Krátké zprávy

Logo společnosti Facebook

Logo společnosti Facebook | foto: Reuters

Facebook slibuje méně informací, reklam a více příspěvků přátel

  • 9
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg vyhlásil změny v algoritmu, jenž připravuje příspěvky, zprávy a reklamy, které pak uživatelé vidí na své stránce.

Uživatelé sociální sítě Facebook by brzy měli na svém účtu vidět více příspěvků přátel a méně nereklamních sdělení různých podniků, médií a politických skupin. Největší sociální síť na světě by se tak podle zakladatele Marka Zuckerberga měla vrátit zpět ke svým kořenům. Změny, které nastanou ve filtrování příspěvků, budou významné, napsal Zuckerberg na svém facebookovém profilu. Plně by se plně měly projevit během několika měsíců.

„Jednou z oblastí, na které se budeme v roce 2018 soustředit, bude zajistit, aby byl čas, který všichni trávíme na Facebooku, dobře stráveným časem,“ napsal v úvodu svého oznámení Zuckerberg.

12.ledna 2018 v 01:28, příspěvek archivován: 12.ledna 2018 v 07:38

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.

We built Facebook to help people stay connected and bring us closer together with the people that matter to us. That's why we've always put friends and family at the core of the experience. Research shows that strengthening our relationships improves our well-being and happiness.

But recently we've gotten feedback from our community that public content -- posts from busine...sses, brands and media -- is crowding out the personal moments that lead us to connect more with each other.

Podle něj v poslední době začal Facebooku dominovat obsah, který na něm zveřejňovaly podniky, média a různé další skupiny, a sdělení rodiny a přátel ustoupila do pozadí. „Některé zprávy pomáhají začít konverzaci o důležitých tématech. Ale sledování videí, čtení zpráv a aktuality ze stránek se až příliš často stávají jen pasivním zážitkem,“ napsal Zuckerberg. Nejdůležitějším posláním Facebooku je podle něj „pomoci spojovat“ lidi.

„Měním cíl pro naše produktové týmy. Místo, aby se soustředily na to, abyste našli relevantní obsah, budou vám pomáhat, abyste měli více smysluplných sociálních interakcí,“ vysvětlil podstatu změn Zuckerberg.

Facebook se jeho zakladatel rozhodl údajně změnit na základě studií, podle nichž jsou kontakty s lidmi, na kterých nám záleží, na sociálních sítích dobré pro naši duševní pohodu. „Pasivní čtení článků nebo sledování videí, i když jsou zábavné a informativní, nemusí být tak dobré,“ dodal Zuckerberg s tím, že jeho sociální síť cítí zodpovědnost za blaho svých uživatelů.

Zakladatel Facebooku si je podle svých slov vědom, že lidé po změnách na síti stráví méně času. „Ale také očekávám, že čas, který strávíte na Facebooku, bude hodnotnější,“ dodal. „Správná věc“ se podle něj nakonec v dlouhodobém horizontu v dobrém projeví nejen na facebookové komunitě, ale i na samotné společnosti.

Výskytu reklamy mezi příspěvky na Facebooku se změny netýkají, uvedl na dotaz agentury Reuters viceprezident společnosti John Hegeman.

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že má více než dvě miliardy aktivních uživatelů.