„Nový autosalon Louda Auto působí v místě bývalého dealerství Máca v Jihlavě na Znojemské ulici. Součástí nového areálu v Jihlavě je i autocentrum Louda Auto+,“ informoval mediální zástupce Louda Auto Jan Kroča.
Na příchodu do Jihlavy pracovala společnost řadu měsíců. První zprávu uveřejnila na začátku května, kdy už byl obchod před dokončením. Spojení Loudy se zavedenou jihlavskou značkou Auto Máca tehdy potvrdil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
„Úřad ve správním řízení zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže,“ oznámilo tehdy tiskové oddělení úřadu na svých webových stránkách.
„Od naší první akvizice na Vysočině si slibujeme nové obchodní příležitosti. Lokalita nám zapadá do konceptu rozvoje společnosti,“ uvedl nyní majitel koncernu s hlavním sídlem ve středočeských Poděbradech Pavel Louda. Podmínky transakce ani jedna ze stran nekomentovala.
Auto Máca byla až do letošního roku na Vysočině známá značka. Od roku 1992 firma na Jihlavsku vlastnila autosalony, zaměřila se na modely Škoda, Seat a Fiat. V regionu nabízela i servisní služby a provozovala autobazar. Dříve měla pobočky i v jiných městech okresu, postupně se soustředila jen na Jihlavu.
Společnost Louda Auto převzala její rozlehlý areál ve Znojemské ulici. A zájem měla i o většinu z několika desítek zaměstnanců. „Schopných prodejců, techniků i mechaniků je na pracovním trhu nedostatek,“ vysvětloval už v květnu Pavel Louda.
Prodejce automobilů a poslední roky i sklář
Letos osmačtyřicetiletý podnikatel Louda automobily prodával se svým otcem už při středoškolských studiích. „Prodej aut byla společná rodinná volba a dalo by se říct, že i moje přání,“ vyznal se v loňském rozhovoru pro MF DNES.
„Měl jsem to štěstí vidět před rokem 1989, jak vypadá prodej aut v západní Evropě. Tato zkušenost mě i mého otce neskutečně nadchla. Úroveň prodeje tady v Česku pod hlavičkou státního podniku Mototechna byla tehdy žalostná. Nabídka vozů rovněž,“ objasnil důvody, proč se do tohoto oboru vrhl. Stále si ještě pamatuje na svůj první prodaný vůz, byla jím bílá Škoda Favorit.
Během více než třiceti let se malá rodinná firma rozrostla v obří impérium. V současné době je Louda Auto největším prodejcem vozů Škoda a Hyundai v České republice, cílí ale i na další značky.
Jihlava se stala třináctým městem v České republice, v němž Louda Auto zřizuje své pobočky. Celkem společnost provozuje 33 autosalonů a 19 autorizovaných servisů.
Pod hlavičku konsorcia by mohly spadat i další Loudovy aktivity. Mimo jiné je developerem a od roku 2009 by se dal rovněž považovat za skláře. Tehdy získal sklárny v Poděbradech a obnovil značku Crystal Bohemia.
„Souvisí to s mým vřelým vztahem k Poděbradům. Hlavní vstup do zdejších skláren je navíc na konci naší ulice. O koupi jsem přemýšlel dávno před jejich krachem v roce 2007, když odešel do důchodu tchán, který ve sklárně dělal technologa. Kdysi tam pracoval otec i babička, já tam chodil na brigádu,“ vyprávěl před měsícem v dalším z rozhovorů.
Na konci zimy 2020 k poděbradským přidal i sklárny ve Světlé nad Sázavou. „Oba dva výrobní závody se historicky významně doplňovaly ve výrobě lisovaného skla, proto nám od začátku přišlo logické provozovat obě výroby,“ obhajoval obchod Louda.