ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

ANALÝZA: Elektronických asistentů přibývá, počet nehod ovšem příliš neklesá

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Akustické upozornění na překročení povolené rychlosti je nejspíš tím nejotravnějším elektronickým asistentem a nejspíš také tím nejčastěji vypínaným. Aktuálně ho musí mít povinně ve své výbavě všechna nově homologovaná auta v EU. Ke snížení nehodovosti ovšem příliš nepomůže.

Jeho hlavní problém je v systému, který je s ním spojený, což je čtení dopravních značek. Nefunguje totiž správně ve 100 % případů, takže výsledkem je, že auto na vás zběsile pípá, nejen když skutečně minimálně překročíte povolenou rychlost, ale občas také v místech, kde pravidla dodržujete, jen auto „přehlédne“ nějakou značku. A vypnout ho znamená většinou proklikat se složitě v digitálním menu, což paradoxně bezpečnost jízdy ohrožuje.

Jak se zvyšující se počet elektronických asistentů v praxi projevuje na nehodovosti? Příliš ne. Takové zavedení airbagů nebo nouzového brzdění mělo podstatný vliv. Ale s přibývajícími „pomocníky“ už nehodovost moc neklesá.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se