Zákazníci Walmartu ve městě Miami. 4. dubna 2020

Zákazníci Walmartu ve městě Miami. 4. dubna 2020 | foto: AP

Droždí vystřídaly barvy na vlasy, Američanům chybí zavřená kadeřnictví

  • 57
Během posledních čtyř týdnů se výrazně proměnilo nákupní chování amerických spotřebitelů. Ti na začátku března v panice kupovali toaletní papír. Nyní si pro změnu opatřují produkty, které by je vytrhly z domácí nudy. A kvůli uzavřeným kadeřnictvím přišly na řadu barvy na vlasy či zastřihovače vousů.

„Lidem nyní začíná chybět možnost navštívit kadeřnictví, takže se zvýšila poptávka po různých zastřihovačích vousů a barvách na vlasy,“ uvedl generální ředitel Walmartu Doug McMillon v pátek pro pořad Today televizní stanice NBC. Spolu z dalšími podniky, bez kterých se dennodenní život obejde, zavřela americká kadeřnictví na konci března.

V minulém týdnu rostly prodeje holicích strojků o 166 procent v porovnání s rokem 2019, uvedla agentura Nielsen. O 23 procent narostly i prodeje barev na vlasy.

Zvýšenou poptávku po zastřihovačích vousů potvrzuje i české Tesco. „Ve srovnání s měsícem lednem došlo k nárůstu prodejů o více než sto procent,“ říká tiskový mluvčí Teska Václav Koukolíček.

Významný růst poptávky po barvách na vlasy zaznamenala Alza. „Od března do dnešního dne jde o více než 400procentní nárůst ve srovnání se stejným obdobím vloni. Zajímavé je, že dvojnásobně narostl i prodej barev na vlasy pro muže,“ uvádí tisková mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Hranice se brzy neotevřou, většina obchodů do měsíce, řekl Vojtěch

Podle McMillona jsou dalším nyní velmi populárním zbožím nejrůznější zdroje zábavy například stolní hry, které rodinám usnadňují přečkat čas strávený v izolaci. Nedostatkový je stále i toaletní papír. Největší zaměstnavatel Spojených států Walmart zároveň vzkázal spotřebitelům, aby nakupovali na týden místo toho, aby si tvořili enormní zásoby. 

Nákupní chování Američanů reflektuje, jak koronavirová epidemie ovlivňuje každodenní život, píše CNN Business. V prvním týdnu března se americký maloobchod musel vyrovnávat s panickým vykupováním dezinfekčních prostředků. V porovnání s minulým rokem vzrostl prodej tohoto zboží o 470 procent, uvádí agentura Nielsen.

Koronavirus ve světě

Muž v ochranné masce a brýlích prochází po Westminsterském mostě v Londýně. (6....
Jeviště Městského divadla v kyperské Nikósii slouží během epidemie koronaviru k...
Zdravotnice v ochranném obleku na stadionu v indonéském Bogoru se připravuje na...

Druhý týden byl nedostatkovým zbožím v regálech amerických obchodů toaletní papír, což způsobilo problémy dodavatelským řetězcům. „Většina továren jede běžně na plný výkon, 24 hodin denně sedm dní v týdnu,“ uvedl tehdy Tom Sellars, generální ředitel společnosti Sellars Absorbent Materials pro CNN Business s tím, že nemá jak navýšit výrobu tohoto zboží. „Nedisponujeme žádnou náhradní výrobní linkou, kterou by bylo možné rozjet, aby se zvýšila produkce.“

Třetí a čtvrtý týden měsíce března se nesl v duchu pečení. Prodeje droždí vzrostly ve srovnání s rokem 2019 o 457 procent. A na Instagramu dominovaly příspěvky, které ukazovaly, jak uživatelé sociální sítě pečou chleba. Nedostatek droždí zaznamenal i tuzemský maloobchod. Někteří výrobci se proto rozhodli dodávat na trh větší, až kilová balení.