Obě firmy vybral dopravní podnik (DPP) ve výběrových řízeních, sdělila mluvčí podniku Aneta Řehková. Stanice Jiřího z Poděbrad bude kvůli opravám na deset měsíců uzavřena.
Ve stanici Jiřího z Poděbrad vzniknou nejprve nové výtahy pro handicapované či rodiče s kočárky. Cestujícím budou sloužit dvě dvojice výtahů. Prvními se vyvezou z nástupiště k přestupní chodbě a odtud dalšími výtahy vyjedou na povrch ve Vinohradské ulici. Většina prací se uskuteční za provozu, který bude přerušen pouze při prorážce stropu stanice.
Eskalátory na Jiřího z Poděbrad čeká výměna, stanice na 10 měsíců zavře |
DPP rovněž zrekonstruuje či vymění rozvody a osvětlení, odstraní průsaky, vymění vzduchotechniku a opraví poškozené části obkladů a dlažby. Poslední fází oprav bude výměna eskalátorů. Vzhledem k tomu, že stanice má pouze jeden výstup, bude na deset měsíců uzavřena a vlaky jí budou projíždět.
Kdy přesně bude stanice uzavřena, zatím není jasné. Vybraná firma také provede geotechnický monitoring raženého díla, tedy sledování podloží. Zjistí stav budov, sítí a objektů souvisejících se stavbou.
Dvoukolejná tramvajová trať z barrandovské smyčky do Holyně bude měřit asi jeden kilometr a budou na ní dvě zastávky. Konečné názvy ještě nebyly stanoveny, ale první se bude podle dřívějších informací zřejmě jmenovat Kaskády podle stejnojmenného developerského projektu.
Tramvajová trať se natáhne z Modřan na Libuš, projekt má stavební povolení |
Následovat bude zastávka Holyně, odkud v budoucnu tramvaje zamíří do konečné zastávky Slivenec. DPP již v rámci oprav trati od Smíchovského nádraží na Barrandov vybudoval napojení nové trati u Barrandovské smyčky.
DPP je největší městskou firmou, která provozuje metro, tramvaje, autobusy nebo lanovku. Zaměstnává zhruba 11 tisíc lidí. Město financuje fungování podniku prostřednictvím tzv. kompenzací. Loni bylo z rozpočtu města určeno pro DPP 14,6 miliardy korun a v letošním roce 15,3 miliardy korun.