„Rozhodli jsme se vyjít vstříc žádostem některých operátorů, pro které je zavedení nového technického řešení komplexní s ohledem na jejich platformy pro různá zařízení. Konečný termín zavedení nových pravidel pro omezení přetáčení obchodních sdělení stanovujeme na 1. června 2022,“ sdělil v tiskové zprávě komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek.
Věří, že tímto rozhodnutím získají operátoři více času na odladění a otestování připravovaných řešení a zároveň jim to umožní vysvětlit chystané změny divákům a zákazníkům.
Prima chce stáhnout všechny své programy z O2 TV, operátor to odmítá |
Pořízek připomněl, že zdroje z reklamních příjmů jsou pro Primu coby komerční televizi zcela zásadní.
„V praxi jde o hlavní zdroj financování výroby našich pořadů. Stále rostoucí trend zpětného sledování pořadů a s tím spojeného přetáčení reklam v kombinaci se všeobecným trendem růstu cen, který zvyšuje náklady na produkci pořadů, je pro naši skupinu nadále neúnosný,“ upozornil.
Prima proto operátorům nabídla čtyři varianty úprav přetáčení reklamy. V první bude moci divák přeskočit reklamu po méně než polovině přehrávání reklamního bloku.
Druhou možností je, že standardní reklama bude během zpětného sledování nahrazena kratší onlinovou reklamou.
Třetí variantou je, že operátor vykoupí práva na možnost přeskakování reklamy při zpětném sledování, a diváci tak mohou sledovat Primu dál, jak byli dosud zvyklí.
A čtvrtou možností je, že operátor žádnou z předchozích variant není schopen zabezpečit, a proto musí přetáčení reklamy během zpětného přehrávání programu zakázat.
PŘEHLEDNĚ: Kde a jak se znepříjemní sledování televize přes internet |
Prima doplnila, že zároveň s tímto krokem zintenzivnila aktualizaci programových schémat, divákům se tak při zpětném zhlédnutí načte vždy přesný začátek pořadu, a nebudou muset ztrácet čas jeho hledáním. Pokud diváci chtějí nadále sledovat programy Primy bez reklam, mohou využít placenou službu iPrima Bez reklam.
Prima se začátkem února nedohodla na nových podmínkách spolupráce se společností O2 Czech Republic. Podle O2 Prima žádala navýšení poplatků o 2 500 %. Prima tehdy reagovala, že chtěla navýšení jen o jednotky korun za jednu domácnost.
Mluvčí O2 David Solnař ČTK sdělil, že odklad omezení je správným krokem, protože podmínky online distribuce televizních kanálů je potřeba důkladně připravit.
„Je zřejmé, že nový tržní standard pro podmínky distribuce televizních kanálů v prostředí IPTV (televizního vysílání přes internet) je nutné projednat a připravit mnohem důkladněji, což si žádá mnohem více času,“ sdělil ČTK Solnař k oznámení Primy o odkladu omezení.