Nutno připomenout, že tendenci zahalovat se do zvířecí kůže mělo lidstvo už od počátku věků. Přece jen v ní bylo teplo.
Když pak zaúřadovala móda, zrodil se kožešinový boom. Kdo na to měl, ten to hodlal ukazovat. Třeba hadí, zebří nebo opičí kůže šly na dračku, protože byly vždy dost drahé, stejně jako hermelín, kožich lasice hranostaje.
Ve vyloženě exotických dekoracích s motivy džungle si libovala móda 20. let minulého století, tehdy se zrodil trend levhartího kožíšku, který se v 50. letech už začal hodně prodávat i ve variantě z umělé kožešiny.
Ale nebyli to ochránci zvířat, kdo zařídil, aby se zvířecí džungle přestala spojovat jen s kožešinou. Prosadit zvířecí potisky se povedlo návrháři Christianu Diorovi. Inspirovala ho jeho múza a zaměstnankyně působící oficiálně jako vedoucí v oddělení klobouků. Tato modelka, a jinak též velmi vkusná dáma, jménem Mitzah Bricard milovala perly, turbany a levhartí vzor. Okouzlený Dior navrhl v roce 1947 šaty Jungle na den a Afrique na večer, modely, na kterých hrál levhart hlavní roli.
Postupem času se podařilo vylepšit technologii potisku, takže tyto zprvu luxusní vzory už nebyly jen výsadou smetánky. V 50. a 60. letech to došlo tak daleko, že se jimi módní svět takřka předávkoval. Po odmlce v 70. letech se ale v těch 80. vrátily v plné parádě.
Od té doby s námi již zůstaly, dá se říct, že jako nadčasová záležitost. Halenky, kalhoty, šaty, bundy, vlastně cokoliv může být s motivem exotické zvěře. Máte odvahu ukázat, že vám džungle není cizí?