BrewDog Clean & Press Hard Seltzer

BrewDog Clean & Press Hard Seltzer | foto: Shutterstock

Britský regulátor zakázal reklamu na alkohol. Nápoj je podle výrobce zdravý

  • 5
Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala ironický inzerát na nápoj pivovaru BrewDog. Podle britského regulátora obsahovala tvrzení, která v reklamě na alkoholické nápoje nejsou povolena. Navíc z reklamy vyplývalo, že je daný nápoj zdravý. Clean & Press je perlivý nápoj obsahující vodku a ovocné extrakty.

V placeném příspěvku na Instagramu stálo: „Kvůli reklamním předpisům nemůžeme tvrdit, že tento nápoj je zdravý. Přestože jedna plechovka Clean & Press má pouze 90 kalorií, je bez sacharidů či cukrů a obsahuje trochu alkoholu, nejde o zdravý nápoj. Pokud hledáte zdravý nápoj, nepijte Clean & Press.“ 

Britská rada pro reklamu na takovou propagaci obdržela hned pět stížností. V nich stálo, že z příspěvku na sociálních médiích vyplývá, že nápoj je zdravý a bylo v ní použito tzv. zdravotní tvrzení, které při propagaci alkoholu není povoleno, informuje portál The Sky News.

Britský regulátor uznal, že informace prezentované v reklamě zní ironicky a potvrdil, že výživová tvrzení, jako například „jedna plechovka má pouze 90 kalorií“, v reklamách na alkoholické nápoje skutečně nejsou povolena.

ASA upozornila rovněž na výraz „trochu alkoholu“, který naznačoval, že nápoj má nízký obsah alkoholu, přestože ve skutečnosti měl pět procent, což odpovídá silnému ležáku. Podle britských nařízení by slovo „nízký obsah alkoholu“ nebo jakékoliv podobné označení nemělo být používáno u nápojů, které obsahují více než 1,2 procenta alkoholu.

Britská rada pro reklamu zakázala inzerát v této podobě dále uvádět. Společnost BrewDog slíbila, že reklamu již nebude znovu zveřejňovat. „Akceptovali jsme rozhodnutí ASA a toto znění jsme odstranili,“ uvedl mluvčí pivovaru.