„Mám příběh o intru Skyrimu a o tom, jak těžký je vývoj her,“ začal Purkeypile vyprávět svojí story na Twitteru. O tom, kolikrát onu scénu s vozíkem viděl, už ztratil přehled, ale mohly to být stovky zhlédnutí. Vývojáři se totiž potýkali s bugem, který vychýlí vozík z cesty a dlouhou dobu nemohli přijít na to proč.
Podstata problému spočívala v tom, že vozík nejede po předem definovaných neviditelných kolejích, ale jeho pohyb bere v potaz herní fyziku a je simulovaný. „Ptáte se proč? Dobrá otázka,“ poznamenal Purkeypile. Tento přístup znamená, že kvůli nejrůznějším věcem může vozík vyletět z cesty.
„Možná byla cesta příliš hrbolatá. Možná tam byl jen bug ve fyzice. Možná někdo omylem položil kámen příliš blízko silnice. Vozík měl cestu, po které chtěl jet, ale to neznamená, že to byla cesta, po které MĚL jet. To je velký rozdíl :),“ píše dále.
„No a jednou, když jsem se tomu vozíku zase věnoval, začal se vozík prudce otřásat a najednou WHOOSH! Vozík se vznesl k nebi jako raketová loď. Hodně nahoru.“
„Něco tomu vozíku říkalo, aby se na to vykašlal a zmizel z cesty,“ vzpomíná Purkeypile. Identifikaci problému ztížil fakt, že se tak nedělo pokaždé.
Nakonec tým zjistil, že problém souvisí se včelami ve hře. Aby je hráči mohli sbírat, a vyrábět tak některé lektvary, byla jim nastavena kolizní fyzika. To ovšem také znamenalo, že mohly narazit do vozíku. Když se pak střetly, kvůli nastavení včely se ji vozík pokoušel jako překážku překonat a vystřelil nahoru.
„Pokaždé, když opravíte jednu věc, můžete rozbít jinou. To platí zejména o hrách s otevřeným světem. Přesto je právě tato souhra všech systémů nakonec dělá super zajímavými,“ uzavírá Purkeypile.