Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nový Cadillac CTS je zase parádně hranatý

Cadillac, patřící pod koncern General Motors, představil v New Yorku novou generaci pětimetrového sedanu CTS. Ač se nezpronevěřil svému hranatému designu, dokázal novinku obléci do velmi atraktivní karoserie, která by mohla zabodovat i v Evropě. Silné motory se pak vyrovnají německé a japonské konkurenci.
Cadillac CTS

Cadillac CTS | foto: Cadillac

Cadillaky posledních dvou generací pozná na silnici každý. Ostré hrany s vertikálně koncipovanými světly jsou nepřehlédnutelné. Jenže původní designový styl byl především pro mimoamerické trhy až příliš obhroublý a i proto se s cadillaky na našich cestách potkáváme jen sporadicky. Přestože značka působí v Evropě dlouhodobě.

Nové CTS ale vypadá výborně. Základní rysy si ponechalo, ale ostré hrany a vysoký ponton designéři značně obrousili. Linie pontonu tak nyní tvoří mírný oblouk. Obhroublejší zůstala záď, která má stále výrazné vertikální svítilny a tvarování do špičky. Charakteristické jsou i mohutné C sloupky, které vyniknou především při pohledu zezadu přes vysoké a nepříliš dlouhé víko kufru.

Dynamičtější přední část se výrazně svažuje dopředu. Dominuje jí velká maska chladiče a světlomety, které jsou místo do výšky jako u předchůdce natažené po blatníku dozadu. Tradiční vertikální světla cadillaků zde nahrazuje lišta LED pro denní svícení.

Novinka narostla do délky až skoro na pět metrů, do kterých ji chybí pouhé čtyři centimetry. Mezigeneračně se tak CTS natáhlo o deset centimetrů. Prodloužil se i rozvor na více než solidních 2,91 metru. Auto je naopak oproti předchozí generaci nižší o 2,5 centimetru. Na co jsou ale konstruktéři nejvíce pyšní je snížení hmotnosti až o 110 kilogramů. Základní model jen lehce překročil hodnotu 1,64 tuny.

Cadillac CTS

Cadillac se rozhodl napravit i výtky ke kvalitě interiéru, kterým se v porovnání s evropskou a japonskou konkurencí nevyhnuly předchozí modely značky. Středový tunel vypadá velmi moderně včetně obřího dvanáctipalcového dotykového displeje systému CUE, přes který lze ovládat nejen multimédia nebo navigaci ale také třeba klimatizaci.

Interiér je plný měkčených plastů a podle výbavy i kůže. K tomu výrobce přidává na výběr slušnou nabídku dekorů včetně dřevěných, hliníkových a nebo karbonových. Za příplatek bude panoramatická střecha, standardem pak záclonky pro všechna zadní okna nebo ambientní osvětlení interiéru v několika barvách. Ve výbavě bude široká škála asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, hlídač jízdy v pruzích či systém varující před srážkou s překážkou. Integrovaný mobil pak automaticky zavolá pomoc při srážce.

Cadillac CTS

CTS si zachovalo pohon zadních kol, případně příplatkový pohon všech kol. Výrobce slibuje optimální rozložení hmotnosti blížící se ideálu 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Pomohla k tomu redukce celkové hmotnosti, například díky hliníkovým dveřím. Podvozek může mít už u základní verze adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control. Kola mohou být sedmnácti až devatenáctipalcová.

Může se hodit

Toužíte po Cadillacu? Není nic jednodužšího, než si vybrat na AUTOMODULu.cz.

U sportovního paketu Vsport pak jsou zadní kola širší než přední. Brzdy pro Vsport dodává Brembo, ve výbavě je elektronický diferenciál nebo strmější převod řízení.

Už základní verze poskytne dostatečný výkon. Přeplňovaný dvoulitr poskytne 203 kW výkonu a točivý moment 400 Nm. Dalšími agregáty v nabídce budou vidlicové šestiválce o objemu 3,6 litru. Nepřeplňovaná verze má 239 kW a točivý moment 373 Nm. Mnohem silnější varianta má dvě turbodmychadla a výkon 313 kW s točivým momentem 583 Nm. A to nebude to nejlepší, jako obvykle později přijde nejsilnější verze CTS-V.

Cadillac CTS

Převodovky jsou zatím na výběr dvě, obě automatické. Pro základní verze má převodovka šest stupňů, nejsilnější motor pak bude standardně spojený s osmistupňovým automatem. Dynamika je u všech verzí velmi slušná. Základní model zrychlí na stovku za 6,1 sekundy, prostřední varianta za 5,9 sekundy a top verze s dvakrát přeplňovaným šestiválcem dokonce za 4,6 sekundy. Všechny údaje platí pro verze s pohonem zadní nápravy. Maximální rychlost je pak omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu.

Novinka se začne vyrábět koncem léta a na americkém trhu se začne prodávat na podzim. Do Evropy se pak dostane pravděpodobně až příští rok. Ceny zatím výrobce nestanovil, ale současná verze se v USA prodává za 40 až 70 tisíc dolarů, tedy v přepočtu a bez daně od 800 000 korun.

Autor:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem

22. května 2024

Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

CNG stále dává smysl, ale automobilky s ním už nepočítají, potvrzuje Škoda

21. května 2024

Koncern Volkswagen, stejně jako třeba značky Opel nebo Fiat, už před časem oficiálně ukončily éru...

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Zásnubní šaty elegantní princezny. Spustily Kate efekt, návrhářku zničily

Seriál Když si jeho šaty oblékne některá z členek královské rodiny, obvykle to každý návrhář oslavuje jako životní úspěch....

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá žádnou smlouvu? Vrchní...