"Pro mě jsou prostorové výzvy, souboje a prohledávání součástí dobrodružství. Společně hráče popohání v hraní. Samotná herní smyčka je v God of War velmi prostá," řekl Jaffe pro časopis Edge.
"Pokud by tato hra neměla velký rozpočet, byl by to absolutní průšvih. Pokud by na každém kroku nebylo možné udělat něco nového, mohli byste základní principy vnímat jako poměrně plytké. Mělké jsou však úmyslně. Nechceme, aby přehlušily zážitek ze hry," tvrdí Jaffe.
Původním cílem prý bylo vytvořit titul, u kterého má hráč dojem, že sleduje výtečný akční film. Nebylo podstatné, aby měl pocit, že ho ovlivňuje. Pokud by tedy Jaffe měl se sérií začít nanovo, soustředil by se méně na souboje.
"Dnes bych to pojal více jako titul Legend of Zelda. Hráč by se cítil hrdinou, spíše než by ho jen sledoval. Pochopil jsem, že ze hry lze tímto způsobem vytěžit více," vysvětluje Jaffe.
"Na God of War jsem opravdu hrdý. Je možné, že už nikdy nebudu pracovat na tak dobré hře. Ale je stále co dokazovat. Oslovovat větší publikum či hráče více ovlivnit. Tak, aby si hru nesli životem jako příjemnou vzpomínku," uzavírá autor série.