Seat vydělal za první tři měsíce letošního roku 33 milionů eur, prodeje vozů se zvýšily meziročně o desetinu a tržby o 22 procent. Ještě loni v prvním čtvrtletí firma prodělávala 36 milionů. Firma, kterou vede bývalý šéf prodeje Škody Auto Jürgen Stackmann, obrat vysvětluje lepšími prodeji, snižováním nákladů a kurzovými vlivy.
Seatu se podařilo díky novým modelům přilákat podstatně více zákazníků než v minulosti. Největší skok v prodejích zaznamenává především Seat Leon, druhým nejsilnějším modelem automobilky je Ibiza. Firma vyrábí svůj model Toledo v Mladé Boleslavi, ještě letos začne i výroba terénního vozu ve východočeských Kvasinách.
Seat zažíval mnoho let těžké časy, německý koncern několikrát vážně zvažoval, že se automobilky sídlící v katalánském Martorellu zbaví. Několik pokusů o obrat skončilo fiaskem, teprve pod vedením Stackmanna se firma poprvé po letech dostala do zisku. Seat například rozšířil paletu modelů, kterou nabízí.
Pozitivní čísla ze Seatu vylepšují i celkové výsledky koncernu Volkswagen za první čtvrtletí, které firma zveřejnila ve středu. Provozní zisk stoupl o sedmnáct procent. Volkswagen zůstává světovou dvojkou podle počtu vyrobených aut za Toyotou, náskok japonské automobilky se však snižuje. Zisk automobilce roste i přes složitou situaci v Rusku, kde ji meziročně prodeje klesly o třetinu.
Výrazné zlepšení výsledků hlásí i Škoda Auto. Za první čtvrtletí vydělala 242 milionů eur, o 30,9 % více než za stejné období před rokem. Provozní marže stoupla ze 6,2 na 7,6 % (více čtěte zde).