Luxusní pleny pro vyvolené jsou na webu Goop patřícím Gwyneth Paltrowové nabízeny s cenou 120 dolarů za 12 kusů, v přepočtu přibližně 2 800 korun za balení. V popisu stojí, že materiály jako „panenská alpačí vlna a zapínání s jantarovými kameny jsou známé svými vlastnostmi podporujícími emoční očistu“.
Nejde přitom zdaleka o první takový výstřelek značky slavné hollywoodské herečky. V sortimentu na webu se již objevily produkty jako „nefritové vaginální vejce“ či svíčka, která dle svého názvu voní jako zakladatelčina vagína. Nové pleny však způsobily obzvlášť velké pozdvižení, a to i vzhledem k aktuálnímu nedostatku kojenecké výživy.
Paltrowová se však hájí tím, že naštvat lidi a získat pozornost veřejnosti bylo přesně to, oč tu šlo. Pár dní po představení nových plen zveřejnila video, v němž vysvětluje, že si je pověsti značky vědoma, a ač by takový produkt málokoho překvapil, v tomto případě mělo jít skutečně jen o provokaci.
Zároveň potvrdila, že pleny „The Diapér“ nejsou reálným produktem a ve skutečnosti chtěla přitáhnout pozornost k jinému problému. V popisu vybízí k podpoře charitativní organizace Baby2Baby, která se snaží rodinám v nouzi zajistit potřebné vybavení pro jejich dítě.
„Navzdory absolutní nezbytnosti dětských plen nejsou ve třiatřiceti státech naší země považovány za naprosto základní hygienické potřeby,“ vysvětluje herečka. „Jsou vnímány jako luxusní zboží. Naše Diapér jsme proto nabídli za sto dvacet dolarů, protože právě tolik zaplatí rodiče každý rok na daních z plenek,“ dodala Paltrowová.
VIDEO: Paltrowová a její netradiční PR. Trollila s plenkami za tisíce: