Zombie akce Dead Island 2 se vyhrabala z hrobu a slibuje krvavý masakr

  • 0
Před lety oznámená zombie akce Dead Island 2 se probrala z kómatu. Podle prvních ukázek a ohlasů se zdá, že se mají fandové na co těšit.

Hra byla oznámena už v roce 2014, o rok později se ovšem vydavatelský dům Deep Silver rozloučil se studiem Yager, protože se „neshodli na kreativní vizi“. Další rok následovala zpráva, že vývoj převzalo studio Sumo Digital, nicméně v roce 2019 přišla další změna studia – vývoj převzalo interní studio vydavatele Dambuster Studios (špatný Homefront: The Revolution a slušný Chorus).

A jak se zdá, bude to právě ono, které práce dotáhne do konce. Na herní akci Gamescom v německém Kolíne nad Rýnem totiž v rámci zahajovací ceremonie proběhlo oznámení, že hra vyjde 3. února 2023. Zároveň jsme viděli, na co se můžeme těšit.

Dead Island 2

Ačkoliv podobný vývoj většinou nevěstí nic dobrého, minimálně po technické stránce je to jiná hra než před lety. „Upřímně řečeno, Dead Island 2 byl téměř úplně nový začátek – Homefront byl na CryEnginu a toto je na UE4. Na Dead Islandu jsme strávili spoustu času vývojem naší gore technologie a spousta nástrojů je v Dead Islandu úplně nová,“ řekl britskému Eurogameru ředitel hry David Stenton.

Základní stavební kameny série ovšem zůstávají: bude to velmi brutální a krvavá akce, v níž budeme zombíky likvidovat zejména zbraněmi na blízko. Počítat můžeme i se svérázným humorem. Současní tvůrci se naopak rozloučili s původním záměrem zpracovat hru v otevřeném světě, a to v několika amerických městech. Namísto toho navštívíme pouze jedno – Los Angeles – které bude rozděleno do několika oblastí, jako třeba Beverly Hills či Venice Beach.

Oblasti nebudou dostupné hned, zpřístupní se až hraním, a to lineárním postupem v rámci příběhu. Budou se lišit velikostí, takže některé budou sevřenější, zatímco jiné nabídnou více prostoru k prozkoumání. Po otevření mezi nimi půjde volně přecházet a ke každé se vážou vlastní úkoly a herní aktivity.

Masakrovat zombíky budeme se šesti různými postavami, přičemž v kooperaci půjde hrát ve třech. Likvidace nepřátel bude hodně drsná a měla by zprostředkovat správný pocit uspokojení. Vzhledem k tomu, že půjde o hlavní náplň hry, neponechali v této oblasti autoři nic náhodě.

„Anatomicky jsou to zcela věrné modely. V podstatě jsme udělali všechno od vlasů, kůže, tuku, svalů, kostí a jsou tam vložené všechny orgány. Je to všechno procedurální. Když někdy zasáhnete dva nebo tři zombíky pořádným žíravým útokem nebo něčím podobným, potácejí se směrem k vám a vy vidíte, jak se rozpadají na kousky, a nestihnou to, protože se rozpustí dřív, než se k vám dostanou. Je to opravdu uspokojivé,“ řekl britskému Eurogameru kreativní ředitel James Worral.

Dead Island 2

Dead Island 2

Co se vlastní soubojů týče, tvůrci sázejí na menší počet zombíků, kteří ovšem dokážou hráčům zavařit.

„Schopnost udeřit, uhnout před chvatem a hned poté vrhnout molotov v rychlém sledu za sebou je docela zábavný rytmus. A právě skutečnost, že Dead Island 2 tento rytmus zřejmě udržuje, na mě udělala dojem. I když je zde systém výdrže, je neuvěřitelně štědrý. Můžete volně experimentovat s nejrůznějšími technikami, aniž byste byli nuceni každých deset sekund zastavit a nadechnout se,“ hodnotí své dojmy z boje redaktor serveru IGN.

V pozitivním duchu se vyjadřují i další hráči, kteří vyzkoušeli demo. Dead Island 2 zkrátka znovu nevynalézá kolo, nesnaží se zprostředkovat největší otevřený herní svět ani oscarový příběh o právech zombíků. Namísto toho se soustředí na to, čím nás kdysi bavila jednička. Možná to nevyjde, ale zatím se zdá, že by mohlo.

Dead Island 2 vychází 3. února na PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5 a Stadii.