O plánu Lidlu informoval portál Mediář. Lidl informace potvrdil redakci iDNES.cz, detaily si však zatím nechal pro sebe. Lidl je nejziskovějším obchodním řetězcem v tuzemsku.
„Naše společnost se rozhodla pro vlastní aktivity v oblasti poskytování stravenek,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá. Vznikne kvůli tomu nová společnost Lidl Stravenky, se stejnými vlastníky i jednateli z Německa jako Lidl.
„Tyto stravenky poskytujeme v první fázi našim zaměstnancům. Další aktivity jsou zatím ve fázi příprav, proto v tuto chvíli nemůžeme zveřejnit podrobnější informace. V okamžiku, kdy budou přípravy za námi, budeme o plánované činnosti podrobně informovat,“ dodala Holá.
Lidl si vyvěsil na pracovních portálech inzerci, v níž shání manažery prodeje do nově vzniklé firmy. Z inzerátu vyplývá, že stravenkou bude možné zaplatit v prodejnách Lidl, Kaufland, ale i v partnerských restauracích, které chce Lidl přesvědčit ke spolupráci. V obchodech Lidl ani Kaufland dosud není možné zaplatit žádnými stravenkami. Ty by nyní měly být k dispozici i korporátním zákazníkům.
Stravenkový trh v České republice si rozdělily společnosti Edenred (vydavatel stravenek Ticket Restaurant) a Sodexo (stravenky Gatro Pass). Ticket Restaurant uznává zhruba 32 tisíc restaurací, jídelen a prodejen potravin. Gastro Pass přijímá přes 30 tisíc restaurací. Stravenky jsou nejvyužívanějším firemním benefitem. Pro firmy jsou daňově uznatelným nákladem a snižují i odvody na sociální a zdravotní pojištění.
Vybudovat stravenkový systém je náročné. „Na provozování stravenkového systému je zásadní a zároveň nejnákladnější vybudování široké a kvalitní akceptační sítě. Zaměstnanci chtějí mít se stravenkami možnost volby, proto je velikost a kvalita sítě hlavním kritériem, které zaměstnavatelé při výběru dodavatele stravenek posuzují. Stravenky mají ze zákona sloužit k pořízení oběda během pracovní směny, proto musí být v akceptační síti velký výběr restaurací,“ popsal Tomáš Kopřiva z firmy Sodexo.