Není to tak dávno, co vývojáři softwarové ochrany Denuvo slibovali, že nadobro skoncují s pirátskými kopiemi videoher. Chvilku to sice trvalo, ale nakonec se ji stejně podařilo prolomit a tak se teď občas stane, že u nového titulu nevydrží ani den.
Kromě toho má pak špatnou reputaci i u poctivých zákazníků, které „otravuje“ vyžadováním trvalého připojení k internetu, nutnou přítomností originálního datového média v mechanice nebo třeba zvýšenými nároky na hardware.
Místo šikany platících hráčů se tak společnost rozhodla zaměřit na zdroje, odkud se kopie her k pirátům s předstihem dostávají, což mohou být zástupci médií, testeři nebo třeba prodejci. V plánu je proto opatřit každou takto dopředu uvolněnou kopii digitálním vodoznakem, díky němuž by pak bylo možné snadno najít zdroj, kvůli němuž hra unikla na internet.
Vývojáři sami si budou moct vybrat, jestli bude vodoznak viditelný (tedy trvale přítomný na obrazovce a tak ho půjde identifikovat i z obrázků nebo gameplay videí), anebo jen ukrytý v kódu hry.
„Tato vlastnost každého donutí dvakrát si rozmyslet, jestli nechat kopii uniknout, protože bude vědět, že jakákoli neoprávněná distribuce může být přímo spojena s jeho osobou,“ píše se v oficiální zprávě.
Není to úplně revoluční novinka, s podobným opatřením se jako novináři občas setkáváme při různých preview eventech, v těchto případech ale hra běží na vzdálených serverech. Díky Denuvu bude možné rozběhat hry i na domácím počítači a tak například otestovat jejich náročnost.