffiti,...

Belgie jako druhé Řecko. Zadlužení země rychle roste, řešení v nedohlednu

13. května 2024

Belgie se už dlouhé roky řadí mezi nejvíce zadlužené ekonomiky Evropské unie. Svůj dluh tato...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Do britských hospod dorazil americký zvyk, spropitné. Pivaři jsou zmatení

11. května 2024

Pro návštěvníky britských hospod bylo donedávna největší dilema zda si dají whisky, nebo pivo. A...

Muž využil mezery v systému aerolinek. Získal zdarma 58 letenek

15. května 2024

Právník Tyrone Barugh poukázal na mezeru v akční nabídce australské letecké společnosti Jetstar....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tušení smrti žene ruské miliardáře do vlasti. Řeší dědictví, bojí se znárodnění

10. května 2024

Premium Stárnoucí ruští miliardáři řeší zásadní problém: jak převést obří majetek na své dědice....

Banky i přes sliby zůstávají v Rusku. Zisky mají vyšší než před válkou

16. května 2024

Dva roky po startu ruské invaze na Ukrajinu některé evropské bankovní domy stále zůstávají na...

Baristou snadno a rychle. Prodeje kávovarů v Česku rostou, zájem je i o kurzy

16. května 2024  16:11

Prodeje kávovarů v Česku meziročně stouply o deset až dvacet procent, vyplývá z vyjádření...

Investice do sítí se odrazí na fakturách, pomoci by mohly peníze z EU

16. května 2024  14:35

Modernizace elektroenergetických soustav v Česku vyžaduje nové peníze. Podle analytiků by tyto...

Victoria’s Secret se vrací ke kořenům. Na molech opět zazáří její andílci

16. května 2024  11:52

Supermodelky s andělskými tvářemi, těly i křídly, oblečené ve spodním prádle zdobeném šperky....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...