Označení RS má u Škody dlouhou historii. Poprvé se objevilo v 70. letech na soutěžních speciálech 180 a později 200 RS, jako odpověď na tehdejší Alpine A110, s níž dominoval Vladimír Hubáček českému „mistráku“. Masovou produkci sportovně laděných produkčních vozů s označením RS odstartovala – ale až modernizovaná – Octavia první generace v roce 2000. Ta dostala přeplňovaný čtyřválec 1.8 20v Turbo původem z Audi TT. S lehkou karoserií a na 16” kolech zrychlilo první civilní RS na 100 km/h za 7,9 sekundy, dostalo větší brzdy, tužší tlumiče s kratšími pružinami a agresivnější nárazníky, díky nimž se společně s výraznými odstíny karoserie na první pohled lišilo od klasických všudypřítom ných Octavií.
Na Octavii RS si můžete vybrat kromě standardních 18” kol slušivější 19”. Pokud nechcete dělat jen parádu před nákupním centrem, zůstaňte u základních kol. Jsou totiž obuta do pneumatik s proflem 45, tedy ideálním na české okresky.