Americký řetězec Burger King uvedl do prodeje nový vegetariánský burger. Podle...

Americký řetězec Burger King uvedl do prodeje nový vegetariánský burger. Podle firmy zákazník nepozná rozdíl. Burger se prodává pod názvem Impossible Whopper. | foto: AP

Burger King láká na whopper bez masa. Stojí víc než klasický

  • 89
Americký řetězec Burger King v pondělí oznámil, že do své nabídky uvede nový vegetariánský burger. Podle firmy zákazník nepozná rozdíl. Burger pod názvem Impossible Whopper vzešel ze spolupráce s firmou Impossible Foods, která se zabývá vytvořením ideální rostlinné náhražky masa.

Impossible Whopper prozatím firma testuje v 59 prodejnách v americkém městě St. Louis a jeho okolí. Je asi o dolar (23 korun) dražší než masová verze Whopperu, informuje agentura Reuters

„Udělali jsme si malý test naslepo,“ řekl Christopher Finazzo, ředitel Burger Kingu pro Severní Ameriku. „Nikdo ze zákazníků, zaměstnanců, ani manažerů nepoznal rozdíl,“ dodal.

Ochutnali jsme hamburger z umělého masa. Ani masožrout se neušklíbne

Řetězec již před několika lety začal zákazníkům nabízet MorningStar Veggie Burger, čistě vegetariánský hamburger. Ten se však, na rozdíl od Impossible Whopperu, nesnaží imitovat chuť masa. 

Tu firma Impossible Foods napodobuje za pomoci speciálně geneticky upravených kvasinek, původně vyextrahovaných ze sóji. Právě díky nim mají burgery chuť podobnou masu a také „krvácí“. Ve srovnání se svými hovězími „sourozenci“ navíc obsahuje náhražka o 15 % méně tuku a podle Burger Kingu také neobsahuje žádný cholesterol.

Kalifornská společnost, mezi jejíž investory patří například i Bill Gates nebo Google, v návaznosti na oznámení Burger Kingu televizi CNBC sdělila, že plánuje svou produkci masových náhražek zvýšit z asi 230 tun měsíčně na přibližně 900 tun měsíčně.

Kvůli datu ohlášení nového produktu Burger Kingu, které připadlo na 1. dubna, začala některá zahraniční média spekulovat, zda nejde jen o aprílový žertík. Nový burger totiž týž den veřejnosti předvedl i jeden z největších konkurentů firmy, McDonald’s (více v článku Aprílový žertík se McDonald’s povedl. Zákazníci chtěli neexistující burger). Na rozdíl od něj však Burger King podle všech dostupných indicií své oznámení myslel vážně.

Burger King není jediný řetězec rychlého občerstvení, který burgery bez živočišných produktů nabízí. Například výše zmíněný řetězec McDonald’s ve Švédsku a Finsku prodává hamburgery se sojovým základem. 

Ve Spojených státech přesáhla hodnota prodejů rostlinných náhražek masa v loňském roce 760 milionů dolarů (asi 17,5 miliardy korun).

Video: Burger King podstrčil některým zákazníkům svůj vegetariánský Impossible Whopper, aby zjistil, zda poznají rozdíl.