Elektropohon lze snadněji vyrábět, levněji řídit jeho vývoj, produkci a konečnou zástavbu do samotných vozidel. Proto se na světovém automobilovém trhu objevil roj začínajících automobilek s vizionářskými projekty. Kraluje jim bezesporu Čína.
Co je to start-up?Start-up je označení pro začínající firmu nebo rychle se vyvíjející podnikatelský subjekt s velkým obchodním potenciálem. V automobilovém světě vznikají neustále nové projekty, koncepty a nápady, které se v případě zájmu a úspěchu rozrostou v solidní byznys. |
Tamní vláda totiž tlačí na masivní elektrifikaci a chce mít do roku 2025 na silnicích minimálně sedm milionů elektromobilů. Jeden z největších současných znečišťovatelů chápe rizika dopravního přetížení a vysokých emisních stop ve městech. Mimo to mají auta na baterie potenciál oslovit masovou klientelu, tím pádem motivují inženýry k vývoji pokročilých technologií a zlepšování baterií.
Lidé v některých zemích si příliš nemohou vybírat kvůli vysokým emisním poplatkům, zkuste si v takovém Norsku zaregistrovat vůz s výkonným spalovacím motorem, mnohdy jsou daně naprosto šílené. Nazvali bychom to „vynucená elektromobilita“.
Poslední roky rozpoutaly automobilovou bouři nadějných začátečníků disponujících stovkami miliard korun od investorů. Mladé automobilky vyrazily do boje o místo na slunci s pomocí talentovaných designérů, technických ředitelů a marketingových kouzelníků přetažených od zavedených značek. Dali jsme dohromady ty nejdůležitější a zhodnotili jejich šance na úspěch.